7 diferențe dintre un lider și un manager

7 diferențe dintre un lider și un manager

Chiar dacă la prima vedere nu este nicio diferență între cei doi termeni, iată că există unele aspecte care fac diferența între un manager și un lider adevărat. Asta chiar dacă se spune că un manager bun este și un lider în adevăratul sens al cuvântului.

Avem așa:

#1 Liderii inspiră, în vreme ce managerii operează

Liderii sunt acolo pentru a inspira alți oameni să facă lucruri, să acționeze. Managerii impun niște reguli și au grijă ca ordinele primite de mai sus să fie respectate în totalitate. Când vorbim de leadership, vorbim de flexibilitate. Oamenii trebuie să se simtă motivați de o persoană. Acea persoană trebuie să fie cea din fruntea plutonului, fie el manager simplu sau lider.

#2 Liderii au adepți, managerii au angajați

Structura organizațională este cea care le ia mințile managerilor. Din momentul în care s-au așezat pe fotoliul de conducere îi privesc pe ceilalți ca pe niște simpli angajați. Nu același lucru se poate spune despre lideri, care reușesc să ducă lucrurile la un alt nivel și să se apropie de oamenii care sunt în subordinea lor, aducându-i la stadiul de adepți. Poate că adept este un cuvânt prea greu în contextul dat. Putem să îi numim pe adepți oameni care își urmează liderul datorită încrederii pe care aceștia i-o acordă.

#3 Liderii conving, managerii comunică

Managerii sunt o parte dintr-un lanț comunicativ. Ei își canalizează vocea prin intermediul ordinelor primite de la conducere. Cu toate acestea, liderii au calitatea de a-i convinge pe ceilalți prin vocea lor proprie. Stilul lor de comunicare este menit să îi influențeze pe ceilalți, astfel încât obiectivele companiei să fie îndeplinite.

#4 Liderii îi ajută pe alții să devină eroi, în vreme ce managerii încearcă să fie ei eroii

Aici există și o comparație între altruism și egoism. Liderii sunt conștienți de faptul că nu pot fi în două locuri în același timp, așa că își desemnează cu grijă oamenii potriviți pentru fiecare sarcină, înspre binele firmei. Pe de altă parte, managerii trag doar pentru ei, pentru a ieși în evidență, chiar dacă este peste puterile lor de a face mai multe lucruri în același timp.

CURSURILE DICTIE.RO SUNT DISPONIBILE AICI

#5 Liderii sunt resposnabili, în vreme ce managerii primesc credit pentru munca lor

Managerii primesc credit pentru munca lor. Ei sunt lăudați sau huliți în funcție de performanțele și eforturile lor. Cu toate acestea, liderii își asumă responsabilitatea față de echipă și încearcă să obțină succesul printr-un front comun.

#6 Liderii dezvoltă putere, managerii își exercită puterea asupra angajaților

Liderii sunt interesați în special de echipa pe care o conduc și încearcă să scoată ce e mai bun din ea, iar pentru asta își folosesc toată puterea de care dispun. De cealaltă parte, managerii își exercită puterea asupra angajaților și pun presiune pe aceștia, iar în timp performanțele angajaților vor scădea, în loc să fie cuantificate mai bine.

#7 Liderii creează schimbări, în vreme ce managerii reacționează la schimbări

Liderii depun eforturi pentru a face o schimbare grație viziunii și experiențelor anterioare, iar managerii sunt victimele schimbărilor, rolul lor fiind static.


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *