Podcast: cum să scrii un scenariu

Podcast: cum să scrii un scenariu
Facebooktwitterlinkedinmail

Acest proces al scenariului unui podcast este un lucru cu adevărat personal. Sunt o mulțime care își scriu întreg scenariul, cuvânt cu cuvânt. Dar mai sunt și unii care notează titlul emisiunii și nimic altceva. Niciunul dintre moduri nu este corect sau greșit și, în realitate, majoritatea oamenilor optează pentru ceva intermediar.

Iată 3 tipuri de scenarii adaptate în funcție de nevoile tale. În scurt timp vei găsi tipul de scenariu care ți se potrivește.

🎙 Opțiunea 1: Scenariul cuvânt-cu-cuvânt

Un punct de plecare obișnuit pentru podcasterii începători este scriptul cuvânt-cu-cuvânt. Asta înseamnă că creezi un script tradițional, complet, cuvânt cu cuvânt pe care îl vei citi apoi integral.

Aceasta poate fi o modalitate bună de a te asigura că acoperi tot ce ai nevoie. Citind direct, te vei asigura că nu pierzi nimic din vedere.

Este, de asemenea, bun pentru oamenii care sunt puțin mai încrezători și care ar prefera să fie metodici în privința înregistrării. Sau pentru subiecte mai complicate – poate ceva cu care nu ești atât de obișnuit, poate fi cu adevărat util. Evident, este destul de dificil să vorbești din mers când trebuie să-ți amintești o mulțime de fapte cu care nu ești total familiarizat.

Dezavantajul acestei abordări este, totuși, că poate duce adesea la o livrare destul de monotonă, pe măsură ce citești cuvânt cu cuvânt. Ai tendința să uiți să te joci cu propriul ton sau să-ți pui amprenta în acea informație.

Totuși există și oameni care pot citi un script și care reușesc să-l facă să pară natural. Există, de asemenea, o abilitate de a scrie mai bună decât cea de a vorbi.

 

🎙 Opțiunea 2: Scrierea unui plan detaliat pentru un episod

Alternativa, desigur, este să scri un plan al unui episod mai degrabă decât un scenariu.

Poți include totul aici, punct cu punct, inclusiv aproape la fel de mult ca un script complet. Nu trebuie vorbit cuvânt cu cuvânt, dar ai avea cam toate informațiile de care ai nevoie.

Acesta este un compromis bun între scrierea unui scenariu complet și realizarea acestuia din mers. Vei avea toate detaliile acolo, dar, totodată, vei avea în continuare flexibilitatea de a conversa, adăugând un pic mai multă personalitate.

Practic îți notezi punctele principale și ce subiecte vrei să abordezi (plus câteva paragrafe cu informațiile care chiar merită citite) și lași loc și pentru puțină improvizație care vor face lucrurile mai naturale și mai fresh.

🎙 Opțiunea 3: un plan de podcast flexibil/adaptabil

Practic, pentru această opțiune îți vei nota câteva puncte principale și atât. Restul e magie. Nu uita, tu conduci toată acțiunea, nu ea pe tine.

Aceste puncte reprezintă teme sau subiecte din cadrul episodului și sunt în mare parte doar memento-uri. Te bazezi pe cunoștințele tale de specialitate pe tema aleasă pentru a completa posibilele lacune. Deci, dacă nu ai experiență ca bucătar, nu vei alege o temă care necesită informații din domeniul culinar.

Acest lucru duce la cel mai conversațional tip de podcast și este adesea cel mai captivant. Când vorbești din experiență, vocea ta devine mult mai activă, mult mai puțin monotonă. Problema, desigur, este că există o șansă semnificativă de a pierde lucruri din vedere sau de a greși ceva. 

 

🎙 Alege abordarea cea mai bună

Orice metodă alegi te vei descurca. După cum am spus, este o alegere cu adevărat personală. Este destul de probabil să începi cu prima opțiune, scriind scripturi complete, citindu-le cuvânt cu cuvânt în înregistrare. Apoi, pe măsură ce vei fi mai încrezător, vei trece cel mai probabil la un material mai puțin structurat.

Chiar și după ce ești pe deplin încrezător, poate fi totuși o idee bună să ai la tine scripturi pentru momentele cheie. Sunt, de asemenea, și secțiuni de care ai nevoie cu adevărat, cum ar fi introducerea episodului sau poate un mesaj de sponsorizare.

 

🎙🎙🎙 CURS DE VOICE-OVER

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Carmen Ivanov (Radio TANĂNANA) și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-actingului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi.

Următorul curs se desfășoară în weekendul 24-25 aprilie 2021.

Pentru înscriere click AICI.

Facebooktwitterlinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *