Lecții de public speaking de la Donald Trump

Lecții de public speaking de la Donald Trump

Fie că îți place de el, fie că nu îți place de Donald Trump, trebuie să recunoaștem că poți învăța foarte multe lucruri de la el despre vorbitul în public. Are această abilitate de a atrage atenția asupra sa, chiar dacă în timp ce vorbește te trec fiorii sau ești de acord cu ceea ce spune. Dacă vreți, e un fel de Gigi Becali, dar la o scară de n ori mai mică. De fiecare dată când Becali apare la televizor, nu ai cum să schimbi postul: știi sigur că urmează să spună ceva fantasmagoric sau să se ia de cineva.

Revenind la Trump, este cel mai bine plătit public speaker din lume, mai exact, el a primit, de 17 ori în doi ani, suma de 1,5 milioane de dolari pentru a vorbi la o expoziție de imobiliare organizată de The Learning Annex. Dacă înmulțesc 17 x 1,5 mă ia durerea de măsea.

Orice ar face, atrage atenția!

Și Donald Trump chiar atrage atenția. Poate nu neapărat în cel mai bun mod cu putință, dar să privim altfel lucrurile: există și presă proastă, există și publicitate negativă.

Dar…

oscar wilde quotes

 Exact.

Dacă nu reușești să-i faci pe ceilalți din jurul tău să te asculte, poți foarte bine să taci din gură. E fix același lucru.

Fii tu însuți

Nimeni nu o să-l încurce pe Donald Trump cu altcineva. Stilul său este inconfundabil și îl poți deosebi de oricine. În vorbitul în public trebuie să știi un singur lucru: tu ești mesajul. Tu îl livrezi și ăsta este scopul tău. Nu trebuie să fii obiectiv sau impersonal, trebuie să fii tu și atât.

Fii sigur pe tine

Când ai ceva important de spus, nu fi subtil și nu încerca să pari deștept. Atinge problema o dată. Apoi a doua oară. Apoi, te întorci la ea și o atingi și a treia oară. Numai așa poți arăta publicului că tu crezi în ceea ce tocmai ai spus. Un vorbitor autentic își va păstra opinia, asta chiar dacă cei din jurul său nu sunt de acord cu el. Acesta este momentul tău, puterea de convingere își joacă și ea rolul, dar dacă reușești să schimbi părerea unei mase de oameni, poți face orice. Dacă tu pui preț pe ceea ce spui, atunci și publicul va fi de partea ta.

Fii fresh

Aici nu mă refer la dușuri înainte de o prezentare în public, ci la altceva.

Donald Trump poate că este o mulțime de lucruri: arogant, greu de cap, țepos, dar niciodată nu este plictisitor. Tocmai de aceea trebuie să spunem că o persoană care vorbește în public trebuie să fie fresh, sau să-și găsească acea prospețime.

CURSURILE DICTIE.RO SUNT DISPONIBILE AICI

Ideile tale trebuie să fie relevante, proaspete, să aducă ceva nou și să fie orientate în special către public, pentru ca acesta să se implice emoțional în discursul ținut de tine.

Desigur, să atragi atenția nu este scopul final al vorbitului în public. Acesta este abia începutul.

Obiectivul discursului tău trebuie să fie acela de a schimba publicul, de a schimba modul de gândire al oamenilor și felul în care simt sau se poartă. Lumea are nevoie în ziua de azi, mai mult decât orice, de inspirație. Iar cel mai bun mod de a inspira pe cineva este să vorbești din inimă.


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *