Voice-over: cele 5 mari categorii pentru vocea ta

Voice-over: cele 5 mari categorii pentru vocea ta
Facebooktwitterlinkedinmail

Poate nu știe toată lumea, dar industria voice-over nu este compusă doar din desene animate și trailere de filme. Așadar, vom face o scurtă clasificare. Iată 5 dintre diferitele categorii și stiluri de voce care oferă o oportunitate pentru o carieră înfloritoare ca voice-over.

 

ANIMAȚIE

Aceasta este categoria la care se gândesc majoritatea oamenilor atunci când aud termenul „voice-over”. Animația trebuie să aibă voci numeroase, diverse. Dacă îți place să imiți și știi că ai o gamă largă a tonalităților, ar trebui să te gândești la această categorie.

De la programele pentru copii la televiziunea pentru adulți, cum ar fi „Bob’s Burgers” și „The Simpsons”, voice-overii petrec mult timp exersând și aducând personaje îndrăgite la viață pe micul ecran.

 

RECLAME

Categoria comercială presupune aproape întotdeauna promovarea unui produs sau serviciu sub forma unei reclame care va fi prezentată la televizor, radio, web. Un job ca voice-over în reclame îț poate aduce venituri frumoase. Mulți voice-overi au înregistrat unele dintre cele mai faimoase spoturi chiar din studiourile de acasă.

Cu toate acestea, este important să înțelegi publicitatea atunci când te duci la un casting pentru o reclamă. Obiectivul principal nu constă în interpretarea unui personaj, ci mai degrabă în comunicarea unui mesaj către consumatori. Cineva trebuie să le spună oamenilor că „acest agent de curățare ucide 99,9% din germeni”. S-ar putea să fii tu acela care le va spune!

 

DOCUMENTARE

Ai nevoie de o voce pentru imaginile dintr-un documentar. O voce care să-ți povestească, să te facă să fii atent, să-ți întorci privirea către ecran, să te țină cu sufletul la gură. Gândește-te la documentarul „Planeta Pământ” povestit de inegalabilul David Attenborough. Dacă te pasionează această categorie și vrei să vezi mai multe exemple, ai la dispoziție câteva canale TV: The History Channel, Discovery, National Geographic etc.

În loc să interpretezi un personaj, îți folosești vocea pentru a povesti, pentru a-i ține pe ascultători implicați. Naratorul unui documentar dă tonul întregului proiect, deci este vital să înțelegi povestea pe care o spui și emoțiile pe care încerci să le transmiți. În zilele noastre, de la Discovery la HBO și Netflix plus multe altele, remarcăm din ce în ce mai multe documentare, ceea ce înseamnă mai multă muncă pentru voice-overi.

 

AUDIO-BOOK

Cărțile audio au devenit una dintre cele mai populare forme de divertisment din ultimii ani, în ciuda faptului că au existat de aproape un secol. Mulțumită unor companii precum Apple Books, Audible etc., voice-overii au acum o mulțime de oportunități de a prospera.

Voice-overii sunt adesea angajați pentru a juca diferite personaje într-o poveste, ceea ce poate face ca ascultarea unei cărți audio să fie și mai dinamică. Deși acest lucru este adevărat în toate actele vocale, dicția (enunțarea) este esențială atunci când vine vorba de cărți audio. Lectura clară și concisă îi va oferi ascultătorului o experiență mult mai bună.

 

JOCURI VIDEO

Industria jocurilor video este una dintre cele mai mari industrii din lume, chiar mai mare decât industria Hollywood. Cu atâta atenție și popularitate, jocurile video au creat oportunități enorme pentru voice-overi. De la jocurile pe consolă, cum ar fi Xbox, PlayStation, Nintendo, și până la jocurile pe mobil și PC, oportunitățile sunt nelimitate.

Jocurile video necesită adesea eforturi mari, cum ar fi lovirea, căderea și chiar strigătele, care pot fi solicitante pentru voce dacă nu sunt instruite corespunzător.

 

 

CURS DE VOICE-OVER

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Carmen Ivanov (Radio TANĂNANA) și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi.

 

Următoarele cursuri se desfășoară în weekendurile 20-21 februarie 2021 sau 20-21 martie 2021.

Pentru mai multe detalii, apasă AICI.

Facebooktwitterlinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *