E rentabil să-ți faci un podcast?

E rentabil să-ți faci un podcast?
La nivel internațional moda podcasturilor are deja foarte mulți ani. În țara noastră primele podcasturi au apărut după anul 2015, iar o adevărată explozie a acestui timp de conținut online a apărut după martie 2020, perioadă care a coincis cu carantina impusă din cauza pandemiei de Covid-19.

 

Artiști, actori, influenceri și oameni de media au pornit atunci producții audio-video sub titlul generic de podcast. Prin definiție, podcastul este un tip de conținut caracterizat mai ales de partea audio, însă în timp creatorii s-au adaptat, apărând și forma video.

Între timp, piața s-a reglat, iar multe dintre podcasturile apărute atunci au dispărut.

 

De ce ai nevoie când vrei să îți faci propriul podcast?

 

Mulți oameni se întreabă însă dacă mai este rentabil un podcast în anul 2023.

Multe informații, retenție mică

Într-o lume în care conținutul este din ce în ce mai condensat, iar rata de concentrare a privitorului din ce în ce mai scăzută, apare întrebarea „Cât de rentabil mai este un podcast?”

Un podcast necesită o producție destul de extinsă, cu microfoane bune (care costă), camere video și un decor interesant. De asemenea, necesită o pregătire în prealabil, iar în final duce la produs cu o durată de peste o oră.

În aceste condiții, financiar vorbind, un podcast s-ar putea să fie prea scump, mai ales când este raportat la profitabilitate.

Totuși, podcasturile țintesc un anumit tip de public. Este vorba despre oameni care-și doresc să asimileze informații și au, încă, răbdare să facă acest lucru.

De aceea, un podcast poate deveni rentabil dacă are capacitatea de a capta timp mai îndelungat atenția privitorului.

Poți face acest lucru prin subiectul ales, prin invitatul cu care stai de vorbă, prin carisma personală sau prin calitatea tehnică. Ideal ar fi să existe o combinație între toate acestea.

Branduri care vor să se asocieze

Fiind un produs foarte complex, un podcast îți oferă posibilitatea să te joci cu formatul.

Poți avea diferite rubrici, mai mulți invitați și o posibilitate mult mai mare de a atrage branduri care doresc promovare.

Aici cretivitatea joacă un rol esențial. Ca realizator îți poți pune în joc toate aptitudinile personale pentru a găsi moduri inedite prin care să integrezi reclamele în produsul tău.

Promovare personală

Un podcast poate fi rentabil atunci când ai o afacere deja lansată și dorești să îi sporești popularitatea. Podcasturile, alături de alte tipuri de conținut (imagini, reels), pot contribui la promovarea eficientă în mediul online a afacerii tale.

Mai mult, faci asta prin intermediul unui suport care aduce și valoare intrinsecă.

De exemplu, dacă ai o cafenea, îți poți face un podcast în care subiectul principal să fie legat de cafea: prin discuții cu alți profesioniști din domeniu, prin clipuri explicative despre modul în care se prepară cea mai bună cafea sau chiar emisiuni pe teme care să nu aibă legătură cu afacerea ta, dar cu ajutorul cărora să faci trimiteri la aceasta.

Sfaturi esențiale pentru un podcast reușit

1. Povestea pe care o spui trebuie să fie credibilă și realistă. Indiferent care este subiectul, punctul principal de plecare este sinceritatea față de privitori. Nu uita, este în joc propria ta reputație.

2. Folosește fraze scurte. Foarte important, atunci când pregătești un podcast, ai grijă ca totul să fie clar și concis.

3. Dicția este de bază atunci când vrem ca mesajul să fie clar și să ajungă nedistorsionat la public. O vorbire corectă și îngrijită va fi și un semn de profesionalism. Felul în care vorbești poate fi îmbunățățit rapid cu exercițiile potrivite. Găsești sute de astfel de exerciții în cartea „Șase sași în șase saci”, disponibilă AICI.

Bonus, vei învața și care sunt cuvintele pe care trebuie să pui accent într-un clip de promovare.

4. Trebuie să acorzi atenție și aspectelor ce țin de sunet și imagine.

Foto: Pexels

 

Curs Voice Over: 04-05 februarie 2023 | Fii tu vocea reclamelor radio-TV

 

 

Tabăra de Televiziune pentru copii, 16-22 iunie 2023, la Bușteni
Curs de radio, din 07 februarie 2023, la București

 

 

Alege un curs de dicție

 

Un trainer specializat îți va explica cât de importantă este dicția, cât de mult contează ritmul în care vorbim și cât de cruciale sunt pauzele atunci când vrei să amplifici efectul unui mesaj.

Alege un curs de dicţie de grup sau un curs de dicție personalizat, cu Carmen Ivanov și Mihai Crăciun.

 

📕MANUALUL DE DICȚIE „ȘASE SAȘI ÎN ȘASE SACI” POATE FI CUMPĂRAT ACCESÂND ACEST LINK.

📕CARTEA „613 GREȘELI GRAMATICALE” POATE FI CUMPĂRATĂ ACCESÂND ACEST LINK.

Dacă vă doriți o comunicare corectă și îngrijită în limba română, încercați să țineți cont de sfaturile de mai sus.

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *