Voice-over: cât de mult contează vârsta?

Voice-over: cât de mult contează vârsta?

Cine face voice-over trebuie să fie tânăr, nu-i așa? Toate jocurile video, animațiile și reclamele care necesită performanțe tinere și viguroase – cu siguranță, generația mai în vârstă nu prea mai are loc. Ei bine, nu este deloc așa!

 

Mai întâi să stabilim un lucru: vârsta este foarte importantă în acest domeniu, dar nu în felul în care te gândești. Fiecare voce are un set de criterii: gen, stil, accent și, desigur, vârstă. Acest lucru nu înseamnă că potențialul client discriminează atunci când alege o voce, ci doar încearcă să potrivească vocea cu sunetul pe care îl are în cap. Sunt foarte multe voci și când trebuie să alegi una, poate fi un proces dificil.

 

Gata cu stereotipurile!

Pentru un observator normal, s-ar putea să pară că, dacă ai un produs de vânzare care vizează tinerii, atunci vei alege o voce tânără, cu care se pot identifica clienții. Uneori acest lucru este adevărat, dar agențiile creative sunt încurajate să experimenteze.

 

Când Channel 4 dorea să-și promoveze postul TV de tineret E4, s-a ales un voice-over în vârstă de 70 de ani – Patrick Allen, care a devenit într-adevăr o voce, cu tonuri profunde aplicate unui post de televiziune modern. Vocea sa tradițională este folosită în contrast cu programele pentru tineri.

 

O voce „mai veche” poate fi la fel de comercială ca și una mai tânără; ar trebui explorat mai îndeaproape acest domeniu, ce anume este implică folosirea vocii la vârste diferite.

Industria VO s-a schimbat dramatic în ultimii ani; mulți voce-overi înregistrează acum la domiciliu și acest lucru necesită anumite cunoștințe. Nu toată lumea încetinește, pe măsură ce îmbătrânește, unii oameni sunt revigorați și au un „al doilea avânt”, dar alții nu reușesc să facă acest lucru și trebuie să aibă în vedere învățarea unor noi abilități și modalități de a se exprima.

 

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Carmen Ivanov (Radio Gold FM) și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi.

Următorul curs se desfășoară în weekend-ul 18-19 mai 2019.

 

 


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *