Public-speaking: cele 15 minute de dinaintea unei prezentări

Public-speaking: cele 15 minute de dinaintea unei prezentări
Facebooktwitterlinkedinmail

Tot timpul petrecut cu lustruirea, perfecționarea și repetiția prezentării tale dispare într-o fracțiune de secundă atunci când se aprind reflectoarele și te trezești în fața unui public numeros. Ești pe scenă, paralizat de frică. Nu poți deschide gura. Inima ta bate cu putere, iar primul gând care îți trece prin minte este să fugi cât mai repede de acolo.

Care este cel mai bun mod de a învinge această paralizie îngrozitoare? Cu cât faci ca prezentarea să fie mai relaxantă și, implicit, mai obișnuită, cu atât vei fi mai puțin nervos. Această rutină formată din 15 obiceiuri simple te va ajuta să fii din ce în ce mai relaxat și să livrezi o prezentare pe măsura așteptărilor tale și a celorlalți.

 

Gemoji image for :watch15 minute înainte: mergi pe jos spre locul de desfășurare al acțiunii

Multe studii au demonstrat că exercițiile fizice ușoare activează creierul. De exemplu, oamenii de știință au arătat că mersul pe jos poate îmbunătăți memoria verbală și spațială. Exercițiile fizice ușoare reduc anxietatea.

Dar cum încadrezi această activitate utilă în programul tău ocupat? Cel mai simplu exercițiu pe care îl poți face oricând, fără niciun echipament, este mersul pe jos. Așadar, data viitoare când vei avea o prezentare/discurs, de ce nu parchezi puțin mai departe și te asiguri că faci o scurtă plimbare spre locul în care vei ține discursul?

 

Gemoji image for :watch14 minute înainte: bea apă

Indiferent de cât de frumoas arată prezentarea ta sau de cât de lustruit este discursul tău, a-ți drege vocea încontinuu sau a nu putea scoate deloc sunete va distrage atenția publicului.

Să ai mereu la tine o sticlă cu apă la temperatura camerei. Hidratează-te bine înainte de orice discurs.

 

Gemoji image for :watch13 minute înainte: caută o oglindă

Obișnuiește-te să mergi la toaletă înainte de o prezentare mare. O vizită la toaletă îți oferă șansa, de asemenea, de a-ți verifica aspectul în oglindă. Frica te poate face vulnerabil, chiar irațional.

Verificarea aspectului general într-o oglindă te poate ajuta să te asiguri că arăți foarte bine și datorită acestui lucru vei căpăta mai multă încredere în tine.

 

Gemoji image for :watch12 minute înainte: verifică echipamentul/conexiunile

Nu este nimic mai rău decât să ți se oprească laptopul în timpul unei prezentări. Nu te baza exclusiv pe echipa tehnică de la locul de desfășurare. Asigură-te că știi cum să-ți conectezi laptopul la un proiector, cum să afișezi un video și cum să pui prezentarea în modul ecran complet. De asemenea, ar trebui să ai un back-up în caz că nimic din toate acestea nu fucționează. Ce faci în acea situație? Ce le spui oamenilor?

Recomandare: gadgeturi suplimentare – o telecomandă, un stick USB cu o copie de rezervă a prezentării etc.

 

Gemoji image for :watch11 minute înainte: verifică fundalul desktopului

Dacă știi deja că urmează să prezinți folosind laptopul, nu ai nicio scuză dacă te simți jenat de fundalul desktopului. Fundalul spune o poveste pe care vrei să o împărtășești cu publicul tău? Dacă da, ai găsit o modalitate frumoasă de a sparge gheața.

Dacă imaginea de pe desktop nu adaugă prea multe detalii la prezentarea ta sau chiar distrage atenția, mergi pe ceva neutru.

 

Gemoji image for :watch10 minute înainte: exersează primul minut al prezentării/discursului

Începutul este partea cea mai grea atunci când vine vorba de a vorbi în fața unui public. Cercetările au arătat că nivelul de anxietate al unui vorbitor începe să scadă semnificativ după primele 30-60 de secunde ale unei prezentări.

Memorarea primelor tale 60 de secunde îți poate oferi un avans în a depăși cea mai grea parte a prezentării tale. Când primele momente au trecut și tu ești încă viu, stând în picioare și vorbind, frica ta începe să se estompeze și încrederea ta începe să crească.

 

Gemoji image for :watch9 minute înainte: respiră

Exercițiile de respirație cu siguranță își au locul aici. Anxietatea ne împiedică să respirăm normal.

Concentrează-te asupra respirației profunde și vei constata că ritmul cardiac va încetini și te vei simți mai puțin anxios.

 

Gemoji image for :watch8 minute înainte: ridică-te

Un studiu (Harvard Business School) arată că poziția noastră influențează modul în care ne percepem pe noi înșine. Dacă ne facem corpurile mici, ne vom simți  mici și, astfel, mai puțin convingători pe scenă. Și din moment ce trebuie să fii convingător, este mult mai bine dacă te simți „mare” în fața publicului tău.

Stând în picioare, de asemenea, ritmul cardiac va crește, aducând mai mult sânge în creier și activând mai mulți mușchi din corp. Acest lucru te va pregăti pentru o livrare cu energie ridicată.

 

Gemoji image for :watch7 minute înainte: zâmbește

Publicul tău îți va reflecta starea de spirit. Nu trebuie să le semnalezi cât de tensionat ești. De fapt, ar trebui să arăți o altă latură a ta. Cel mai bun mod de a face acest lucru este să zâmbești.

Zâmbetul este un simbol universal al deschiderii și acceptării. Stările de spirit sunt contagioase. Zâmbetul tău va face publicul să se simtă mai în largul său.

 

Gemoji image for :watch6 minute înainte de prezentare: întâlnește-te cu publicul

Dacă ai această ocazie, oportunitate extraordinară ai putea să vorbești individual cu membrii publicului. Noțiunea abstractă de „audiență” va fi transformată radical într-o simplă discuție cu unul sau doi dintre ei.

Nu vor mai părea un grup amenințător, ci mai degrabă un grup de indivizi cu nume, povești personale, nevoi și aspirații. Poate fi benefic să ai niște fețe prietenoase în public.

 

Gemoji image for :watch5 minute înainte: nu uita – nu arăți atât de nervos pe cât crezi

Prezentarea ta este pe cale să înceapă și ai o mulțime de gânduri în cap. Majoritatea nu se calmează deloc. Vestea bună este că publicul nu poate citi aceste gânduri. Nu uita, ești singura persoană care se află în capul tău. Publicul tău nu are idee cât de nervos ești cu adevărat. Stai în fața lor salutându-i, vorbind cu ei, tehnologia ta este deja în regulă, zâmbești. Nu vor avea nici o idee despre cum te simți în interior.

Anxietatea ta va fi micul nostru secret, da?

 

Gemoji image for :watch4 minute înainte: controlează-ți publicul

Înainte ca frica să înceapă să te controleze, începe să-ți controlezi publicul. Solicită opiniile lor. Poți să ceri ridicarea mâinilor sau ceva foarte simplu.

Dacă respectă niște „comenzi” simple, atunci nu are rost să te temi de ei, nu?

 

Gemoji image for :watch3 minute înainte: nu te plânge niciodată

Când se întâmplă erori în timpul unei prezentări, este tentant să cedezi și să te plângi. Dar „plângerea” aceasta face ca publicul să se concentreze pe o eroare, ceva lipsă. Este posibil să știi că prezentarea ta arăta mai bine pe un alt proiector, dar publicul nu trebuie să știe asta.

Ei trebuie să se concentreze pe beneficiul prezentării, nu pe o problemă tehnică sau un neajuns.

 

Gemoji image for :watch2 minute înainte: transformă frica în energie

Nu-ți bloca frica sau anxietatea. Lasă-le să circule liber în corpul tău și în minte. Într-adevăr nu există nicio modalitate prin care să le poți controla complet. Totuși, poți face un lucru – folosește-ți frica pentru a oferi energie și putere. Poți limita efectele negative ale anxietății.

Da, aceasta este o prezentare și necesită atenție. Așadar, folosește-ți frica pentru a te energiza, pentru a oferi mai multă concentrare, vigilență și atenție.

 

Gemoji image for :watch1 minut înainte: nu pierde vremea cu detalii mici

Există o diferență între limbajul scris și cel oral. Chiar și vorbitorii nativi fac mici greșeli în timp ce vorbesc. Este normal. În loc să-ți faci griji cu privire la detaliile mici, concentrează-te pe imaginea de ansamblu.

Asigură-te că acoperi toate elementele de bază și nu te deranjați niciodată de problemele mai mici care se pot întâmpla în timpul discuției. Nimeni în afară de tine nu-și va aminti aceste detalii.

 

Showtime: începe prezentarea/discursurl

Gazda evenimentului v-a prezentat, primul diapozitiv este pe ecran și toate privirile sunt îndreptate spre tine. Frica lovește. Simte. Reacționează spunând un cuvânt – cuvântul cu care începe prezentarea ta. L-ai repetat și îl știi pe de rost. Numără mental până la trei și începe cu primul tău minut bine repetat.

 

CURS DE DICȚIE ȘI PUBLIC SPEAKING

Potrivit unui sondaj de opinie, 41% dintre persoane declară vorbitul în fața unei audiențe ca frica lor cea mai mare. Uitați de spații mici, întuneric, și păianjeni – să vorbești în picioare în fața unei mulțimi este mult mai terifiant pentru majoritatea oamenilor.

La cursul de public speaking înveți cum să îți controlezi această teamă și cum să te simți confortabil atunci când ești pus în situația de a vorbi în public.

Următorul curs începe pe 6-7 februarie 2021.

Facebooktwitterlinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *