Psihologia culorilor: care este culoarea unui discurs excepțional?

Psihologia culorilor: care este culoarea unui discurs excepțional?
În lumea vorbitorilor în public, când vine vorba de branding, psihologia culorilor este adesea amintită, dar rareori înțeleasă în mod concret. Acest lucru se datorează faptului că, la fel ca multe aspecte ale marketingului și comunicării, impactul culorilor asupra publicului depinde adesea de preferințele personale, experiențele, diferențele culturale și context.
Dar asta nu înseamnă că ar trebui să uităm cu totul de culori sau să alegem nuanțe la întâmplare pentru discursurile/prezentările noastre, site-uri sau garderobă. O mulțime de cercetări au descoperit că, atunci când vine vorba de culoare, există există o mulțime de motive întemeiate pentru a alege anumite nuanțe cu atenție.

85% dintre cumpărători menționează culoarea ca motiv principal pentru care au cumpărat un anumit produs

De exemplu:
  • cercetătorii de la Universitatea British Columbia au descoperit că roșul îmbunătățește atenția la detalii, în timp ce albastrul sporește creativitatea;
  • alt studiu (Universitatea din Minnesota) a constatat că utilizarea culorii în materialele de prezentare și în discurs îmbunătățește luarea deciziilor în ceea ce privește publicul.
Studii ca acestea au inspirat nenumărate firme și branduri să sublinieze modul în care apar culorile pe produsele lor.

Așadar, în timp ce psihologia culorilor poate să nu ofere reguli stricte și rapide pentru fiecare situație, există o mulțime de reguli generale și putem chiar extrage bune practici din cercetările existente.

 

🟢 Verde înseamnă MERGI, dar numai la semafor

Cei de la Hubspot au efectuat un test: au creat două pagini web identice, cu excepția culorii butonului „Începe acum”. Unul era VERDE, iar celălalt ROȘU. În ciuda a ceea ce ți-a spus la lecțiile de condus, în acest caz verde nu înseamnă „du-te”. Butonul roșu a depășit performanța verde cu 21%.

Și roșul nu este singura culoare care afectează publicul. Iată câteva dintre celelalte tendințe de asociere a culorilor din diferite cercetări:
  • Roșul stimulează atenția la detalii (împreună cu entuziasmul) deoarece oamenii asociază culoarea cu pericolul, făcându-i mai precauți.
  • Albastrul încurajează creativitatea deoarece este asociat cu un mediu liniștit care este sigur de explorat. Această culoare este, de asemenea, asociată cu conservatismul și liniștea, motiv pentru care este adesea folosită în lumea corporativă.

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *