Beneficiile unei ascultări active

Beneficiile unei ascultări active

În lumea de astăzi a tehnologiei, inovației și a nivelului ridicat de stres, comunicarea este mai importantă ca niciodată, cu toate acestea, petrecem din ce în ce mai puțin timp ascultându-ne cu adevărat. Ascultarea activă a devenit un fenomen rar.

Abilitățile de ascultare activă ajută la construirea unor relații sănătoase, la rezolvarea sau evitarea problemelor/conflictelor și asigură înțelegerea. Devenind un ascultător mai bun, îți vei îmbunătăți productivitatea la locul de muncă, precum și capacitatea de a conduce o echipă, de a convinge și de a negocia.

  • Există o mulțime de beneficii ale ascultării active. Iată câteva dintre ele:

Încredere

Pe măsură ce cultivi obiceiul de a asculta activ, îi inviți pe oameni să se deschidă. Ei pot simți că nu vei trage concluzii bazate pe detalii superficiale. De asemenea, realizează că îți pasă suficient de mult de ei încât îi asculți cu atenție. În timp ce construirea încrederii necesită timp, aceasta aduce mari beneficii, cum ar fi prietenii pe viață și o promisiune că și tu vei avea parte de ajutor în momentele dificile.

 

Noi perspective

Perspectiva ta în viață nu reprezintă adevărul absolut sau cum îl văd toți ceilalți. Felul în care înțelegi viața din convingerile și gândirea ta este doar o modalitate de a o privi – a asculta punctele de vedere ale altor oameni îți permite să privești viața din perspective diferite, unele la care poate nu te-ai gândit înainte.

 

Răbdare de fier

Abilitatea de a fi un bun ascultător necesită timp și se dezvoltă în timp, cu efort. Dar pe măsură ce asculți din ce în ce mai bine, un beneficiu este că înveți să ai răbdare, atât cu tine, cât și cu ceilalți. Răbdarea de a-l lăsa pe celălalt să-și exprime sentimentele și gândurile cu onestitate, în timp ce tu nu judeci.

 

Accesibilitate

Pe măsură ce te prezinți ca un ascultător activ, oamenii se simt în mod natural mai înclinați spre a comunica, a vorbi cu tine. Fiind acolo pentru ei, le oferi libertatea de a-și exprima sentimentele.

Competențe

Abilitățile de ascultare fac un angajat mai competent și mai capabil, indiferent de poziția pe care o ocupă într-o organizație. Cu cât o persoană poate obține mai multe informații din întâlniri sau din rapoartele care i-au fost furnizate, cu atât va fi mai eficientă și mai de succes în îndeplinirea sarcinilor. Ascultarea dezvoltă, de asemenea, cunoștințe și ajută la îndeplinirea cerințelor de lucru prin învățare progresivă.

 

Timp & bani

Ascultarea eficientă nu numai că reduce riscurile de neînțelegere și erorile care ar putea fi foarte dăunătoare unei afaceri, de exemplu, dar economisește și timp și bani prin evitarea reluării unei sarcini sau a unui proiect, doar pentru că directivele date au fost înțelese greșit. Angajații nu pierd timp prețios sau un buget specific alocat unui proiect.

 

Detectare & rezolvare

Ca lider, ar trebui să fii întotdeauna atent la ceea ce au de spus angajații. La locul de muncă, ei sunt primii care identifică problemele și vin cu sugestii de îmbunătățire. Ascultarea colegilor te va ajuta să înțelegi ce trebuie schimbat și unde trebuie lucrat.

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *