Voice-over: 3 sfaturi pentru a crea un personaj veridic

Voice-over: 3 sfaturi pentru a crea un personaj veridic
Facebooktwitterlinkedinmail

Unul din domeniile voice-overului reprezintă crearea și dezvoltarea personajelor dintr-un scenariu. Cum faci să creezi acel personaj, să-l faci să fie veridic, să ajungă la inima publicului țintă? Iată câteva sfaturi pentru voice-overi atunci când vine vorba de scenarii, personaje, concepte:

 

 Punctul de vedere/conceptul/supratema personajului

Presupunând că te-ai ocupat deja de analiza scenariului și știi foarte bine la ce fel de proiect te înhami, unul dintre primele lucruri pe care ar trebui să le iei în considerare atunci când lucrezi la un proiect este punctul de vedere al personajului. Acesta reprezintă modul în care personajul respectiv vede lumea: cum se comportă, cum vorbește etc. Punctul acesta de vedere implică statutul și modelează modul în care personajul va interacționa cu ceilalți oameni/caractere cu care intră în contact. De asemenea, formează o opinie despre modul în care personajul vede lucrurile: „Viața este frumoasă oricum ar fi” sau „Totul este atât de nedrept!” etc. Această parte contează foarte mult, deoarece va afecta dispoziția (sau starea de spirit) a personajului.

 

Dimensiunea și forma personajului

Având în vedere punctul de vedere și statutul, ar trebui să începi să iei în considerare dimensiunea și forma personajului. Există diferite tipuri de voci – „plasamente vocale” – pe care le-ai putea alege pentru diferite personaje. Ce fel de dispoziție are acel personaj, este vesel mai tot timpul, este un urâcios, este neutru? Care este conceptul personajului: vrea să ajute tot timpul, vrea să facă rău, este viclean, este trist, orfan etc.? Răspunsurile la aceste întrebări îți vor oferi o imagine clară asupra vocii personajului.

De asemenea, nu doar vocea te va ajuta, ci și corpul. Instrumentul unui voice-over este atât vocea, cât și corpul lui. Folosește-le pe amândouă și vei putea crea un personaj care va fi îndrăgit de o mulțime de ascultători.

 

Tonul și ritmul vorbirii

Acesta este un alt lucru important de luat în considerare. Așa cum mersul unui personaj fizic va afecta modul în care sunt văzute/percepute, tonul, ritmul unei voci de personaj face o diferență uriașă în modul în care lumea preia informațiile împărtășite de acel personaj. Dacă este un personaj alintat, va avea o voce poate ușor pițigăiată, dacă este un personaj dur, singuratic, va avea probabil o voce mai joasă etc.

 

Deci, acum putem începe să construim ceva. Am luat în considerare punctul de vedere al personajului (inclusiv starea și dispoziția). Am luat în considerare dimensiunea și forma, ceea ce va afecta sunetul. În cele din urmă, ne-am jucat cu postură vocală, tonul și ritmul pentru a adăuga ultimele detalii portretului personajului.

În timpul exersării/repetițiilor este recomandat să faci ajustările necesare, să fii sigur că vocea se simte confortabilă și se potrivește personajului. De asemenea, ascultă tot ceea ce înregistrezi. Cu siguranță îți vor veni idei noi și vei putea observa ce nu se potrivește. Trebuie să poți respira corespunzător (respirația diargamatică) și să ai o dicție pe măsură (chiar dacă personajul are un impediment de vorbire, publicul trebuie să înțeleagă cuvintele). De asemenea, nu crea o voce pe care o poți folosi doar pentru o propoziție sau două.

 

 

C3  – Claritate, Consistență și Coerență

Vocea personajului, oricât de multe nuanțe ar avea, trebuie să fie o voce CLARĂ, care să poată fi înțeleasă. Ia în calcul toată paleta de culori și fă dintr-un personaj unilateral, unul multidimensional, oferindu-i CONSISTENȚĂ. Și, mai mult decât atât, asigură-te că toate aceste lucruri formează un întreg care să aibă sens, adică COERENȚĂ.

 

Curs de voice-over

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Carmen Ivanov (Radio TANĂNANA) și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi. 

Următoarele cursuri se desfășoară în weekendurile 23-24 ianuarie sau 20-21 februarie 2021.

 

 

Facebooktwitterlinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *