Vocea de dublaj și vocea pentru promouri. Cele mai importante diferențe

Vocea de dublaj și vocea pentru promouri. Cele mai importante diferențe

Artiștii vocali joacă un rol esențial în industria de publicitate. „Vocile” sunt indispensabile, iar o caracteristică importantă a acestora este adaptabilitatea. În general, artiștilor vocali li se cere să se adapteze la diferite tipuri de conținut și public.

Două dintre cele mai diferite stiluri vocale sunt cel de dublaj pentru desene animate și cel pentru promouri. Ambele presupun o muncă consistentă din partea actorilor vocali, însă scopul, tonul și tehnicile utilizate se schimbă considerabil.

În timp ce dublajul pentru desene animate cere o interpretare mai jucăușă, vocea pentru promouri trebuie să fie clară, directă și să livreze un mesaj concis. Ți-am pregătit astăzi un articol în care voi analiza diferențele majore dintre aceste două stiluri vocale.

Sticky și insula misterioasă, de Carmen Ivanov

Vocea de dublaj și vocea pentru promouri: ton și expresivitate

În ceea ce privește vocea de dublaj pentru desene animate, lucrurile sunt ceva mai diferite comparativ cu alte situații. Publicul căruia te adresezi are de cele mai multe ori o vârstă fragedă. Copiii descoperă lumea prin intermediul tău. De aceea, tonul utilizat în dublajul desenelor animate este adesea exagerat și plin de viață.

Actorii dau viață unor personaje fictive, care de cele mai multe ori sunt mai expresive și mai „exagerate” în comparație cu oamenii reali. De aceea, voice overul trebuie să atingă un registru variat de tonuri pentru a scoate în evidență emoțiile personajelor, care pot varia de la bucurie, la tristețe, furie sau frică. Totuși, toate trebuie exprimate astfel încât copilul să nu se sperie, de exemplu.

În contrast, vocea pentru promouri are un ton serios și clar. Chiar și atunci când sunt promouri pentru desene animate, tonul trebuie să fie neutru. Scopul principal este să capteze atenția audienței într-un mod subtil, dar puternic, astfel încât să fie credibil și pentru părinți. Chiar dacă promoul nu este o reclamă în adevăratul sens al cuvântului, el promovează ceva (un serial de animație de pildă), iar în aceste condiții actorul vocal trebuie să păstreze un ton echilibrat.

Creativitate

În dublajul pentru desene animate, actorul are libertatea de a-și duce vocea în diferite registre. În funcție de personaj, își poate schimba timbrul vocal, vocabularul și intonația. Acest lucru necesită multă flexibilitate vocală și imaginație cât cuprinde.

Creativitatea este de multe ori un avantaj, iar unii voice overi au dovedit că nu există limite. Unii au dat viață unor personaje emblematice, care au bucurat milioane de copii din generații diferite.

Pe de altă parte, vocea pentru promouri necesită o abordare mult mai standardizată. Actorul trebuie să se concentreze pe claritatea mesajului și pe transmiterea eficientă a informației. Deși există loc pentru creativitate, aceasta are anumite limite. Într-un promo nu este indicat să îți schimbi dramatic tonul de la o frază la alta.

Ritm și durată

Actorii de dublaj au în general mai mult timp pentru interpretare și dezvoltarea poveștii. Dezavantajul ar fi acela că volumul de muncă este unul ridicat, având în vedere că animațiile pot avea mai multe sezoane cu zeci de episoade. Depinde, e adevărat, de rolul personajului în poveste.

Totuși, trebuie spus că treaba unora dintre actori se complică dacă sunt nevoiți să dea voce mai multor persoane din aceeași poveste.

În schimb, promourile se încadrează într-un interval de timp strict, uneori între 15 și 30 de secunde. Necesită o dicție impecabilă, un ritm alert, dar nu grăbit, și un mesaj clar.

Un monstru în vacanță, de Carmen Ivanov

Te poți înscrie la următorul curs de Comentator Sportiv care începe în septembrie AICI.

Detalii despre cursul de Comentator Sportiv organizat de Dicție.ro găsești AICI.

Dacă îți place sportul și ai visat mereu să lucrezi într-o televiziune, acum ai o șansă unică! 16 locuri sunt disponibile la cursul de prezentator/comentator de știri sportive organizat de dictie.ro: cursul începe pe 25 septembrie 2024 și se va încheia pe 11 decembrie 2024.

Traineri: Ion Alexandru (comentator sportiv Eurosport/ PRO TV), Carmen Ivanov (trainer de dicție, KISS FM), Mihai Crăciun (trainer de dicție și comentator sportiv Pro TV, Prima Sport).

Când are loc cursul de comentator sportiv?

Perioada de desfășurare este între 25 septembrie – 11 decembrie 2024, iar testarea finală are loc în ultima săptămână de studii. Durata cursurilor este de 12 săptămâni, câte 3 ore pe săptămână între orele: 16:30 – 19:30. Există posibilitatea participării online la curs.

Ce înveți?

– prezentare la prompter știri sportive

– transmisiuni în direct (LIVE)

– STAND-UP

– comentariu sportiv

– dezbatere cu invitat

– dicție și comunicare

– redactare știri sportive

– tehnica interviului

– tehnica lecturii la microfon

– dezvoltarea cunoștințelor sportive

Ce primești?

Manualul de dicție Șase sași în șase saci

Minimum 6 filmări sau înregistrări audio cu știrile prezentate sau meciurile comentate.

Toți participanții vor primi diplomă de participare la Cursul: Prezentare știri sportive.

Cursurile de comentator sportiv se desfășoară la sediul dictie.ro din Piața Romană, pe strada Tache Ionescu 5.

Cât costă?

Cât costă: 650 EURO (Există posibilitatea de plată în două rate).

Foto: Pixabay

Hai la un curs de voice over

Dacă crezi că și tu ai o voce deosebită, dar nu știi exact cum să o lucrezi, te invit la un curs de voice over marca Dicție.ro.

Carmen Ivanov (Kiss FM) Mihai Crăciun și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi.

Următoarele cursuri se desfășoară din SEPTEMBRIE 2024.

 

Zece sfaturi pentru a-ți menține concentrarea în timpul lecturii

 

Hai și tu la un curs de comentator sportiv cu Ion Alexandru și Mihai Crăciun

 

Un lucru important pe care orice voice-over trebuie să-l știe!

 

Cinci cărți de dezvoltare personală pe care trebuie să le citești

 

Ajută-l pe cel mic să-și perfecționeze dicția! Fă aceste exerciții alături de copilul tău

Alege un curs de dicție

 

Un trainer specializat îți va explica cât de importantă este dicția, cât de mult contează ritmul în care vorbim și cât de cruciale sunt pauzele atunci când vrei să amplifici efectul unui mesaj.

Alege un curs de dicţie de grup sau un curs de dicție personalizat, cu Carmen Ivanov și Mihai Crăciun.

 

📕MANUALUL DE DICȚIE „ȘASE SAȘI ÎN ȘASE SACI” POATE FI CUMPĂRAT ACCESÂND ACEST LINK.

📕CARTEA „613 GREȘELI GRAMATICALE” POATE FI CUMPĂRATĂ ACCESÂND ACEST LINK.

Dacă vă doriți o comunicare corectăineți cont de sfaturile de mai sus.

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *