Voice-over: cum să intri în lumea reclamelor

Voice-over: cum să intri în lumea reclamelor

🔊 🔊 🔊 Voice-over: cum să intri în lumea reclamelor

 

Unele reclame de la radio sau TV îți atrag atenția imediat fie datorită imaginilor vizuale, fie vocii utilizate în reclamă, ceea ce este o dovadă că transmiterea vocală pentru reclame este o parte esențială a unei campanii publicitare.

Adesea, un voice-over este distribuit pentru acest rol. De asemenea, aceștia sunt folosiți pentru partea narativă a anunțului/reclamei. Face parte din strategie, deoarece un voice-over bun poate ajuta la atragerea atenției asupra unui produs sau a unui serviciu, oferind caracterul și tonul potrivit mesajului publicitar.

Pentru companiile mai mari, acestea au adesea un anumit voice-over a cărui voce atractivă devine asociată cu brandul lor, transformând un simplu produs într-unul recunoscut și iubit de mulți consumatori. Dar nu-ți pierde speranța. De cele mai multe ori se caută voci proaspete și pentru companiile mari. Deci șanse sunt.

 

🔊 Influența unui voice-over asupra reclamelor

Într-o reclamă, cel mai important element este vocea. Aceasta transmite tonul potrivit și oferă informații despre un serviciu sau produs. Vocea folosită într-o reclamă depinde profilul consumatorilor și de piața țintă. Prin urmare, vocea poate suna ca o bătrânică simpatică, un copil, sau un prieten. Important este să există această conexiune cu publicul țintă. Nu poți face o reclamă la o băutură răcoritoare folosind vocea unei bătrâne deoarece publicul țintă este reprezentat de adolescenți. Deci ar trebui găsită o voce prietenoasă, tânără, care să arate cât de perfectă este această nouă băutură.

Producerea unei reclame este un proces complex care implică o planificare deliberată și luarea de decizii importante de către client, regizor și agenția de publicitate. Un voice-over de reclame este ales în primul rând pentru a ajunge la un anumit public. Deci, de obicei, vei auzi o voce puternică pentru o reclamă la o mașină rapidă și scumpă.

Selecția unui voice-over nu se referă doar la accent sau tonul vocii. Și alți factori sunt luați în considerare. Ritmul, pronunția, dicția, versatilitatea sunt lucruri vitale pentru un voice-over, abilități pe care trebuie să le folosească și să fie antrenate.

Cadența calculată și uneori mai lentă în discurs este de obicei aplicată atunci când reclama vrea să transmită emoții puternice, abordează subiecte complexe sau lucruri intime. Când reclama dorește să transmită un subiect mai lejer, un mesaj de interes public etc., se adresează publicului mai tânăr, deci se vor folosi voci entuziaste, cu un ritm mai alert.

Astfel, este vital ca un voice-over să-și cunoască diferitele tonuri ale vocii, diferitele modele de vorbire și ritm care se potrivesc vocii sale particulare. Depinde de tine să creezi o voce memorabilă și distinctă pentru un brand.

 

 

🔊 Definiția unui voice-over

Un voice-over citește scenariul/scriptul reclamei pentru a furniza o înregistrare suprapusă pentru a oferi publicului țintă informații suplimentare care nu sunt afișate în imaginile vizuale ale reclamei. Voice-overul nu apare în videoclip. Participarea lui la reclamă este în afara camerei. Rolul principal al voice-overului este acela de a crea narațiunea reclamei, fie pentru a crea emoții despre un serviciu sau produs, fie pentru a oferi mai multe informații. Datorită unui voice-over, cel care ascultă și vede reclama decide să cumpere acel produs sau nu. Deci chiar dacă nu-l vedem, voice-overul are un rol foarte important în acest proces.

Un voice-over ar trebui să aibă o voce excelentă și, mai important, antrenată. El sau ea ar trebui să poată citi un scenariu perfect având dicție bună, claritate în exprimare. Trebuie, de asemenea, să poată transmite un set de emoții pe tonul corect.

 

 

🔊 Rolul unui voice-over

Principalul rol al voice-overilor este de a aduce la viață scenariul reclamei în timp ce livrează mesajul produsului. Mai mult, un voice-over folosește o gamă largă de metode de acțiune vocală pentru a transmite emoție, pentru a menține un ton coerent și potrivit și pentru a avea o atitudine credibilă și corectă. Vocea spune totul. Chiar dacă nu vedem voice-overul, dacă vocea nu este potrivită ne vom da seama.

Cel de-al doilea rol al unui voice-over este să creeze o voce distinctă pentru un anumit produs. Să ai o voce unică ajută la crearea unui produs, oferindu-i un caracter și o voce specifice. Aceasta necesită pregătire și experiență. De aceea este important să te antrenezi constant. Mereu sunt lucruri de învățat. Și cu cât ești mai versatil și ai o gamă mai largă de abilități, cu atât șansele tale de a face multiple reclame sunt mai mari.

 

🔊 Cum devii un voice-over pentru reclame?

Desfășurarea unei activități de voice over pentru reclame este destul de captivantă.

De exemplu, mai multe celebrități și-au „împrumutat” vocea unor reclame pe care le-ai văzut sau le-ai ascultat de-a lungul anilor. Iată câteva exemple:

 

🔉 Simmons – M&M’s (bomboana galbenă și alte roluri)

 

🔉 Zach Braff – Cottonelle

 

🔉 Jon Hamm – Mercedes-Benz

🔉 Chris Pine – BMW

 

🔉 Paul Rudd – Hyundai

 

🔉 Morgan Freeman – Visa

 

🔉 Jeff Bridges – Duracell

 

🔉 Will Arnett – camioane GMC

 

🔉 David Duchovny – Pedigree

 

În afară de popularitatea lor, au fost aleși pentru că vocile lor sunt familiare, de încredere. Vocea ar trebui să vorbească și să transmită mesajul corect publicului tot timpul.

 

 

🔊 Caracteristici speciale

Deoarece multe produse sunt vândute la nivel internațional, fluența într-o limbă străină este importantă. Ar trebui să cunoști cel puțin o limbă străină pentru a avea mai multe șanșe. Versatilitatea este, de asemenea, un atu. Diferitele reclame necesită un set diferit de tonuri, așa că fii pregătit să îți arăți versatilitatea în acțiunea vocală.

Amintește-ți că felul în care vorbești și cum sună vocea sunt lucrurile care sunt observate mai întâi de ascultători. Un voice-over trebuie să înțeleagă tonul de voce necesar al produsului sau al serviciului, deoarece vocea va fi asociată cu un anumit brand. În absența unui decizii regizorale, artistul ar trebui să se gândească la vocea potrivită, dacă este puternică, demnă de încredere, prietenoasă, plină de umor sau vibrantă. Odată ce clientul, agenția de publicitate, regizorul reclamei sunt de acord cu propunerea ta, asigură-te că păstrezi tonul în mod constant.

Voice-overul este responsabil pentru livrarea mesajului în stilul care se potrivește cel mai bine brandului. Trei abordări sunt utilizate în mod obișnuit pentru transmiterea mesajului.

 

  1. Prima abordare impune voice-overului să redea ascultătorului cât mai multe informații pe care le permite timpul comercial. Adesea, voice-overul sună destul de rapid, energic și entuziast.
  2. A doua abordare nu este la fel de puternică. În schimb, voice-overul folosește de obicei o abordare mai conversațională. Vocea este relaxată și rezonabilă.
  3. Ultima abordare prezintă nu unul, ci mai mulți voice-overi deoarece scenariul reprezintă o conversație. Actorii vorbesc de obicei despre un produs nou pe care l-au încercat recent.

 

 

🔊 Dezvoltarea abilităților tale

Este posibil să ai o voce bună, dar acest lucru nu te transformă automat într-un voice-over. Ar trebui să-ți dezvolți mai întâi abilitățile de voce. Ca voice-over pentru reclame, vei citi diferite scenarii/scripturi și o dicție adecvată este esențială pentru meseria ta.

 

🔉 Dicție

Pe lângă o respirație corespunzătoare, dicția este la fel de vitală. Mai ales atunci când avem de vorbit și trebuie să comunicăm eficient. Și de mult ori mesajul trimis poate că nu este întocmai cu ceea ce am vrut noi să spunem. Claritatea și eficiența țin foarte mult de dicție. Iar asta necesită antrenament. Dicția te va ajuta atât pe partea de vorbire, cât și la încrederea în sine. Și un mesaj transmis cu o dicție perfectă va fi de impact.

COMANDĂ ACUM MANUALUL DE DICȚIE „ȘASE SAȘI ÎN ȘASE SACI”

Te poți înscrie acum la un curs de dicție personalizat – ONLINE

 

🔉 Citirea scenariilor

Unul dintre primele lucruri pe care ar trebui să le faci pentru a-ți dezvolta abilitățile de voce este să citești în mod constant cu voce tare. Citește articole de știri, reviste, cărți și alte materiale tipărite, astfel încât să poți fi foarte confortabil când vei da probe/castinguri. Fă acest lucru cel puțin 30 de minute în fiecare zi, concentrându-te pe enunț și intonație. Nu uita că nu ar trebui să sune ca și cum ai citi.

🔉 Înregistrare

Înregistrează-ți vocea în timp ce citești un scenariu. Ascultă apoi și vezi ce trebuie îmbunătățit. Acest exercițiu este foarte bun deoarece dacă nu ne-am și auzi vocea înregistrată am avea impresia că vocea noastră sună perfect. Continuă practica, astfel încât să-ți poți îmbunătăți abilitățile și să poți deveni mai confortabil atunci când te vei afla în fața microfonului.

🔉 Respirație

Învață să-ți folosești diafragma. O voce nazală nu sună atât de bine. Fă exerciții vocale pentru a-ți îmbunătăți și controla vocea. Exercițiile vocale implică respirația. Poți să te întinzi pe podea, pe spate și să inspiri/expiri adânc.

🔉 Improvizație

Învață să imiți diferite sunete și voci. Imitația te va ajuta să construiești tonuri noi și să încerci mai multe inflexiuni vocale. Imitarea altor sunete îți permite să schimbi modul în care sună vocea și te ajută să devii mai versatil. Continuă să improvizezi în timp ce practici. Cu ocazia aceasta îți vei testa limitele și vei mări gama posibilităților vocale.

🔉 Cursuri specializate

Fă cursuri de dicție și voice-over. Este benefic pentru cariera ta. Dacă faci acest lucru, te va ajuta să-ți extinzi raza vocală, să controlezi mai bine volumul vocii și modul în care sună aceasta. Dicție.ro îți pune la dispoziție o mulțime de cursuri perfect adaptate după stilul tău. Intră în secțiunea „ÎNSCRIERI” și vezi ce ți se potrivește.

⚠️ Dacă nu ești sigur ce alegere să faci, sună sau trimite un mail și vorbește cu un trainer specializat care te va direcționa spre cursul potrivit pentru tine.

☎ 0728 855 221

📧 cursuri@dictie.ro

 

 


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Vizualizari : 2551

1 Comentariu

  • Anca Posted 17/06/2020 13:16

    Foarte bun articolul, insa mi-as fi dorit sa vad exemple de voice overi de mai mica notorietate si care sa includa SI femei voice over. E lesne de inteles ca actori de calibrul si statutul celor mentionati in articol sunt *rugati*, mai degraba, sa devina vocile unor mari branduri. Insa acest articol e destinat unei audiente care de-abia face primii pasi in industria de voice over intr-un market cu totul diferit. Deci mi-as fi dorit sa vad exemple cu care incepatorii sau cei nu foarte experimentati sa rezonenze mai bine.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Logo Dictie Albastru
Prezentare generală a confidențialității

Despre Cookie
Acest website foloseste cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia.

In ceea ce numim “web 2.0”, “cookie”-urile joaca un rol important in facilitarea accesului si livrarii multiplelor servicii de care utilizatorul se bucura pe internet, cum ar fi:

Personalizarea anumitor setari precum: limba in care este vizualizat un site, moneda in care se exprima anumite preturi sau tarife, pastrarea optiunilor pentru diverse produse (masuri, alte detalii etc) in cosul de cumparaturi (si memorarea acestor optiuni) – generandu-se astfel flexibilitatea “cosului de cumparaturi” (accesarea preferintelor vechi prin accesarea butonului ‘’inainte’’ si “inapoi’’)
Cookie-urile ofera detinatorilor de site-uri un feedback valoros asupra modului cum sunt utilizate site-urile lor de catre utilizatori, astfel incat sa le poata face si mai eficiente si mai accesibile pentru utilizatori.
Permit aplicatiilor multimedia sau de alt tip de pe alte site-uri sa fie incluse intr-un anumit site pentru a crea o experienta de navigare mai valoroasa, mai utila si mai placuta;
Imbunatatesc eficienta publicitatii online.
Ce este un “cookie”?
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu “cookie” ) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul,
terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitara emisa de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului).

Un cookie este format din 2 parti: numele si continutul sau valoarea cookie-ului. Mai mult, durata de existenta a unui cookie este determinata; tehnic, doar webserverul care a trimis cookie-ul il poate accesa din nou in momentul in care un utilizator se intoarce pe website-ul asociat webserverului respectiv.

Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet.

Cookieuri de sesiune – acestea sunt stocate temporar in dosarul de cookie-uri al browserului web pentru ca acesta sa le memoreze pana cand utilizatorul iese de pe web-siteul respectiv sau inchide fereastra browserului ( ex: in momentul logarii/delogarii pe un cont de webmail sau pe retele de socializare)
Cookieuri Persistente – Acestea sunt stocate pe hard-drive-ul unui computer sau echipament (si in general depinde de durata de viata prestabilita pentru cookie). Cookie-urile persistente le includ si pe cele plasate de un alt website decat cel pe care il viziteaza utilizatorul la momentul respectiv – cunoscute sub numele de ‘third party cookies’ (cookieuri plasate de terti) – care pot fi folosite in mod anonim pentru a memora interesele unui utilizator, astfel incat sa fie livrata publicitate cat mai relevanta pentru utilizatori.
Care sunt avantajele cookie-urilor?
Un cookie contine informatii care fac legatura intre un web-browser (utilizatorul) si un web-server anume (website-ul). Daca un browser acceseaza acel web-server din nou, acesta poate citi informatia deja stocata si reactiona in consecinta. Cookie-urile asigura userilor o experienta placuta de navigare si sustin eforturile multor websiteuri pentru a oferi servicii confortabile utilizatorillor: ex – preferintele in materie de confidentialitate online, optiunile privind limba site-ului, cosuri de cumparaturi sau publicitate relevanta.

Care este durata de viata a unui cookie?
Cookieurile sunt administrate de webservere. Durata de viata a unui cookie poate varia semnificativ, depinzand de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusive pentru o singura sesiune (session cookies) si nu mai sunt retinute odata de utilizatorul a parasite website-ul si unele cookie-uri sunt retinute si refolosite de fiecare data cand utilizatorul revine pe acel website (‘cookie-uri permanente‘). Cu toate aceste, cookie-urile pot fi sterse de un utilizator in orice moment prin intermediul setarilor browserului.

Ce sunt cookie-urile plasate de terti?
Anumite sectiuni de continut de pe unele site-uri pot fi furnizate prin intermediul unor terte parti/ furnizori (ex: news box, un video sau o reclama). Aceste terte parti pot plasa de asemenea cookieuri prin intermediul site-ului si ele se numesc “third party cookies” pentru ca nu sunt plasate de proprietarul website-ului respectiv. Furnizorii terti trebuie sa respecte de asemenea legea in vigoare si politicile de confidentialitate ale detinatorului site-ului.

Cum sunt folosite cookie-urile de catre acest site
O vizita pe acest site poate plasa cookie-uri in scopuri de:

Cookie-uri de performanta a site-ului
Cookie-uri de analiza a vizitatorilor
Cookie-uri pentru geotargetting
Cookie-uri de inregistrare
Cookie-uri pentru publicitate
Cookie-uri ale furnizorilor de publicitate
Aceste cookie-uri pot proveni de la terti.

Cookie-uri de performanta
Acest tip de cookie retine preferintele utilizatorului pe acest site, asa incat nu mai este nevoie de setarea lor la fiecare vizitare a site-ului.

Exemple:

setarile volumului pentru video player
viteza de video streaming cu care este compatibil browserul
Cookie-uri pentru analiza vizitatorilor
De fiecare data cand un utilizator viziteaza acest site softul de analytics furnizat de o terta parte genereaza un cookie de analiza a utilizatorului. Acest cookie ne spune daca ati mai vizitat acest site pana acum. Browserul ne va spune daca aveti acest cookie, iar daca nu, vom genera unul. Acesta permite monitorizarea utilizatorilor unici care ne viziteaza si cat de des o fac.Atat timp cat nu sunteti inregistrat pe acest site, acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele fizice, ele sunt folosite doar in scop statistic. Daca sunteti inregistrat putem sti, de asemenea, detaliile pe care ni le-ati furnizat, cum ar fi adresa de e-mail si username-ul – acestea fiind supuse confidentialitatii si prevederilor din Termeni si Conditii, Politica de confidentialitate precum si prevederilor legislatiei in vigoare cu privire la protejarea datelor cu caracter personal.

Cookie-uri pentru geotargetting
Aceste cookie-uri sunt utilizate de catre un soft care stabileste din ce tara proveniti. Este complet anonim si este folosit doar pentru a targeta continutul – chiar si atunci cand sunteti pe pagina noastra in limba romana sau in alta limba primiti aceeasi reclama.

Cookie-uri pentru inregistrare
Atunci cand va inregistrati pe acest site, generam un cookie care ne anunta daca sunteti inregistrat sau nu. Serverele noastre folosesc aceste cookie-uri pentru a ne arata contul cu care sunteti ingregistrat si daca aveti permisiunea pentru un serviciu anume. De asemenea, ne permite sa asociem orice comentariu pe care il postati pe site-ul nostru cu username-ul dvs. Daca nu ati selectat “pastreaza-ma inregistrat”, acest cookie se va sterge automat cand veti inchide browserul sau calculatorul.

Cookie-uri pentru publicitate
Aceste cookie-uri ne permit sa aflam daca ati vizualizat sau nu o reclama online, care este tipul acesteia si cat timp a trecut de cand ati vazut mesajul publicitar. Aceste cookie-uri le folosim si pentru a targeta publicitatea online. Putem folosi, de asemenea, cookieuri apartinand unei terte parti, pentu o mai buna targetare a publicitatii, pentru a arata de exemplu reclame despre vacante, daca utilizatorul a vizitat recent un articol pe site despre vacante. Aceste cookie-uri sunt anonime, ele stocheaza informatii despre contentul vizualizat, nu despre utilizatori. De asemenea, setam cookie-uri anonime si prin alte site-uri pe care avem publicitate. Primindu-le, astfel, noi le putem folosi pentru a va recunoaste ca vizitator al acelui site daca ulterior veti vizita site-ul nostru, va vom putea livra publicitatea bazata pe aceasta informatie.

Cookie-uri ale furnizorilor de publicitate
O mare parte din publicitatea pe care o gasiti pe acest site apartine tertelor parti. Unele dintre aceste parti folosesc propriile cookie-uri anonime pentru a analiza cat de multe persoane au fost expuse unui mesaj publicitar, sau pentru a vedea cate persoane au fost expuse de mai multe ori la aceeasi reclama.Companiile care genereaza aceste cookie-uri au propriile politici de confidentialitate, iar acest site nu are acces pentru a citi sau scrie aceste cookie-uri. Cookie-urile celor terte parti pot fi folosite pentru a va arata publicitatea targeta si pe alte site-uri, bazandu-se pe navigarea dvs pe acest site.

Alte cookie-uri ale tertelor parti
Pe unele pagini, tertii pot seta propriile cookie-uri anonime, in scopul de a urmari succesul unei aplicatii, sau pentru a customiza o aplicatie. Datorita modului de utilizare, acest site nu poate accesa aceste cookie-uri, la fel cum tertele parti nu pot accesa cookie-urile detinute de acest site. De exemplu, cand distribuiti un articol folosind butonul pentru retelele sociale aflat pe acest site, acea retea sociala va inregistra activitatea dvs.

Ce tip de informatii sunt stocate si accesate prin intermediul cookie-urilor?
Cookie-urile pastreaza informatii intr-un fisier text de mici dimensiuni care permit unui website sa recunoasca un browser. Webserverul va recunoaste browserul pana cand cookie-ul expira sau este sters. Cookie-ul stocheaza informatii importante care imbunatatesc experienta de navigare pe Internet ( ex: setarile limbii in care se doreste accesarea unui site; pastrarea unui user logat in contul de webmail; securitatea online banking; pastrarea produselor in cosul de cumparaturi)

De ce sunt cookie-urile importante pentru Internet?
Cookie-urile reprezinta punctul central al functionarii eficiente a Internetului, ajutand la generarea unei experiente de navigare prietenoase si adaptata preferintelor si intereselor fiecarui utilizator. Refuzarea sau dezactivarea cookieurilor poate face unele site-uri imposibil de folosit.

Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor nu inseamna ca nu veti mai primi publicitate online – ci doar ca aceasta nu va mai putea tine cont de preferintele si interesele dvs, evidentiate prin comportamentul de navigare.

Exemple de intrebuintari importante ale cookieurilor ( care nu necesita autentificarea unui utilizator prin intermediul unui cont):

Continut si servicii adaptate preferintelor utilizatorului – categorii de stiri, vreme, sport, harti, servicii publice si guvernamentale, site-uri de entertainment si servicii de travel.
Oferte adaptate pe interesele utilizatorilor – retinerea parolelor, preferintele de limba ( Ex: afisarea rezultatelor cautarilor in limba Romana).
Retinerea filtrelor de protectie a copiilor privind continutul pe Internet (optiuni family mode, functii de safe search)
Limitarea frecventei de difuzare a reclamelor – limitarea numarului de afisari a unei reclame pentru un anumit utilizator pe un site.
Furnizarea de publicitate mai relevanta pentru utilizator.
Masurarea, optimizare si caracteristicile de analytics – cum ar fi confirmarea unui anumit nivel de trafic pe un website, ce tip de continut este vizualizat si modul cum un utilizator ajunge pe un website (ex prin motoare de cautare, direct, din alte website-uri etc). Website-urile deruleaza aceste analize a utilizarii lor pentru a imbunatati site-urile in beneficiul userilor.
Securitate si probleme legate de confidentialitate
Cookieurile NU sunt virusi! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcatuite din bucati de cod asa ca nu pot fi executate nici nu pot auto-rula. In consecinta, nu se pot duplica sau replica pe alte retele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot indeplini aceste functii, nu pot fi considerate virusi.

Cookie-urile pot fi totusi folosite pentru scopuri negative. Deoarece stocheaza informatii despre preferintele si istoricul de navigare al utilizatorilor, atat pe un anume site cat si pe mai multe alte siteuri, cookieurile pot fi folosite ca o forma de Spyware. Multe produse anti-spyware sunt constiente de acest fapt si in mod constant marcheaza cookie-urile pentru a fi sterse in cadrul procedurilor de stergere/scanare anti-virus/anti-spyware.

In general browserele au integrate setari de confidentialitate care furnizeaza diferite nivele de acceptare a cookieurilor, perioada de valabilitate si stergere automata dupa ce utilizatorul a vizitat un anumit site.

Alte aspecte de securitate legate de cookie-uri
Deoarece protectia identitatii este foarte valoroasa si reprezinta dreptul fiecarui utilizator de internet, este indicat sa se stie ce eventuale probleme pot crea cookieurile. Pentru ca prin intermediul lor se transmit in mod constant in ambele sensuri informatii intre browser si website, daca un atacator sau persoana neautorizata intervine in parcursul de transmitere a datelor, informatiile continute de cookie pot fi interceptate. Desi foarte rar, acest lucru se poate intampla daca browserul se conecteaza la server folosind o retea necriptata (ex: o retea WiFi nesecurizata).

Alte atacuri bazate pe cookie implica setari gresite ale cookieurilor pe servere. Daca un website nu solicita browserului sa foloseasca doar canale criptate, atacatorii pot folosi aceasta vulnerabilitate pentru a pacali browserele in a trimite informatii prin intermediul canalelor nesecurizate. Atacatorii utilizeaza apoi informatiile in scopuri de a accesa neautorizat anumite site-uri. Este foarte important sa fiti atenti in alegerea metodei celei mai potrivite de protectie a informatiilor personale.

Sfaturi pentru o navigare sigura si responsabila, bazata pe cookies.
Datorita flexibilitatii lor si a faptului ca majoritatea dintre cele mai vizitate site-uri si cele mai mari folosesc cookieuri, acestea sunt aproape inevitabile. Dezactivarea cookie-urilor nu va permite accesul utilizatorului pe site-urile cele mai raspandite si utilizate printre care Youtube, Gmail, Yahoo si altele. Iata cateva sfaturi care va pot asigura ca nevigati fara griji insa cu ajutorul cookieurilor:

Particularizati-va setarile browserului in ceea ce priveste cookie-urile pentru a reflecta un nivel confortabil pentru voi al securitatii utilizarii cookie-urilor
Daca nu va deranjeaza cookie-urile si sunteti singura persoana care utilizaeaza computerul, puteti seta termene lunigi de expirare pentru stocarea istoricului de navigare si al datelor personale de acces.
Daca impartiti accesul la calculator, puteti lua in considerare setarea browserului pentru a sterge datele individuale de navigare de fiecare data cand inchideti browserul. Aceasta este o varianta de a accesa site-urile care plaseaza cookieuri si de a sterge orice informatie de vizitare la inchiderea sesiunii navigare.
Instalati-va si updatati-va constant aplicatii antispyware.
Multe dintre aplicatiile de detectare si prevenire a spyware-ului includ detectarea atacurilor pe site-uri. Astfel, impiedica browserul de la a accesa website-uri care ar putea sa exploateze vulnerabilitatile browserului sau sa descarce software periculos. Asigurati-va ca aveti browserul mereu updatat. Multe dintre atacurile bazate pe cookies se realizeaza exploatand punctele slabe ale versiunilor vechi ale browserelor.

Cookie-urile sunt pretutindeni si nu pot fi evitate daca doriti sa va bucurati de acces pe cele mai bune si cele mai mari site-uri de pe Internet – locale sau internationale. Cu o intelegere clara a modului lor de operare si a beneficiilor pe care le aduc, puteti lua masurile necesare de securitate astel incat sa puteti naviga cu incredere pe internet.

Cum pot opri cookie-urile?
Dezactivarea si refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat si folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu inseamna ca nu veti mai primi/vedea publicitate online.

Este posibila setarea din browser pentru ca aceste cookie-uri sa nu mai fie acceptate sau poti seta browserul sa accepte cookie-uri de la un site anume. Dar, de exemplu, daca nu esti inregistat folosind cookie-urile, nu vei putea lasa comentarii.

Toate browserele moderne ofera posibilitatea de a schimba setarile cookie-urilor. Aceste setari se gasesc de regula in “optiuni” sau in meniul de “preferinte” al browserului tau.

Pentru a intelege aceste setari, urmatoarele linkuri pot fi folositoare, altfel puteti folosi optiunea “ajutor” a browserului pentru mai multe detalii.

Cookie settings in Internet Explorer
Cookie settings in Firefox
Cookie settings in Chrome
Cookie settings in Safari
Setari Cookie in Opera
Pentru setarile cookie-urilor generate de terti, puteti consulta si site-ul:
https://www.youronlinechoices.com/ro/