Șapte ponturi pentru un e-mail de impact. Spune mult în puține cuvinte

Șapte ponturi pentru un e-mail de impact. Spune mult în puține cuvinte

E-mailul rămâne, încă, o unealtă importantă în mediul profesional din întreaga lume, chiar și în anul 2022. Poți aplica la un nou loc de muncă, poți găsi noi clienți pentru afacerea proprie sau poți menține relațiile de business prin intermediul acestuia.

În oricare dintre cazuri, trebuie să ai în vedere câteva lucruri importante pentru a transmite încredere, profesionalism și seriozitate.

Cum redactezi corect un e-mail? Iată șapte lucruri esențiale pe care trebuie să le ai în vedere:

Una dintre principalele probleme în redactarea unui e-mail apare chiar înainte de elaborarea mesajului propriu-zis:

1. Subiectul trebuie să fie exprimat clar! Întrebă-te care este scopul mesajului.

Dacă dorești să aibă impact și să aducă rezultate (dacă vorbim de obținerea unor clienți noi), stabilește foarte clar ce anume vrei să transmiți.
Creativitatea joacă un rol cheie aici: este nevoie de acel ceva care să capteze atenția cititorului.

2. Adaptează e-mailul ținând cont de persoana căreia i se adresează. Dacă este un client sau chiar șeful companiei pentru care lucrezi, ar trebui să adopți un stil oficial, dar fără exprimări „de lemn”. Ține cont că mesajul trebuie să fie oficial, dar nu rece. Nu strică să păstrăm un echilibru între tonul colocvial și cel oficial. Puțină empatie nu strică.

3. O structură limpede:

  • este necesară o introducere care să rezume succint scopul;
  • apoi, subiectul ar trebui dezvoltat cât mai schematic cu putință, astfel încât cititorul să îl parcurgă cu ușurință;
  • o concluzie puternică, la final.

4. Fraze scurte, fără detalii în exces. O regulă de bază: Spune cât mai multe lucruri folosind cât mai puține cuvinte.

5. Mare atenție la regulile gramaticale și la semnele de punctuație. Recitește mesajul de mai multe ori înainte de a-l trimite. (Cartea „613 greșeli gramaticale în limba română” este disponibilă, AICI).

6. Scrie cu diacritice! Exprimă profesionalism și, cel mai important, te ajută să eviți momentele penibile în care un cuvânt poate fi înțeles anapoda.

7. Metaforele și figurile de stil folosite excesiv îl vor face pe cititor să abandoneze textul.

Ține minte, discuțiile importante ar trebui evitate în scris. Adevăratele conversații se poartă față în față sau, cel puțin, într-o întâlnire online. Așa că la finalul e-mailului lansează o invitație față în față.

Sursă foto: Pexels

📕MANUALUL DE DICȚIE „ȘASE SAȘI ÎN ȘASE SACI” POATE FI CUMPĂRAT ACCESÂND ACEST LINK.

📕CARTEA „613 GREȘELI GRAMATICALE” POATE FI CUMPĂRATĂ ACCESÂND ACEST LINK.


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Vizualizari : 609

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *