Cât de importantă este comunicarea la locul de muncă?

Cât de importantă este comunicarea la locul de muncă?

Comunicarea este cheia! Chiar și la locul de muncă. Efectele pandemiei de Covid-19 au afectat și mai mult comunicarea la locul de muncă, modul în care oamenii lucrează și comunică cu colegii lor. Pentru că acum mai mulți oameni lucrează de acasă, modul de comunicare la locul de muncă s-a schimbat.

Deci, care este starea actuală a comunicării la locul de muncă? Cum afectează implicarea și productivitatea angajaților? Din păcate, mulți comunicatori interni, echipe de resurse umane și chiar și manageri nu știu importanța menținerii angajaților implicați într-o comunicare eficientă și continuă.

Ce este comunicarea la locul de muncă?

Comunicarea la locul de muncă are de-a face cu schimbul de idei și informații între angajați. Comunicarea eficientă este esențială pentru realizarea oricărei sarcini și pentru starea de bine a angajaților. O comunicare clară și eficientă nu va produce haos, dezorientare.

O strategie bună de comunicare eficientă este vitală atunci când construim relații solide și pentru a realiza cât mai multe sarcini, într-un timp cât mai scurt. Este și mai important să fie implicat fiecare angajat al companiei și să fie actualizat cu privire la fiecare informație importantă referitoare la companie.

 

Statistici privind comunicarea la locul de muncă

  • Doar 32% dintre angajați consideră că este excelentă comunicarea în cadrul companiei în care lucrează.
  • 78% dintre angajații chestionați sunt de acord că abilitățile de comunicare și comunicarea în sine ar trebui să reprezintă o prioritate mai mare pentru companie.
  • Aproximativ 29% dintre angajați au spus că preferă comunicarea zilnică.
  • Doar 27% dintre angajați au încredere în abilitățile lor de comunicare în cadrul postului pe care îl ocupă.
  • 56% dintre șefii din cadrul departamentelor de comunicare raportează o creștere a utilizării tehnologiei pentru o comunicare mai ușoară.
  • Pentru a îmbunătăți comunicarea cu angajații, timpul petrecut cu instrumentele de comunicare — apeluri telefonice și e-mailuri — a crescut cu 20-50% în ultimii 20 de ani.
  • 85% dintre angajați spun ca folosesc mai mult de o platformă de comunicare la locul de muncă.
  • 44% dintre angajații chestionați spun că își folosesc mai mult computerele ca mijloc de comunicare. În timp ce 36% spun că își folosesc smartphone-urile ca mijloc de comunicare principal.
  • Apelurile telefonice reprezintă cel mai folosit mijloc de comunicare la locul de muncă. Peste 95% dintre angajații chestionați spun că folosesc apelurile telefonice pentru a comunica la locul de muncă (sursă).
  • Conform unui sondaj din 2020, 39% dintre companii folosesc e-mailurile pentru a comunica cu personalul lor.
  • Peste 75% dintre angajați au șanse mai mari să vizioneze un videoclip decât să citească un text sau un e-mail.
  • Abilitățile puternice de comunicare sunt una dintre cerințele de bază ale angajatorilor atunci când angajează. Aproximativ 69% dintre cei care recrutează se simt mai încrezători în angajarea absolvenților de școli de afaceri cu abilități de comunicare potrivite.
  • Aproximativ 39% dintre angajați spun că organizația lor nu colaborează și nu comunică suficient.
  • Aproximativ 72% dintre angajați nu înțeleg pe deplin strategia sau viziunea companiei, implicit a managerului.

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *