Public speaking: importanța tehnicilor de storytelling

Public speaking: importanța tehnicilor de storytelling

Există nenumărate sfaturi și tehnici pe care le poți folosi pentru a crea o prezentare dinamică, dar nimic nu este la fel de convingător ca arta de a povesti. De-a lungul istoriei, culturile din întreaga lume au folosit tehnicile de sotrytelling pentru a comunica idei, a împărtăși informații, pentru entertainment etc. Această artă străveche reprezintă și astăzi unul dintre cele mai valoroase instrumente de comunicare. 

Oamenilor încă le place să asculte povești, deoarece modelează modul în care gândim și dăm sens lumii din jurul nostru. Când vine vorba de a ține o prezentare, tehnicile de sotrytelling reprezintă una dintre cele mai bune modalități de a captiva publicul, de a împărtăși informații și de a crea o experiență memorabilă. 

Iată doar câteva dintre beneficiile încorporării tehnicilor de sotrytelling în prezentarea ta:

Poveștile creează o experiență captivantă

Unul dintre principalele motive pentru care tehnicile de sotrytelling funcționează este că atinge emoțiile publicului și le permite oamenilor să relaționeze cu subiectul. Ei pot simți de fapt ceea ce ai simțit tu, își pot imagina ceea ce ai văzut și pot empatiza cu experiența ta. Acest lucru este mult mai puternic decât furnizarea de date și cifre. Asta pentru că atunci când auzim povești, ne cufundăm în poveste ca și cum am fi parte din ea, făcând mai ușor să înțelegem și să ne conectăm atât cu mesajul, cât și cu persoana care povestește.

 

Poveștile implică publicul

Cercetările au arătat că poveștile activează o parte a creierului care este activă doar atunci când oamenii experimentează ceva. De aceea, povestirea este atât de convingătoare pentru public. Poveștile ne fac să simțim ca făcând parte din experiență, ajutându-ne să ne angajăm în narațiune.

 

Poveștile inspiră publicul

Oamenii au tendința de a fi conduși de emoții. Chiar dacă ne simțim ca și cum luăm decizii bazate pe logică, de multe ori emoțiile noastre sunt cu adevărat în spatele acestor decizii. Din acest motiv, folosirea unei povești convingătoare pentru a profita, într-un sens pozitiv, de emoțiile publicului tău este o tehnică excelentă pentru a-ți încuraja publicul să ia măsuri.

 

Poveștile fac prezentările memorabile

Poți avea cea mai atrăgătoare din punct de vedere vizual și cea mai precisă prezentare, dar dacă nimeni nu-și amintește ce ai spus, toată munca grea a fost în zadar. Introducerea unei povești bune în prezentarea ta te va asigura că publicul își amintește mesajul. Studiile au arătat că oamenii își amintesc poveștile de 22 de ori mai mult decât datele, cifrele etc. Imaginează-ți că participi la două prezentări. 

 

CURS DE PUBLIC SPEAKING

Potrivit unui sondaj de opinie, 41% dintre persoane declară vorbitul în fața unei audiențe ca frica lor cea mai mare. Uitați de spații mici, întuneric, și paianjeni – să vorbești în picioare în fața unei mulțimi este mult mai terifiant pentru majoritatea oamenilor.

La cursul de public speaking înveți cum să îți controlezi această teamă și cum să te simți confortabil atunci când ești pus în situația de a vorbi în public.

Carmen Ivanov (Radio Gold FM) și Mihai Crăciun (Radio Gold FM) îți arată calea către arta vorbirii în public.

Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie.

 

CURS DE DICȚIE

Cursul complet de dicție îți oferă ocazia de a diagnostica și de a rezolva cele mai stringente probleme de dicție cu care te confrunți. Pe parcursul a șase sesiuni dedicate, personalizate, a câte 60 de minute, trainerii Dicție.ro vor depista particularitățile tale de rostire și-ți vor propune seturi de exerciții speciale menite să soluționeze problemele de dicție.

VINO LA CURS

 

 

foto: Pexels

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *