Voice-over: creează imagini cu vocea

Voice-over: creează imagini cu vocea

Majoritatea oamenilor asociază un voice-over sau vocea cu ceva strict auditiv, dar există și un element vizual, care de multe ori face diferența și dă conținut mesajului. Pentru a fi un voice-over exemplar, trebuie să înveți să „pictezi imaginea” cu vocea ta. Ascultătorul trebuie să-și creeze o imagine vizuală în minte deoarece de multe ori nu prea este nimic de văzut când asculți un voice-over. Imaginea aceea ar putea fi produsul căruia vrei să-i faci reclamă, informația dintr-o povestire sau acțiunea pe care o plasezi într-un audio book.

O modalitate de „a picta” cu succes imaginea este de a face cuvintele descriptive să sune exact ca ceea ce înseamnă de fapt; de exemplu, cuvintele „puternic”, „tandru”, „epuizat”, „liniștitor” sau „sălbatic”. Cuvântul „puternic” trebuie rostit într-o manieră viguroasă și asertivă pentru a crea sentimentul din spatele cuvântului. În schimb, „tandru” poate fi rostit cu ton moale, plin de iubire pentru a invoca sentimentul a ceea ce înseamnă cuvântul. Unele cuvinte descriptive se pretează la această tehnică mult mai ușor decât altele. Cu cât mai mult poți stăpâni această abilitate, cu atât mai eficientă va fi și „citirea vocii”.

De exemplu, următorul pasaj din romanul „Hawaii” de James Michener, ne prezintă niște cuvinte care denotă niște imagini fascinante:

„Era frumos, într-adevăr. Munții împăduriți erau o bucurie. Cascadele reci, existând de mii de ani, erau spectaculoase. Pe timp de noapte, stelele erau mai aproape, puncte mărețe și splendide de foc, care fixau pentru totdeauna locația insulelor, creând căi maiestuoase pentru lună și soare”.

 

Există multe cuvinte descriptive în textul anterior care pot fi făcute să sune exact ca ceea ce înseamnă: „frumos”, „bucurie”, „spectaculoase”, „splendide” și „„maiestuoase”. Scopul este de a transpune ascultătorul în povestea pe care o relatezi. Dacă, în calitate de voice-over, vizualizezi frumusețea peisajelor din text atunci când citești aceste rânduri, cu siguranță și ascultătorul o va vizualiza.

 

De asemenea, acest lucru funcționează și în cazul reclamelor.

Luăm, de exemplu, următoarea reclamă: „Dacă copilul dumneavoastră se străduiește din răsputeri sau nu este stimulat îndeajuns, sunați acum la *****… învățarea se simte bine”.

 

Expresia „se străduiește din răsputeri” captează frustrarea unui copil de a nu putea înțelege un nou concept. „Învățarea se simte bine” invocă senzația de victorie și de realizare, momentul în care acel beculeț se aprinde brusc deasupra capului când în final s-a găsit soluția. Pentru a determina într-adevăr publicul să iasă din casă și să cumpere un produs, să rețină noi informații dintr-o povestire sau să se piardă în imaginile unei cărți audio, trebuie să apelezi la emoții, deoarece atunci când ascultătorii vor simți sau își vor imagina ceva cu adevărat frumos, vor acționa. Trebuie să audă, să simtă și să vadă mesajul. Deci, fii cel mai bun VO care poți fi și învață să „pictezi imagini” cu vocea ta.

 

Poate fi ușor să lași deoaparte timpul alocat practicii și antrenamentului vocal pentru a rezolva alte lucruri, dar trebuie să-ți păstrezi abilitățile, astfel încât să fii pregătit atunci când acele audiții și locuri de muncă vin împreună. Nu uita, vocea și dicția sunt cartea ta de vizită.

Pentru o dicție mai bună COMANDĂ ACUM MANUALUL DE DICȚIE „ȘASE SAȘI ÎN ȘASE SACI”

 

 

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Carmen Ivanov (Radio Gold FM) și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi.

Următorul curs se desfășoară în weekend-ul 20-21 iulie 2019.


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *