Public speaking: cum să utilizezi întrebările în mod eficient

Public speaking: cum să utilizezi întrebările în mod eficient

Se spune că răspunsurile pe care le primești depind de întrebările pe care le pui. Așadar, dacă nu obții răspunsurile pe care le dorești sau implicarea publicului la care ai sperat, poate ar trebui să te uiți mai atent la întrebările pe care le pui. Există o artă de a pune întrebări. Întrebările potrivite te pot ajuta să obții o perspectivă, să culegi informații sau să provoci emoție din partea publicului. Poți pune întrebări pentru a colecta date sau pentru a determina publicul să se gândească și la alt aspect al unui lucru. Oricare ar fi obiectivele tale, întrebările pe care le pui pot avea un impact semnificativ asupra rezultatelor pe care le obții. 

Când vine vorba de a pune întrebări în timpul unei prezentări, există mai multe tehnici pe care le poți aborda pentru a profita la maximum de publicul tău.

Iată câteva sfaturi pentru utilizarea eficientă a întrebărilor în următoarea ta prezentare.

Sparge gheața

Cum începi un discurs/o prezentare contează foarte mult deoarece acest aspect va influența publicului. „Spărgătoarele de gheață” vor deschide calea către un public receptiv. Audiența va fi implicată și relaxată cu tine, în calitate de vorbitor, ceea ce este un punct de plecare excelent pentru orice vorbitor.

Acestea sunt de obicei întrebări ușoare care nu necesită prea multă gândire. Începerea unei prezentări cu o întrebare ușoară eliberează dopamină în creier și încurajează interacțiunea pozitivă.

Orice întrebări care vor determina oamenii să împărtășească, să asculte și să învețe unul despre celălalt reprezintă un lucru bun.

  • Încearcă să spargi gheața cu un subiect relevant, nu întâmplător;
  • Nu scoate oamenii prea tare din zona lor de confort, cel puțin nu de prima dată; ideea este să-i faci să se relaxeze și să se distreze;
  • Gândește-te la o sarcină ușoară care va permite oamenilor să se deschidă și să se simtă plini de energie;
  • Acceptă întotdeauna refuzul în cazul în care oamenii sunt incomozi cu un anumit subiect/întrebare.

Întrebarea pentru a implica un public este cea mai eficientă atunci când implică întrebări deschise. Întrebările deschise determină publicul să se gândească cu adevărat la propriile convingeri și opinii personale, crescând în mod natural interesul și implicarea. Încurajează membrii publicului să se gândească mai profund la un subiect.

 

Folosește cele 5 elemente de bază

Cu toții suntem familiarizați cu cele 5  elemente de bază ale întrebării: CINE, CE, CÂND, UNDE și DE CE. Acestea sunt considerate elementele de bază pentru culegerea de informații, așa că aproape că poți garanta că vei obține informații utile punând aceste întrebări. De fapt, sunt atât de eficiente încât sunt adesea folosite de jurnaliști și poliție în timpul investigațiilor. Ele sunt utile pentru a stabili o înțelegere clară a subiectului, astfel încât să poți continua cu întrebări mai ofertante, mai profunde, care stimulează creierul și mai mult.

 

Provocă o reacție

Întrebările retorice sunt adesea folosite de vorbitori pentru a determina publicul să gândească. Atrage atenția publicului și îl implică. Ele încurajează oamenii să gândească critic și să conteste tradițiile, obiceiurile și ideologiile. Ele pot chiar promova empatia, înțelegerea sau angajamentul față de acțiune.

Începe următoarea prezentare cu o întrebare deschisă. Asta implică publicul și îl face să se gândească la discursul tău încă de la început. Folosește întrebări pe tot parcursul discursului și lasă apoi pauze, astfel publicul va trebui să se gândească la un răspuns.

 

CURS DE PUBLIC SPEAKING

Potrivit unui sondaj de opinie, 41% dintre persoane declară vorbitul în fața unei audiențe ca frica lor cea mai mare. Uitați de spații mici, întuneric, și paianjeni – să vorbești în picioare în fața unei mulțimi este mult mai terifiant pentru majoritatea oamenilor.

La cursul de public speaking înveți cum să îți controlezi această teamă și cum să te simți confortabil atunci când ești pus în situația de a vorbi în public.

Carmen Ivanov (Radio Gold FM) și Mihai Crăciun (Radio Gold FM) îți arată calea către arta vorbirii în public.

Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie.


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *