Voice-over: cum să intri în lumea reclamelor

Voice-over: cum să intri în lumea reclamelor
Facebooktwitterlinkedinmail

🔊 🔊 🔊 Voice-over: cum să intri în lumea reclamelor

 

Unele reclame de la radio sau TV îți atrag atenția imediat fie datorită imaginilor vizuale, fie vocii utilizate în reclamă, ceea ce este o dovadă că transmiterea vocală pentru reclame este o parte esențială a unei campanii publicitare.

Adesea, un voice-over este distribuit pentru acest rol. De asemenea, aceștia sunt folosiți pentru partea narativă a anunțului/reclamei. Face parte din strategie, deoarece un voice-over bun poate ajuta la atragerea atenției asupra unui produs sau a unui serviciu, oferind caracterul și tonul potrivit mesajului publicitar.

Pentru companiile mai mari, acestea au adesea un anumit voice-over a cărui voce atractivă devine asociată cu brandul lor, transformând un simplu produs într-unul recunoscut și iubit de mulți consumatori. Dar nu-ți pierde speranța. De cele mai multe ori se caută voci proaspete și pentru companiile mari. Deci șanse sunt.

 

🔊 Influența unui voice-over asupra reclamelor

Într-o reclamă, cel mai important element este vocea. Aceasta transmite tonul potrivit și oferă informații despre un serviciu sau produs. Vocea folosită într-o reclamă depinde profilul consumatorilor și de piața țintă. Prin urmare, vocea poate suna ca o bătrânică simpatică, un copil, sau un prieten. Important este să există această conexiune cu publicul țintă. Nu poți face o reclamă la o băutură răcoritoare folosind vocea unei bătrâne deoarece publicul țintă este reprezentat de adolescenți. Deci ar trebui găsită o voce prietenoasă, tânără, care să arate cât de perfectă este această nouă băutură.

Producerea unei reclame este un proces complex care implică o planificare deliberată și luarea de decizii importante de către client, regizor și agenția de publicitate. Un voice-over de reclame este ales în primul rând pentru a ajunge la un anumit public. Deci, de obicei, vei auzi o voce puternică pentru o reclamă la o mașină rapidă și scumpă.

Selecția unui voice-over nu se referă doar la accent sau tonul vocii. Și alți factori sunt luați în considerare. Ritmul, pronunția, dicția, versatilitatea sunt lucruri vitale pentru un voice-over, abilități pe care trebuie să le folosească și să fie antrenate.

Cadența calculată și uneori mai lentă în discurs este de obicei aplicată atunci când reclama vrea să transmită emoții puternice, abordează subiecte complexe sau lucruri intime. Când reclama dorește să transmită un subiect mai lejer, un mesaj de interes public etc., se adresează publicului mai tânăr, deci se vor folosi voci entuziaste, cu un ritm mai alert.

Astfel, este vital ca un voice-over să-și cunoască diferitele tonuri ale vocii, diferitele modele de vorbire și ritm care se potrivesc vocii sale particulare. Depinde de tine să creezi o voce memorabilă și distinctă pentru un brand.

 

 

🔊 Definiția unui voice-over

Un voice-over citește scenariul/scriptul reclamei pentru a furniza o înregistrare suprapusă pentru a oferi publicului țintă informații suplimentare care nu sunt afișate în imaginile vizuale ale reclamei. Voice-overul nu apare în videoclip. Participarea lui la reclamă este în afara camerei. Rolul principal al voice-overului este acela de a crea narațiunea reclamei, fie pentru a crea emoții despre un serviciu sau produs, fie pentru a oferi mai multe informații. Datorită unui voice-over, cel care ascultă și vede reclama decide să cumpere acel produs sau nu. Deci chiar dacă nu-l vedem, voice-overul are un rol foarte important în acest proces.

Un voice-over ar trebui să aibă o voce excelentă și, mai important, antrenată. El sau ea ar trebui să poată citi un scenariu perfect având dicție bună, claritate în exprimare. Trebuie, de asemenea, să poată transmite un set de emoții pe tonul corect.

 

 

🔊 Rolul unui voice-over

Principalul rol al voice-overilor este de a aduce la viață scenariul reclamei în timp ce livrează mesajul produsului. Mai mult, un voice-over folosește o gamă largă de metode de acțiune vocală pentru a transmite emoție, pentru a menține un ton coerent și potrivit și pentru a avea o atitudine credibilă și corectă. Vocea spune totul. Chiar dacă nu vedem voice-overul, dacă vocea nu este potrivită ne vom da seama.

Cel de-al doilea rol al unui voice-over este să creeze o voce distinctă pentru un anumit produs. Să ai o voce unică ajută la crearea unui produs, oferindu-i un caracter și o voce specifice. Aceasta necesită pregătire și experiență. De aceea este important să te antrenezi constant. Mereu sunt lucruri de învățat. Și cu cât ești mai versatil și ai o gamă mai largă de abilități, cu atât șansele tale de a face multiple reclame sunt mai mari.

 

🔊 Cum devii un voice-over pentru reclame?

Desfășurarea unei activități de voice over pentru reclame este destul de captivantă.

De exemplu, mai multe celebrități și-au „împrumutat” vocea unor reclame pe care le-ai văzut sau le-ai ascultat de-a lungul anilor. Iată câteva exemple:

 

🔉 Simmons – M&M’s (bomboana galbenă și alte roluri)

 

🔉 Zach Braff – Cottonelle

 

🔉 Jon Hamm – Mercedes-Benz

🔉 Chris Pine – BMW

 

🔉 Paul Rudd – Hyundai

 

🔉 Morgan Freeman – Visa

 

🔉 Jeff Bridges – Duracell

 

🔉 Will Arnett – camioane GMC

 

🔉 David Duchovny – Pedigree

 

În afară de popularitatea lor, au fost aleși pentru că vocile lor sunt familiare, de încredere. Vocea ar trebui să vorbească și să transmită mesajul corect publicului tot timpul.

 

 

🔊 Caracteristici speciale

Deoarece multe produse sunt vândute la nivel internațional, fluența într-o limbă străină este importantă. Ar trebui să cunoști cel puțin o limbă străină pentru a avea mai multe șanșe. Versatilitatea este, de asemenea, un atu. Diferitele reclame necesită un set diferit de tonuri, așa că fii pregătit să îți arăți versatilitatea în acțiunea vocală.

Amintește-ți că felul în care vorbești și cum sună vocea sunt lucrurile care sunt observate mai întâi de ascultători. Un voice-over trebuie să înțeleagă tonul de voce necesar al produsului sau al serviciului, deoarece vocea va fi asociată cu un anumit brand. În absența unui decizii regizorale, artistul ar trebui să se gândească la vocea potrivită, dacă este puternică, demnă de încredere, prietenoasă, plină de umor sau vibrantă. Odată ce clientul, agenția de publicitate, regizorul reclamei sunt de acord cu propunerea ta, asigură-te că păstrezi tonul în mod constant.

Voice-overul este responsabil pentru livrarea mesajului în stilul care se potrivește cel mai bine brandului. Trei abordări sunt utilizate în mod obișnuit pentru transmiterea mesajului.

 

  1. Prima abordare impune voice-overului să redea ascultătorului cât mai multe informații pe care le permite timpul comercial. Adesea, voice-overul sună destul de rapid, energic și entuziast.
  2. A doua abordare nu este la fel de puternică. În schimb, voice-overul folosește de obicei o abordare mai conversațională. Vocea este relaxată și rezonabilă.
  3. Ultima abordare prezintă nu unul, ci mai mulți voice-overi deoarece scenariul reprezintă o conversație. Actorii vorbesc de obicei despre un produs nou pe care l-au încercat recent.

 

 

🔊 Dezvoltarea abilităților tale

Este posibil să ai o voce bună, dar acest lucru nu te transformă automat într-un voice-over. Ar trebui să-ți dezvolți mai întâi abilitățile de voce. Ca voice-over pentru reclame, vei citi diferite scenarii/scripturi și o dicție adecvată este esențială pentru meseria ta.

 

🔉 Dicție

Pe lângă o respirație corespunzătoare, dicția este la fel de vitală. Mai ales atunci când avem de vorbit și trebuie să comunicăm eficient. Și de mult ori mesajul trimis poate că nu este întocmai cu ceea ce am vrut noi să spunem. Claritatea și eficiența țin foarte mult de dicție. Iar asta necesită antrenament. Dicția te va ajuta atât pe partea de vorbire, cât și la încrederea în sine. Și un mesaj transmis cu o dicție perfectă va fi de impact.

COMANDĂ ACUM MANUALUL DE DICȚIE „ȘASE SAȘI ÎN ȘASE SACI”

Te poți înscrie acum la un curs de dicție personalizat – ONLINE

 

🔉 Citirea scenariilor

Unul dintre primele lucruri pe care ar trebui să le faci pentru a-ți dezvolta abilitățile de voce este să citești în mod constant cu voce tare. Citește articole de știri, reviste, cărți și alte materiale tipărite, astfel încât să poți fi foarte confortabil când vei da probe/castinguri. Fă acest lucru cel puțin 30 de minute în fiecare zi, concentrându-te pe enunț și intonație. Nu uita că nu ar trebui să sune ca și cum ai citi.

🔉 Înregistrare

Înregistrează-ți vocea în timp ce citești un scenariu. Ascultă apoi și vezi ce trebuie îmbunătățit. Acest exercițiu este foarte bun deoarece dacă nu ne-am și auzi vocea înregistrată am avea impresia că vocea noastră sună perfect. Continuă practica, astfel încât să-ți poți îmbunătăți abilitățile și să poți deveni mai confortabil atunci când te vei afla în fața microfonului.

🔉 Respirație

Învață să-ți folosești diafragma. O voce nazală nu sună atât de bine. Fă exerciții vocale pentru a-ți îmbunătăți și controla vocea. Exercițiile vocale implică respirația. Poți să te întinzi pe podea, pe spate și să inspiri/expiri adânc.

🔉 Improvizație

Învață să imiți diferite sunete și voci. Imitația te va ajuta să construiești tonuri noi și să încerci mai multe inflexiuni vocale. Imitarea altor sunete îți permite să schimbi modul în care sună vocea și te ajută să devii mai versatil. Continuă să improvizezi în timp ce practici. Cu ocazia aceasta îți vei testa limitele și vei mări gama posibilităților vocale.

🔉 Cursuri specializate

Fă cursuri de dicție și voice-over. Este benefic pentru cariera ta. Dacă faci acest lucru, te va ajuta să-ți extinzi raza vocală, să controlezi mai bine volumul vocii și modul în care sună aceasta. Dicție.ro îți pune la dispoziție o mulțime de cursuri perfect adaptate după stilul tău. Intră în secțiunea „ÎNSCRIERI” și vezi ce ți se potrivește.

⚠️ Dacă nu ești sigur ce alegere să faci, sună sau trimite un mail și vorbește cu un trainer specializat care te va direcționa spre cursul potrivit pentru tine.

☎ 0728 855 221

📧 cursuri@dictie.ro

 

 

Facebooktwitterlinkedinmail

1 Comentariu

  • Anca Posted 17/06/2020 13:16

    Foarte bun articolul, insa mi-as fi dorit sa vad exemple de voice overi de mai mica notorietate si care sa includa SI femei voice over. E lesne de inteles ca actori de calibrul si statutul celor mentionati in articol sunt *rugati*, mai degraba, sa devina vocile unor mari branduri. Insa acest articol e destinat unei audiente care de-abia face primii pasi in industria de voice over intr-un market cu totul diferit. Deci mi-as fi dorit sa vad exemple cu care incepatorii sau cei nu foarte experimentati sa rezonenze mai bine.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *