Dicția și limbajul NON-verbal: 5 trucuri care te vor ajuta la interviul de angajare

Dicția și limbajul NON-verbal: 5 trucuri care te vor ajuta la interviul de angajare

Atunci când vorbim în fața unui public, a unei comisii sau chiar în fața șefului, limbajul corporal reprezintă un element esențial. Desigur, vocea, dicția, respirația corespunzătoare nu trebuie să lipsească. Dar pe lângă ce vorbim, limbajul nostru corporal transmite mai mult decât ne putem imagina. Orice gest, mișcare semnifică ceva și publicul poate observa acest lucru.

Folosim limbajul corpului ori de câte ori comunicăm. Este un limbaj non-verbal care accentuează sau modifică sensul limbajului direct pe care îl folosim. Vorbim cu alții prin mișcările corpului, postură, contact vizual, gesturi ale mâinii, tonul și volumul vocii, expresii faciale și microexpresii.

Utilizarea limbajului corporal pozitiv te poate ajuta să obții ceea ce dorești de la un public dacă știi cum să îl utilizezi. Acesta te poate ajuta la obținerea unui loc de muncă, la vinderea unei case, te poate ajuta să câștigi un argument sau să începi o relație de lungă durată, bazată pe încredere.

Limbajul corporal negativ, pe de altă parte, te poate împiedica să obții lucrurile pe care le dorești. Ba mai mult, poți să-ți pierzi prieteni, oportunități la locul de muncă sau chiar există riscul de a jigni persoanele pe care dorești să le impresionezi.

 

5 exemple de limbaj corporal

  • Brațele încrucișate reprezintă o mișcare care este aproape întotdeauna văzută ca un limbaj defensiv al corpului. Când o faci, ești închis și „dezactivat”. Poți părea supărat sau încăpățânat.
  • Când mișcarea rapidă a degetelor pe o suprafață solidă are loc, poți părea nerăbdător și, probabil, nervos.
  • Când înclini capul în lateral, înseamnă de obicei că asculți cu atenție, îți dai interesul pentru a afla și înregistra toate informațiile care ți se spun. Poate însemna, de asemenea, că te concentrezi foarte tare.
  • Modul în care îți încrucișezi picioarele poate spune altora multe despre tine și cum te simți în orice moment. Dacă le încrucișezi în dreptul gleznei, poate arăta că încerci să ascunzi ceva.
  • Când te tragi de ureche, acest lucru arată că încerci să iei o decizie, dar pur și simplu nu ai cum exact în momentul respectiv. Ai tendința de a arăta indecis.

De ce este important sa avem dictie buna la un interviu de angajare

Pentru a-ți crește șansele de reușită și de a face o impresie bună, iată o listă cu 5 lucruri pe care să le ai în vedere înaintea unui interviu.

  • #1 Fie că are loc fizic sau online, punctualitatea este esențială. Dacă interviul are loc în mediul online, intră în meeting cu câteva minute mai devreme, pentru a rezolva eventualele probleme tehnice care pot apărea. De asemenea, ar fi indicat ca în prealabil să te familiarizezi cu platforma în care vei susține interviul.
  • #2 Asigură-te că ai toate materialele necesare la îndemână (CV, portofoliu, lucruri care-l vor ajuta pe angajator să își facă o imagine despre tine).
  • #3 Este indicat să ai în imediata apropiere un pahar cu apă. Emoțiile pot provoca uscăciunea gurii, iar acest lucru te va distrage cu siguranță în timpul conversației.
  • #4 Ideal ar fi ca înainte de interviu să faci câteva exerciții pentru încălzirea aparatului fonator, adică a mușchilor implicați în procesul de fonație. Articularea corectă a unor sunete ţine foarte mult de muşchii limbii sau de contracţia buzelor, care, dacă nu sunt încălzite, vor face mişcări incorecte iar sunetele emise vor fi alterate.
  • #5 Dicția este cartea ta de vizită, indiferent de ce întrebări vei primi, de ce probleme se pot ivi, trebuie să demonstrezi că știi să comunici, indiferent de situație și că nu există vreun moment în care mesajul tău să nu fie auzit sau înțeles. Folosește-te întotdeauna de regula celor 3 C: corect, concis și clar.

 

VINO LA CURS

Potrivit unui sondaj de opinie, 41% dintre persoane declară vorbitul în fața unei audiențe ca frica lor cea mai mare. Uitați de spații mici, întuneric, și păianjeni – să vorbești în picioare în fața unei mulțimi este mult mai terifiant pentru majoritatea oamenilor.
La cursul de public speaking înveți cum să îți controlezi această teamă și cum să te simți confortabil atunci când ești pus în situația de a vorbi în public.
Cursul este unul intensiv și este compus din 80% practică și 20% teorie.

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *