Voice-over: cele 10 ramuri ale meseriei de voice-over

Voice-over: cele 10 ramuri ale meseriei de voice-over

➡ Pentru mai multe articole accesează categoria:

VOICE-OVER

 

Poate nu mulți știu, dar meseria de voice-over nu presupune doar desene animate sau trailere de film. Iată cele 10 ramuri din meseria de voice-over care o face să fie nu doar o meserie extraordinară, ci și una unică.

 

🎧 Reclame 🎧

Acest domeniu al reclamelor este cel mai bine plătit. Cam toată lumea ar vrea să fie vocea marilor branduri internaționale. Categoria comercială implică aproape întotdeauna promovarea unui produs sau serviciu sub forma unei reclame care va fi prezentată la televizor, radio, web. De obicei, în formatele 15, 30 sau 60 secunde, reclamele pot plăti salarii mari. Voice-overul poate înregistra chiar și din studioul de înregistrare de acasă. Reclamele de obicei caută să evidențieze numele mărcii și să vândă ceea ce vorbește voice-overul.

 

🎧 Animaţie 🎧

Aceasta este categoria la care se gândesc majoritatea oamenilor atunci când aud termenul „voice-over”. Animația constă în imagini desenate manual sau animate digital care ne spun povești. În afară de desenele animate din rețele precum Nickelodeon, Disney/Pixar și multe altele, animația cuprinde filme, televiziune și emisiuni web. YouTube a creat o întreagă lume de animație independentă, care este o resursă minunată pentru persoanele care doresc să-și construiască vocea pentru acest domeniu.

 

🎧 Naraţiune 🎧

Imaginea naturii ar trebui să aibă o voce pe măsură. Nu orice poate face asta, nu orice voce este potrivită pentru această ramură. Narațiunea este atunci când o voce narează peste imagini sau filme pentru a spune povestea fie din perspectiva unui personaj, fie din perspectiva unei terțe părți. Gândește-te la documentarul „Planeta Pământ” povestit de inegalabilul David Attenborough. Vei găsi narațiune în majoritatea producțiilor de pe canalele „The History Channel”, „Discovery”, „National Geographic” etc.

 

🎧 Audio book 🎧

Cărțile audio au devenit una dintre cele mai populare forme de divertisment din ultimii ani, în ciuda faptului că există de aproape un secol. Datorită unor companii precum Apple Books și Audible, actorii vocali au acum o cantitate extraordinară de oportunități de joburi. În timp ce unii autori își povestesc propriile cărți și numeroase vedete își dau vocea titlurilor populare, cea mai mare parte a cărților audio sunt produse de voice-overi profesioniști care joacă mai multe roluri singuri, uneori chiar din propriul studio de acasă.

 

🎧 Jocuri video 🎧

Industria jocurilor video este una dintre cele mai mari industrii din lume. Chiar mai mare decât Hollywood. Cu atâta atenție și popularitate, jocurile video au creat oportunități enorme de a-și câștiga existența pentru voice-overi. De la jocuri pe consolele, cum ar fi Xbox, PlayStation și Nintendo, până la jocuri pentru mobil și PC, oportunitățile sunt nelimitate. Jocurile video necesită adesea eforturi mari, cum ar fi lovirea, căderea și chiar strigătele, care pot fi solicitante pentru voce dacă nu sunt instruite corespunzător. Acum, cu jocurile video care utilizează captarea mișcării și performanța mișcării, uneori actori de voce nu vor fi doar vocea personajului, ci și modelul pentru mișcările corpului.

 

🎧 Platforme de E-Learning 🎧

E-learning-ul este o categorie în care mulți voice-overi profesioniști se pot dezvolta. E-learning-ul implică adesea lucrul cu conținut instructiv și educațional care ajută copiii și adulții. Înregistrarea cu conținut educațional pentru E-learning poate fi utilizată în aplicații de telefonie, site-uri web sau chiar în instituții de învățământ. Munca implicată poate fi orice, de la furnizarea de pronunții pentru cuvinte, explorări istorice sau chiar narațiuni și jocuri de învățare.

 

🎧 Mediul corporatist 🎧

Voice-overul „corporativ” este un gen de VO pe care aproape toate companiile mari îl folosesc. Adesea pentru a ajuta la formarea de noi angajați sau pentru a oferi tutoriale / explicații detaliate pentru anumite locuri de muncă; „Corporate VO” ajută angajații să cunoască îndatoririle lor specifice. Corporațiile vor utiliza, de asemenea, VO pentru prezentări sau anunțuri pentru companie, fie în mediul intern,  fie la expoziții comerciale, conferințe sau pe site-urile web.

 

🎧 Trailere de filme 🎧


Trailere sunt teasere pentru divers conținut, oferind spectatorului o privire asupra programului de lungă durată. Odată dominate de „vocea masculină profundă”, trailerele încep acum să reprezinte în cele din urmă diversitatea atât de necesară în ziua de astăzi. Trailerele se potrivesc oricărui gen, fie el comedie, dramă sau documentar.

 

🎧 Promo-uri 🎧


Promo-urile reprezintă un anunț publicitar, informativ, o reclamă făcută celor mai de succes emisiuni ale unui post de televiziune, difuzată în timpul unui film artistic sau al unei emisiuni de divertisment. Dacă ai auzit vreodată, de exemplu, „Vinerea viitoare la 8”, cam așa ar suna un promo. Diverse rețele utilizează promo-uri cu voci care se potrivesc cu datele demografice ale programului pe care îl promovează.

 

🎧 Anunțuri 🎧

Adesea, ne gândim la Radio. Dar vom vorbi în alt articol despre diferența dintre un voice-over și un om de radio.  Dar, în jurul nostru există nenumărate „voci de crainic” la care poate nici nu te gândești. De la „Atenție! Se închid ușile”, până la vocea care îți spune să oprești telefonul înainte de începerea unui spectacol de teatru.

 

Vrei să devii un vorbitor de perfomanță? Urmează un curs de dicție!

CURS DE DICȚIE PERSONALIZAT

Folosind metode unice de exersare a dicției, cursul se adresează celor care vor să-și îmbunătățească abilitățile de vorbire, să își corecteze pronunția sau să-și perfecționeze tehnica lecturii în fața microfonului.

Cursurile de dicție se adresează persoanelor care, prin natura muncii lor, trebuie să aibă un discurs clar, corect și cursiv.

🛒 Click AICI pentru a te înscrie și pentru mai multe detalii despre curs

 

Vrei să devii un voice-over profesionist? Urmează un curs de voice-over!

CURS DE VOICE-OVER

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Carmen Ivanov (Radio TANĂNANA) și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi.

🛒 Click AICI pentru a te înscrie și pentru mai multe detalii despre curs

 

 

➡ Pentru mai multe articole accesează categoria:

VOICE-OVER

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *