Voice-over: 5 sfaturi esențiale

Voice-over: 5 sfaturi esențiale

Ca voice-over ești pus într-o mulțime de situații și contexte noi și de fiecare dată trebuie să poți face față. Pe lângă voce, dicție și respirație, care trebuie antrenate constant, trebuie să știi și cum să te vinzi și, mai ales, cum să te prezinți.

 

↘ Arată că eșți sincer

Vocea potrivită poate fi liniștitoare. Poate să arate ascultătorilor că ești sincer. Vocea pe care o alegi va reprezenta compania sau produsul căruia îi vei face reclamă. Oamenii vor să audă o voce care denotă încredere. Ei trebuie să cumpere produsul respectiv în cele din urmă. Arată-le că pot face acest lucru, că pot apela la o anumită companie sau că pot cumpăra un anumit produs cu încredere. Cu ajutorul vocii ghidăm publicul către un anumit produs: vocea potrivită, produsul potrivit.

 

↘ Arată-ți emoțiile

Cum ar trebui să se simtă oamenii când îți vizionează videoclipul? Încrezători? Îngrijorați? Plini de speranță? Entuziasmați? Un voice-over poate imprima scenariul cu emoție. Profesioniștii știu unde să facă pauză și unde să-și schimbe inflexiunea vocii. Spectatorul face o conexiune emoțională. Ce ton vei alege să folosești? Care este starea de spirit pe care trebuie să o abordezi în scenariu? Un text poate fi spus în cel puțin 10 moduri. Unul dintre acestea va fi câștigător. Răspunsurile la aceste întrebări  joacă un rol important.

 

↘ Relaționează cu publicul

Dacă faci un videoclip adresat persoanelor în vârstă, ai dori ca un tânăr să vorbească? Dacă videoclipul tratează sănătatea femeilor, o voce masculină ar fi alegerea potrivită? Cunoașterea publicului este crucială. Vârsta, sexul și etnia sunt factori de luat în seamă atunci când alegi această meserie. Doar pentru că ceva poate suna bine dintr-o voce, nu înseamnă neapărat că va suna la fel de bine folosind altă voce.

 

↘ Fii credibil

Să-l luăm drept exemplu pe William Lyman, cunoscut voice-over atât prin vocea, cât și prin talentul său (vezi seriile Frontline). Nu contează ce episod urmărești, tonul serios și autoritar al lui Lyman te face să te simți ca și cum subiectul respectiv ar fi cea mai importantă problemă cu care se confruntă lumea în ziua de azi. În plus, tot ce spune este atât de convingător. Putea să spună o listă întreagă de lucruri și fapte și tot ai sta acolo dând din cap, pentru că sună credibil. Nu muzica, materialele video sau editarea o fac să se simtă așa. Este vocea. Cine o spune și cum o spune contează.

 

↘ Fă din experiența vocală ceva memorabil

Când se caută un voice-over profesionist, se caută cineva care să poată fi utilizat pe termen lung. Nu poți dezvolta o voce pentru o companie dacă schimbi voice-overii din două în două reclame. Trebuie timp pentru a găsi talentul potrivit.

 

 

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Carmen Ivanov (Radio Gold FM) și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi.

Următorul curs se desfășoară în weekend-ul 26-27 octombrie 2019.


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *