Care este durata medie de atenție a unui om?

Care este durata medie de atenție a unui om?

Ai simțit vreodată că nu te mai poți concentra ca înainte, că durata de atenție se scurtează? Nu este doar imaginația ta: cercetările au arătat că ființele umane sunt, într-adevăr, mai puțin concentrate în ultima vreme!

De fapt, intervalul mediu de atenție umană s-a redus cu aproape un sfert între anii 2000 și 2015, iar acum suntem suntem pe cale de a ne reduce semnificativ și capacitatea de a ne concentra asupra unei sarcini. Studiile au arătat că suntem chiar în urma peștișorilor de aur, ceea ce înseamnă că ei își pierd atenția puțin mai târziu decât noi, oamenii.

Iată mai jos o listă cu ce au descoperit cercetătorii prin studiile efectuate în ultimii ani – asta dacă reușești să te concentrezi până la capăt! 

Potrivit cercetărilor, durata noastră de atenție a scăzut semnificativ în doar 15 ani. În 2000, au fost 12 secunde. 15 ani mai târziu, s-a micșorat semnificativ la 8,25 secunde.
De fapt, oamenii de știință consideră că acum avem o durată de atenție mai scurtă decât peștișorii de aur|, care sunt capabili să se concentreze asupra unei sarcini sau a unui obiect timp de 9 secunde.
Ființele umane sunt foarte, foarte „uitătoare”: 25% dintre adolescenți uită detalii majore despre prietenii apropiați și rudele lor, 7% dintre oameni uită din când în când propria zi de naștere, iar studiile sugerează că în fiecare săptămână 39% dintre oameni vor uita o informație de bază.
Când navigăm online suntem distrași atât de ușor Povestea asemănătoare, mă tem. Pe o pagină web obișnuită utilizatorii vor citi cel mult 28% din cuvinte în timpul unei vizite pe site-ul respectiv. Vizita medie pe o pagină durează mai puțin de un minut, iar utilizatorii părăsesc adesea paginile web în doar 10-20 de secunde.
Vestea bună este că există încă modalități de a capta atenția. Cercetările Nielsen sugerează că paginile web care folosesc mesajele clare, scurte, care sunt ușor de navigat, cu butoane la vedere, care spun povești și care folosesc elemente video sunt capabile să rețină atenția oamenilor mult mai mult timp.
Da, videoclipurile pot reprezenta o soluție, dar știai că durata medie de vizionare a unui singur videoclip de pe internet este de 2,7 minute? Și că 59% dintre oameni preferă să vizioneze videoclipuri decât să citească textul acolo unde ambele variante sunt disponibile?

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *