Doar vocea contează? Sfaturi pentru un voice-over: cum să fii autentic în fața microfonului

Doar vocea contează? Sfaturi pentru un voice-over: cum să fii autentic în fața microfonului
Meseria de voice-over înseamnă și conexiune cu ascultătorul. Totul trebuie să fie cât mai natural și cât mai autentic, doar în acest fel poți să „câștigi” publicul.

🔍🔍🔍 Pentru mai multe informații accesează categoria:

VOICE-OVER

Fie că este vorba despre o reclamă sau despre un proiect în care trebuie să fii narator, să spui o poveste, încearcă întotdeauna să imprimi o experiență personală când interpretezi textul în fața microfonului.

Un moment din viața ta

Trebuie să ai în minte un moment care te-a amuzat, te-a făcut fericit sau chiar trist.

Este ușor să primești textul sau scenariul și să îl citești pur și simplu, crezând că vocea ta este suficient de bună pentru a face mesajul să sune autentic și credibil de la bun început. E de preferat să îți rezervi timp pentru a studia mesajul și a te identifica cu el înainte de a-l înregistra, ne sfătuiesc autorii site-ului uvtcoaching.com.

Dacă este vorba despre o campanie publicitară, ar trebui să te familiarizezi cu produsul sau afacerea pe care o vei promova cu ajutorul vocii tale. Trebuie să îți fie foarte clare obiectivele campaniei.

Ajută ascultătorii să empatizeze

Dacă e vorba despre un mesaj de inters public sau despre o campanie umanitară, rezervă-ți timpul de a analiza puțin subiectul. Dacă este o campanie care promovează o strângere de fonduri pentru copiii bolnavi de cancer, de exemplu, trebuie să empatizezi sincer cu mesajul pe care îl transmiți.

Doar în acest fel va fi autentică și va face diferența. O astfel de campanie nu înseamnă doar citirea unor rânduri pe un ton serios.

În alte situații, când ai de interpretat un personaj anume, încearcă să îl asemeni cu o persoană din viața personală, o rudă sau un prieten foarte bun. Cu siguranța reclama va fi mult mai apropiată de cotidian și mai mulți oameni se vor regăsi în ea.

Câteva întrebări cheie

O interpretare deosebită în meseria de voice-over înseamnă mai mult decât o voce rară sau cuvintele scrise cu măiestrie într-un scenariu.

Trebuie să răspunzi și la niște întrebări esențiale. De exemplu: Cine ești? Cu cine vorbești? Vorbești cu colegii? Cu bunicii? Te crede cel cu care vorbești? Ești supărat? Ești fericit? Ești mirat?

Întotdeauna când vrei să creezi un produs autentic, o reclamă sau un documentar, trebuie să te identifici cu ceea ce faci. Trebuie să trăiești lucrurile respective.

Vrei să îţi auzi vocea pe reclame? Nou curs de voice-over

Te atrage meseria de voice-over? Vrei să îţi auzi vocea pe reclame? Vrei să lansezi un podcast şi vrei să mai lucrezi la felul în care îţi sună vocea?

Carmen Ivanov (TANĂNANA), Mihai Crăciun și Alex Tuhuț (Kiss FM) te introduc în lumea „vocilor”. Un nou curs de VOICE-OVER, marca Dicție.ro, se desfășoară între 21-22 mai 2022.

Cursul este structurat astfel: 12 ore de învățare dintre care 20% teorie, 80% practică în fața microfonului.

ÎNSCRIERE:

CURS DE VOICE-OVER

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *