Voice-over: 5 predicții pentru anul 2021

Voice-over: 5 predicții pentru anul 2021

Nimeni nu ar fi putut prezice cu exactitate evenimentele din 2020. Și, deși nu se poate face acest lucru nici anul acesta, remarcăm că anul trecut a pus bazele unei noi ere a mass-media și a publicității și, de asemenea, au urmat o serie de noi sau tendințe accelerate în industria voice-over.

Având în vedere schimbările din ultima perioadă, care iau în calcul tendințele ascultătorilor și procesul de creație al voice-overilor, incluzând tendințele de top care au impact asupra profesioniștilor și modul în care pandemia COVID-19 a schimbat viitorul muncii, iată câteva predicții pentru anul 2021:

🔊 Vocile naturale, prietenoase, familiare vor continua să fie solicitate

An după an, vocea naturală, „friendly”, conversațională continuă să fie cel mai solicitat stil de voce. Și această tendință nu pare să se oprească prea curând. Într-un an în care s-au pus în aplicare măsuri de distanțare socială, sentimentul legăturii umane este acum mai important ca niciodată.

 

🔊 Brandurile vor continua să se îndrepte către voice-overi pentru un marketing pe măsură și mesaje perfect adaptate cerințelor

Dacă 2020 ne-a învățat ceva, acest lucru este că prioritățile se pot schimba într-o clipă – chiar și pentru branduri. La începutul anului 2020, brandurile trebuiau să se adapteze acestor vremuri și să ajungă la urechea ascultătorului. Echipa de marketing a trebuit să acționeze rapid și s-a orientat spre voice-overi, ca instrumente pentru a face acest lucru.

Când lumea afacerilor a trecut la „muncă de acasă” peste noapte, mărcile și voice-overii s-au orientat către tehnologii la distanță precum Source-Connect, Zoom și piețe online pentru a se conecta, a colabora creativ la distanță.

🔊 Industria video pe internet va continua să explodeze

Având în vedere distanțarea socială pentru o mare parte din 2020, ne-am orientat către ecranul telefonului pentru divertismentul nostru. De când au fost puse în aplicare restricții, se spune că 69% dintre consumatori urmăresc zilnic videoclipuri timp de 30 de minute – 3 ore, iar 84% dintre consumatori estimează că timpul petrecut vizionând videoclipuri pe internet a crescut sau a rămas la fel comparativ cu obiceiurile lor de vizionare de dinainte de pandemie.

Odată cu această creștere a timpului de vizualizare a micilor ecrane, am observat că producția de videoclipuri pe internet a crescut. Videoclipurile de pe Internet sunt o categorie diversă, variind de la videoclipurile pe care le vedem pe platformele de socializare precum Facebook, Snapchat sau LinkedIn, până la videoclipuri explicative ale unei companii, conținut de blog și reclame YouTube.

 

🔊 Locurile de muncă online vor fi în creștere

În 2020, lumea a făcut trecerea necesară și rapidă la învățarea la distanță – și chiar și programele de formare au devenit digitale. Profesioniștii din toate domeniile publicității, educației, mass-media și tehnologiei, având în vedere tendințele care au impact asupra companiei sau industriei, au raportat o creștere a cererii de conținut eLearning și formare online.

Experții prezic că vom vedea o creștere a cererii de programe de specialitate livrate online, inclusiv îmbunătățirea competențelor și micro-acreditări în anul următor, mai ales că acestea se referă la activități cu cerere ridicată, cum ar fi asistența medicală.

 

🔊 Inteligența Artificială, animarea vocală a unui text și alte locuri de muncă în tehnologia vocală vor continua să crească

În timp ce asistenții vocali și alte tehnologii vocale au depășit rapoartele de tendințe de sfârșit de an în ultimii ani, 2020 și pandemia COVID-19 au consolidat nevoia unei lumi din ce în ce mai „fără atingere”. Nu ne putem atinge fizic, dar ne putem „atinge” cu vocea.

Ca răspuns la distanțarea socială și la necesitatea de a minimiza zonele cu atingere ridicată, industrii precum comerțul cu amănuntul, serviciile alimentare și asistența medicală caută acum tehnologia vocală pentru a umple golul. Potrivit unui studiu Adobe, 86% dintre utilizatori spun că tehnologia vocală este viitorul.

Categoria asistentului vocal include nu numai asistenții vocali, ci și Alexa Skills, Alexa Flash Briefings și alte aplicații de tehnologie vocală. Ne putem aștepta ca această categorie să crească în continuare, pe măsură ce întreprinderile continuă să exploreze și să implementeze tehnologie touchless.

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Carmen Ivanov (Radio TANĂNANA) și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi. 

Următoarele cursuri se desfășoară în weekendurile 23-24 ianuarie sau 20-21 februarie 2021.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *