Public speaking: rolul concluziei într-un discurs

Public speaking: rolul concluziei într-un discurs

Rolul unei concluzii într-o prezentare este de a semnala audienței că discursul se apropie de sfârșit și de a ajuta oamenii să-și amintească cele mai importante puncte discutate.

Deși, să arăți unui public că ești pe cale să încetezi să vorbești poate părea un pas inutil, deoarece va deveni evident odată ce încetezi să vorbești, când un vorbitor se oprește brusc, publicul rămâne confuz și dezamăgit. În schimb, asigură-te că publicul este informat și mulțumit de discursurile tău.

Este important să legi întotdeauna concluzia de introducere. Acest lucru poate fi realizat într‐un mod cât mai eficient, întorcându-te înapoi la modul în care le-ai captat atenția. Dacă ai început cu o anecdotă o poți folosi și pentru a încheia discursul.

Sfârșitul discursului tău va forma o impresie durabilă audienței despre tot ceea ce ai spus. Acesta este motivul pentru care concluzia ta este oportunitatea perfectă de a securiza elementele cheie ale discursului tău în mintea publicului. Asigură-te că repeți conceptele prezentate în introducere, că evidențiezi cele mai importante puncte din discurs și apoi faci puntea de legătură între  conceptele discursului și realitate, astfel încât oamenii din public să poată vedea cum se aplică acele lucruri în lumea lor.

Prin reiterarea introducerii, vei aduce mintea publicului înapoi la scopul general al prezentării și la mesajul principal al discursului. O concluzie formulată corect te asigură că publicul pleacă cu o impresie general pozitivă despre ceea ce ai vorbit și nu se simte confuz. Evidențiind punctele principale, te asiguri că acestea sunt proaspete în memoria publicului.

Gândește-te la concluzia ta ca la o oportunitate de a rezuma. Deși discursul tău este, fără îndoială, bine organizat, concis, este totuși posibil ca atenția ascultătorilor să se mai piardă pe parcurs sau ca aceștia să nu înțeleagă pe deplin o anumită secțiune a discursului tău. Concluzia este locul perfect pentru a repara orice problemă în ceea ce privește înțelegerea publicului tău.

 

CURS DE PUBLIC SPEAKING

Potrivit unui sondaj de opinie, 41% dintre persoane declară vorbitul în fața unei audiențe ca frica lor cea mai mare. Uitați de spații mici, întuneric, și paianjeni – să vorbești în picioare în fața unei mulțimi este mult mai terifiant pentru majoritatea oamenilor.

La cursul de public speaking înveți cum să îți controlezi această teamă și cum să te simți confortabil atunci când ești pus în situația de a vorbi în public. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie.

 

CURS DE DICȚIE

Cursul complet de dicție îți oferă ocazia de a diagnostica și de a rezolva cele mai stringente probleme de dicție cu care te confrunți. Pe parcursul a șase sesiuni dedicate, personalizate, a câte 60 de minute, trainerii Dicție.ro vor depista particularitățile tale de rostire și-ți vor propune seturi de exerciții speciale menite să soluționeze problemele de dicție.

VINO LA CURS

 

CURS DE VOICE-OVER

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Înscrie-te la un curs de Voice Over! Carmen Ivanov (Radio KISS FM), Mihai Crăciun (PRIMA SPORT) și Alex Tuhuț (Radio MAGIC FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie.


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Vizualizari : 522

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *