De ce trebuie să devii un povestitor mai bun

De ce trebuie să devii un povestitor mai bun

Poveștile convingătoare au puterea de a-ți face ascultătorii să acționeze. Acest lucru poate include și angajații sau posibilii investitori ai tăi. Iată cum să-ți îmbunătățești aceste abilități:

Politicienii spun o mulțime de povești în discursurile lor de campanie și există un motiv pentru asta: dacă îți transmiți mesajul printr-o poveste sau o metaforă, există șanse mai mari să ajungi la public decât dacă pur și simplu ai vorbi în fața oamenilor și ai citi niște cifre.

Oamenii vor uita ceea ce ai spus, oamenii vor uita ceea ce ai făcut, dar oamenii nu vor uita niciodată cum i-ai făcut să se simtă.

O poveste care educă și binedispune în același timp poate fi cea mai bună modalitate de a transmite un mesaj. Iată de ce:

Povestea te face uman

Ajută la construirea unei conexiuni între tine și persoana cu care vorbești. Cu o singură poveste, poți transforma un client oarecare într-unul fidel și loial pentru afacerea ta. Alege să spui cum sau de ce ți-ai început afacerea. Povestea ta ar putea schimba dinamica dintre tine și clienții tăi. Te vei îndepărta ușor de rolul de vânzător și vei crea o fundație puternică pentru o relație profesională de durată.

 

Poveștile simplifică ideile complexe

Cele mai bune agenții de publicitate știu că strategiile complicate pot fi dificil de explicat. Deci, atunci când propui un produs unui client, nu trebuie să te pierzi în detalii. Spune o poveste. Aplică această metodă în interacțiunile cu clienții tăi, mai ales când explici un concept complex.

 

Te vei distra și te vei implica

Durata medie de atenție este incredibil de scurtă. Ai noroc dacă primești câteva minute de atenție înainte ca cineva din sală să înceapă să-și verifice e-mailul pe telefon. Nu pierde timp prețios prezentând cele mai recente rapoarte. În schimb, detensionează-ți publicul și binedispune-l, amuză-l. Începe prin a spune o poveste convingătoare despre o interacțiune grozavă cu un client sau despre modul în care un nou produs a luat naștere. Ilustrează succesul afacerii tale printr-o narațiune.

 

Poveștile te pot ajuta să concurezi cu marile companii

Companiile mari beneficiază de anumite resurse pe care antreprenorii nu le au — bugetul de marketing și publicitate poate depăși cu mult veniturile tale anuale. Dar conceptul de storytelling este un instrument de comunicare cu costuri reduse. Nu-ți pierde banii pe reclame care vorbesc despre clienții tăi. În schimb, vorbește cu ei și creează o conversație dinamică. O modalitate de a face acest lucru este să postezi povești și imagini interesante pe platformele tale de socializare.

 

Povestea potrivită te poate duce departe

Când cineva te întreabă despre trecutul tău, nu enumera punctele importante din CV și atât. Împărtășește-ți, în schimb, experiența sub forma unei povești și evidențiază lecțiile valoroase pe care le-ai învățat pe parcurs. De ce ai cunoștințe care te fac calificat în mod specific pentru a conduce acel tip de afacere? Dacă transformi prezentarea personală într-o poveste, vei putea să-ți împărtășești succesele (și eșecurile) profesionale într-un mod unic și memorabil.

 

Îți vei extinde domeniul de influență

Când spui povești care vor stimula imaginația audienței, îți poți face publicul să gândească și să simtă într-un mod în care nu a mai făcut asta înainte. Când ai ocazia, spune o poveste captivantă, amuzantă și convingătoare. Dacă povestea ta este memorabilă, publicul tău își va aminti de tine și de ideile tale și în viitor.

 

CURS DE PUBLIC SPEAKING

Potrivit unui sondaj de opinie, 41% dintre persoane declară vorbitul în fața unei audiențe ca frica lor cea mai mare. Uitați de spații mici, întuneric, și paianjeni – să vorbești în picioare în fața unei mulțimi este mult mai terifiant pentru majoritatea oamenilor.

La cursul de public speaking înveți cum să îți controlezi această teamă și cum să te simți confortabil atunci când ești pus în situația de a vorbi în public.

Carmen Ivanov (Radio Gold FM) și Mihai Crăciun (Radio Gold FM) îți arată calea către arta vorbirii în public.

Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie.

 

CURS DE DICȚIE

Cursul complet de dicție îți oferă ocazia de a diagnostica și de a rezolva cele mai stringente probleme de dicție cu care te confrunți. Pe parcursul a șase sesiuni dedicate, personalizate, a câte 60 de minute, trainerii Dicție.ro vor depista particularitățile tale de rostire și-ți vor propune seturi de exerciții speciale menite să soluționeze problemele de dicție.

VINO LA CURS

 

CURS DE VOICE-OVER

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Înscrie-te la un curs de Voice Over! Carmen Ivanov (Radio KISS FM), Mihai Crăciun (PRIMA SPORT) și Alex Tuhuț (Radio MAGIC FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie.

 

foto: Pexels


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *