De ce trebuie să-ți cunoști publicul

De ce trebuie să-ți cunoști publicul

 

Ca vorbitor în public, poți să cunoști extrem de bine conținutul pe care trebuie să îl prezinți, însă dacă nu reușești să te conectezi cu oamenii care fac parte din public, totul va fi în van. Gândește-te că vorbești la telefon cu cineva și că trebuie să îi transmiteți un mesaj important, însă conexiunea este proasta și nu se înțelege exact ce zici și nici nu poți auzi ce spune cealalta persoană.

Unul dintre principalele motivele pentru care vorbitorul în public nu reușește să se conecteze cu audiența este acela că speaker-ul vorbește foarte mult despre succesul său, despre realizările sale, lucru care îi face pe cei din jur să se simtă inferiori. Sigur, această strategie te avantajează doar pe tine, nu și pe cei din sală.

Mulți vorbitori în public, în special traineri, obișnuiesc să ofere foarte multe informații și să grăbească pașii cursului respectiv, ceea ce duce la o aglomerare de gânduri. Nimănui nu-i place asta, iar dacă oamenii se simt confuzi, se dezamăgesc și nu îi mai interesezi. O altă greșeală comună intervine atunci când vorbitorul favorizează una dintre tabere. Spre exemplu, dacă speaker-ul este bărbat și favorizează bărbații, femeile din sală vor simți asta, iar între ele și trainer nu va mai fi posibilă aceeași conexiune.

Orice vorbitor în public ar trebui să reușească să se conecteze cu oamenii din sală, ar trebui să se implice emoțional în ceea ce spune și să împărtășească audienței din experiențele proprii. Numai așa ar putea să aibă un public minunat, care nu va pleca cu un gust amar după ce prezentarea a luat sfârșit.


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *