Cuvintele puternice și vocile memorabile, ingredientele unor reclame eficiente

Cuvintele puternice și vocile memorabile, ingredientele unor reclame eficiente

Reclamele, indiferent că sunt la TV sau online, reprezintă cel mai eficient mod pentru branduri să ajungă la un număr semnificativ de oameni. Scopul este, bineînțeles, de a vinde produse și experiențe.

Pentru o reclamă de impact, care să rămână mult timp în mintea privitorilor, e nevoie de câteva ingrediente importante.

Ne vom opri, în acest moment, asupra a două elemente care sunt vitale: cuvintele și vocea care le rostește.

Cele două sunt complementare: un conținut slab, citit de o voce puternică, nu va avea efect. La fel, un text creativ nu va rămâne în mintea privitorilor, cu o voce banală care-i dă viață.

Cinci idei puternice în publicitate

Pentru un efect profund asupra persoanei care „consumă” reclama, avem nevoie de cuvintele potrivite. În continuare, prezentăm o listă cu cinci cuvinte convingătoare în advertising, conform unui studiu realizat de Universitatea Yale.

Tu

Rămâne cel mai puternic cuvânt în publicitate, spun autorii studiului. Este simplu și eficient, fiind personal. Consumatorii simt că anunțul li se adresează direct.

Siguranță

Oamenii trebuie să știe că produsele și serviciile pe care le cumpără sunt sigure. De la jucării pentru copii la produse cosmetice sau electrice, aceștia se așteaptă ca obiectele să îndeplinească cele mai înalte standarde.

Sănătate

Dacă termenul „siguranță” nu se potrivește într-un spot publicitar, ar trebui folosit cuvântul „sănătate”. Oamenilor le place să audă și să vadă acest concept în reclame, deoarece le spune că produsul sau serviciul le va îmbunătăți sănătatea financiară, fizică sau emoțională. Totuși, produsul trebuie să fie cu adevărat sănătos atunci când termenul „sănătate” este folosit în promovarea sa, avertizează cercetătorii.

Timp și bani

Persoanele vor să economisească, fie că vorbim de timp sau de bani. Dacă produsul promovat îi ajută pe consumatori să economisească una dintre cele două, ar fi indicat ca reclama să sublinieze clar acest lucru.

Dovadă

Privitorii vor dovezi cu privire la eficiența produselor pe care ar putea să le cumpere. Studiile care să dovedească calitatea produselor sunt importante în reclame, la fel și feedback-ul primit în urma testării produselor.

Cinci calități ale unui voice-over

 

Click AICI pentru a descoperi Beneficiile unui curs de voice-over

Versatilitate

Este poate cea mai importantă calitate a unui voice-over, care trebuie să se adapteze în orice situație. Trebuie să poată livra orice fel de mesaj, asta îi asigură și succesul. Cu cât o voce este mai versatilă, cu atât va obține și mai multe proiecte publicitare.

Entuziasm

Este o calitate necesară mai ales pentru sănătatea psihică a unei persoane, implicit a unui voice-over. Entuziasmul ne ajută să trecem peste momentele dificile și să regăsim energia și plăcerea de a face lucruri din pasiune. Aduce și multe plusuri. Oamenii se vor bucura să lucreze cu un om entuziast, care emană pasiune și care se bucură în fiecare zi pentru ceea ce face.

Încredere

Se dobândește în timp, cu mult exercițiu. Niciun voice-over nu ar trebui să renunțe, de exemplu, la exercițiile de dicție (pentru cursuri de de dicție, detalii AICI) și nici la antrenamentele în fața microfonului, la fel ca un sportiv care nu sare peste antrenamentele zilnice.

Capacitatea de a inova

La fel ca încrederea, capacitatea de a inova vine cu experiența și cu exercițiul. Mai sunt și alte tehnici prin care pot apărea idei geniale. Prin citit, prin discuții cu oameni din diverse domenii (inclusiv artiști) sau prin vizionarea unor filme interesante.

Legendarul Pablo Picasso spunea: „Inspiraţia există, dar trebuie să te găsească muncind”

Concentrare

Orice nouă abilitate pe care o deprinzi cere multă atenție și concentrare. Lucrează cu obiective foarte clare (de exemplu, vreau să îmi pun vocea pe un număr „X” de reclame până la finalul anului sau până la finalul lunii). După ce obiectivele au fost trasate nu mai râmâne decât să fie atinse, cu disciplină și concentrare. Poate nu vei ajunge la „finish” din prima, dar în timp țelurile vor fi din ce în ce mai aproape.

📕MANUALUL DE DICȚIE „ȘASE SAȘI ÎN ȘASE SACI” POATE FI CUMPĂRAT ACCESÂND ACEST LINK.

📕CARTEA „613 GREȘELI GRAMATICALE” POATE FI CUMPĂRATĂ ACCESÂND ACEST LINK.

Dacă vă doriți o comunicare corectă și îngrijită în limba română, încercați să țineți cont de sfaturile de mai sus.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *