Top 3 modalități de a începe un discurs

Top 3 modalități de a începe un discurs

Vrei să captezi atenția publicului din momentul în care începi să vorbești?Iată 3 metode care cu siguranță le va capta atenția oamenilor din public:

 

#M1

Unul dintre cele mai bune moduri de a-ți deschide discursul este să șochezi publicul. Poți șoca un public în mai multe feluri, dar totul se bazează pe simțurile majore ale vizual, auditiv, tactil, miros.

Să presupunem că nu optezi pentru trucurile magice. În acest caz, îi poți șoca la nivel psihologic: spune publicului un fapt surprinzător sau o statistică care îi face să-și pună la îndoială gândirea sau convingerile.

„Știați că jumătate din apa de pe pământ este mai veche decât soarele?”

Întrebări ca acestea vor trezi publicul și vor activa sistemul gândirii critice.

Poți vedea o demonstrație de acest gen în discursul lui Mohammed Qahtani – „Puterea cuvintelor”. Qahtani deschide discursul scoțând o țigară și introducând-o în gură înainte de a o aprinde. Publicul este atât de șocat încât îi spune să se oprească.

Nu uita, dacă publicul este șocat, va asculta.

 

#M2

Poți seta tonul discursului cu o poveste. Când îți creezi discursul, gândește-te la o scurtă poveste care să rezumă ce vrei să spui.

Poate spui jumătate din poveste la început și apoi cealaltă jumătate la sfârșit. Important este ca povestea ta să poată fi relatată. Dacă publicul tău nu se poate imagina în poveste, nu se va implica.

Cu toții am trăit lucruri foarte asemănătoare în viață:

  • Am fost la școală și am avut un profesor pe care îl iubeam;
  • Cu toții avem părinți care ne-au iubit sau care au făcut greșeli în creșterea noastră;
  • Cu toții am avut o primă iubire, fie ea împărtășită sau nu.

Toți suntem făcuți din aceeași „pânză”, așa că este bine să ni se reamintească faptul că și alții trec prin lucrurile cu care ne confruntăm sau gândim așa cum o facem noi.

Bryan Stevenson face o treabă excelentă când povestește despre bunica lui răutăcioasă în TED Talk. Așadar, nu te feri să te folosești tehnici de storytelling pentru a-ți deschide discursul.

 

#M3

Ce modalitate mai bună de a-ți atrage publicul dacă nu cu o intrigă, cu un mister sau un secret?

Aruncă o privire la TED Talk-ul lui Daniel Pink – „The puzzle of motivation”. După ce începe să vorbească, D. Pink care arată ca un vinovat trimis la spânzurătoare și spune publicului său: „Trebuie să vă mărturisesc ceva … cu 20 de ani în urmă, am făcut ceva ce regret. Ceva de care nu sunt deloc mândru…”.

Trebuie să recunoști, vrei să știi ce urmează să mărturisească. Alege fiecare propoziție, fiecare cuvânt și fiecare semn de punctuație pentru a crește intensitatea.

Indiferent dacă este un secret sau o mărturisire, această metodă stârnește suficientă curiozitate pentru ca publicul să acorde atenție.


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *