De la „generația Z” la „boomers”: de ce există aceste denumiri

De la „generația Z” la „boomers”: de ce există aceste denumiri

De la „generația Z” la „boomers”: astăzi îți voi explica de ce oamenii născuți în anumite perioade au primit denumiri.

A fost, bineînțeles, ideea sociologilor. Aceștia au hotărât să împartă populația în categorii, fiecare generație fiind definită de caracteristici culturale, sociale și chiar tehnologice.

Cu alte cuvinte, generații întregi au fost influențate de evenimente importante și de progresul tehnologic. În prezent, societatea este formată din cinci generații, împărțite în funcție de anul nașterii:

  • Baby Boomers, Generația X, Millennials (sau Y), Generația Z și Generația Alpha.

Baby Boomers (1946-1964)

Baby Boomers reprezintă oamenii născuți între 1946 și 1964. Această generație își trage numele de la un „boom” al natalității care a avut loc după cel de-al Doilea Război Mondial.

Oamenii născuți în această perioadă sunt adesea asociați cu valorile tradiționale (muncă, familie).

Mulți dintre ei au trăit fără televizor sau alte dispozitive moderne în copilărie, dar au fost martori ai progresului tehnologic. Această generație a contribuit la mișcările sociale postbelice, cum ar fi cele pentru drepturile civile.

Curs de radio, din 04 februarie 2025, la București

Generația X (1965-1980)

Sunt oamenii născuți între 1965 și 1980. Este cunoscută uneori ca „generația uitată”.

Generația X a crescut într-o perioadă de schimbări economice și sociale și reprezintă copiii celor din generația „Baby Boomers”.

Sunt primii utilizatori ai calculatoarelor și sunt adesea numiți „constructorii” culturii capitaliste moderne.

Millennials (1981-1996)

Millennials sunt oamenii născuți între 1981 și 1996. Numiți și „Generația Y”, aceștia fac parte din prima generație care a avut acces la internet din tinerețe.

Acum cunoscut de asemenea și avântul telefoanelor mobile și au fost primii utilizatori de social media (Facebook).

Sunt considerați foarte competivi și idealiști.

Generația Z (1997-2012)

Generația Z este prima generație care nu a cunoscut o lume fără internet. Aceștia sunt numiți „nativi-digital”, deci foarte conectați la tehnologie.

Sunt foarte vocali în ceea ce privește schimbările climatice și drepturile omului, iar principalele locuri în care se fac auziți sunt marile platforme de socializare: TikTok, Instagram și YouTube.

Se supun mai puțin normelor sociale considerate normale de generațiile anterioare și militează mai degrabă pentru libertate și nonconformism.

Generația Alpha (2013-prezent)

Generația Alpha este cea mai tânără. Cei născuți din 2013 încoace cresc într-o lume complet digitalizată, cu dispozitive inteligente și tehnologie avansată.

Acești copii sunt obișnuiți să folosească gadgeturi avansate de la cele mai fragede vârste. Viața lor va fi influențată semnificativ de noile tehnologii precum AI (ChatGPT, Siri sau Alexa).

Deși aceste granițe generaționale nu sunt absolute, ele oferă o lentilă prin care putem privi mai clar evoluția societății.

Curs de Voice Over de audiobook, online, din 09 ianuarie 2025

Foto: Pixabay

Curs de dicție pentru copii

Am dat startul cursurilor de dicție pentru copii – în sală. Echipa dicție.ro este aici pentru a te ajuta la fiecare pas. Cursul folosește metode unice de exersare a dicției și se adresează copiilor care vor să-și îmbunătățească abilitățile de vorbire, să își corecteze pronunția. Grupele conțin maximum 12 copii. Înscrie-te ACUM!

În fiecare joi de la ora 17:00 până la ora 18:30.  Patru ședințe pe lună.

Taxa pentru un curs timp de o lună este de 500 de lei. 4 ședințe de câte o oră și jumatate în fiecare joi.

Hai la un curs de voice over

Dacă crezi că și tu ai o voce deosebită, dar nu știi exact cum să o lucrezi, te invit la un curs de voice over marca Dicție.ro.

Carmen Ivanov (Kiss FM) Mihai Crăciun și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi.

Următoarele cursuri se desfășoară din IANUARIE 2024.

Curs de comentator sportiv și prezentare de știri

Dacă îți place sportul și ai visat mereu să lucrezi într-o televiziune, acum ai o șansă unică! 12 locuri sunt disponibile la cursul de comentator sportiv organizat de dictie.ro începând cu 29 ianuarie 2025. Cursul durează 12 săptămâni și se va încheia pe 16 aprilie 2025.

Cost 650 de euro care pot fi plătiți în două rate egale: una la înscriere, a doua cel târziu 30 de zile mai târziu.

Traineri: Ion Alexandru (comentator sportiv Eurosport/ PRO TV), Carmen Ivanov (trainer de dicție la PRO TV), Mihai Crăciun (trainer de dicție și comentator sportiv PRO TV și Prima TV).

 

Zece sfaturi pentru a-ți menține concentrarea în timpul lecturii

 

Hai și tu la un curs de comentator sportiv cu Ion Alexandru și Mihai Crăciun

 

Un lucru important pe care orice voice-over trebuie să-l știe!

 

Cinci cărți de dezvoltare personală pe care trebuie să le citești

 

Ajută-l pe cel mic să-și perfecționeze dicția! Fă aceste exerciții alături de copilul tău

Alege un curs de dicție

 

Un trainer specializat îți va explica cât de importantă este dicția, cât de mult contează ritmul în care vorbim și cât de cruciale sunt pauzele atunci când vrei să amplifici efectul unui mesaj.

Alege un curs de dicţie de grup sau un curs de dicție personalizat, cu Carmen Ivanov și Mihai Crăciun.

 

📕MANUALUL DE DICȚIE „ȘASE SAȘI ÎN ȘASE SACI” POATE FI CUMPĂRAT ACCESÂND ACEST LINK.

📕CARTEA „613 GREȘELI GRAMATICALE” POATE FI CUMPĂRATĂ ACCESÂND ACEST LINK.

Dacă vă doriți o comunicare corectăineți cont de sfaturile de mai sus.

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Vizualizari : 273

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *