7 calități pe care orice vorbitor ar trebui să le aibă

7 calități pe care orice vorbitor ar trebui să le aibă
Facebooktwitterlinkedinmail

Vorbitul în public nu este o sarcină ușoară, mai ales pentru cei care nu sunt familiarizați cu genul acesta de activități. Adesea, profesioniștii trebuie să comunice cu un public larg, ceea ce necesită o înțelegere atât a persoanelor care ascultă, cât și a subiectului. Vorbitorii buni știu că trebuie să vorbească într-un mod în care publicul să poată înțelege și prelua informații folositoare.

Prin urmare, vorbitorii buni dezvoltă și posedă anumite calități și trăsături de personalitate care îi deosebesc de vorbitorii mediocri. Care sunt aceste calități? Și, chiar dacă nu ești speaker, de ce ar trebui să dezvolți aceste abilități? Cum te pot ajuta aceste concepte să-ți valorifici potențialul și să ai mai mult succes?

Este ceva ușor a vorbi în public? Poate fi extrem de ușor dacă deții un set de abilități pe care le poți utiliza de fiecare dată când ești în situația de a vorbi și transmite mesaje în fața unei audiențe.

Iată 7 calități care pot ajuta pe oricine să-și gestioneze mai bine resursele și să aibă mai mult succes.

 

📢 Pregătire

Una dintre cele mai importante calități ale unui vorbitor bun reprezintă capacitatea de a fi pregătit. Atunci când conduci orice fel de întâlnire, vorbit în public, în general ți se oferă un subiect pe care să te concentrezi. Acest lucru poate fi în scopul de a împărtăși ideile sau de a răspândi informații cu privire la un anumit subiect.

Dacă vorbești, indiferent de subiectul pe care trebuie să-l acoperi, este important să fii bine pregătit și să poți captiva publicul. Începe prin crearea unei schițe a discursului tău. În timp ce repeți, încearcă să variezi stilul de prezentare în orice mod poți, deoarece un mod monoton de a vorbi ar putea plictisi publicul. Încearcă mereu să fii pregătit, să te gândești la scenarii posibile pentru a depăși orice obstacol se ivește.

Se spune că succesul se naște atunci când pregătirea întâlnește oportunități. Oamenii de succes înțeleg cât de important este să te pregătești pentru oportunități sau evenimente deosebite. În timp ce s-ar putea să ai noroc, reține că realizările nu se fac întâmplător sau doar cu noroc. Oportunitățile pot fi deghizate, iar succesul tău depinde de cât de pregătit ești.

 

📢 Livrare corespunzătoare (mesaje și idei unice)

Una dintre calitățile unui bun vorbitor reprezintă capacitatea de a transmite mesaje coerente, idei unice. Publicul nu dorește repetarea a ceva ce a mai auzit până acum. Ei vor să audă o perspectivă nouă și doresc o nouă abordare a lucrurilor. Oferindu-le o perspectivă nouă și un mesaj unic poate face ca întreaga discuție să pară mai puternică și mai de impact. Și cu siguranță se vor simți bine alături de tine. Una dintre cele mai ușoare metode de a transmite un mesaj unic și puternic în timp ce vorbești în public este să rămâi fidel față de tine și credințele tale.

Cu toate acestea, acest lucru este mai ușor de spus decât de făcut. Deși nimeni nu se naște cu capacitatea de a fi întotdeauna unic și nimeni nu poate veni cu idei inovatoare tot timpul, unii oameni sunt în mod natural mai creativi decât alții. Pentru unii, va fi dificil să se facă remarcați într-o mulțime de oameni, așa că este important să știi că poți lupta la început. Dar, de asemenea, să știi că poți realiza cele mai bune prezentări prin concentrare, dedicare și pregătire.

 

📢 Furnizare de conținut valoros

Un bun vorbitor nu transmite întotdeauna un discurs sau nu poartă o discuție doar pentru a mai trece timpul. Discursurile publice sunt în general concepute pentru a ajuta publicul să îmbunătățească ceea ce face sau modul în care gândește.

Cel mai bun exemplu în acest sens este cineva care vorbește despre noua sa afacere. Imaginează-ți că ai ocazia să vorbești cu un public numeros despre noua companie și tot ceea ce faci în domeniul respectiv. Discursul se poate concentra pe simpla obținere a informațiilor de către audiență, dar se poate îmbunătăți mult discuția dacă se folosește o abordare orientată spre acțiune, oferind sfaturi, lecții de viață etc. De cele mai multe ori, experiența personală primează în fața unui discurs formal.

Ideile grozave nu înseamnă mai nimic fără implementare și practică. Pentru lideri sau antreprenori, aceasta înseamnă să oferi sfaturi practice, să explici și să încurajezi publicul într-o anumită direcție prin a spune adevărul.

 

📢 Simplificare a complexului

Uneori, un individ stă în fața unui public numeros și explică un concept care nu este tocmai simplu. În timp ce tu, ca vorbitor public, poți să înțelegi conceptul despre care vorbești, este posibil ca publicul să nu urmeze întotdeauna logica ta. Nu uita că poți avea în sală orice tip de oameni care provin și activează în alte medii față de tine. Uneori, când exersezi, este bine să spui discursul unui prieten care nu are legătură cu subiectul sau să încerci să-i explici unui copil ce vrei să spui. Așa îți vei da seama ce nu se înțelege și ce nu este clar pentru un ascultător.

Unii vorbitori au capacitatea de a simplifica chiar și cea mai complexă teorie. Amintește-ți că s-ar putea ca publicul să nu cunoască elementele de bază despre care vorbești și că ar trebui să-ți redactezi discursul într-un mod care să le permită să înțeleagă totul de la bun început. Nu ai vrea să fii întrerupt la fiecare două minute sau să iasă oamenii din sală.

În viață, oamenii sunt atrași de simplitate mai mult ca niciodată. Simplificarea complexului este esențială pentru a obține rezultate mai bune în diverse domenii. Acesta este motivul pentru care abilitatea de a face orice lucru simplu pentru tine, pentru echipa ta sau pentru clienții tăi este crucială. Chiar Albert Einstein spunea că „definiția geniului este să ia complexul și să îl simplifice.”

 

📢 Carismă

Unul dintre cele mai grele lucruri de făcut este să-ți captivezi publicul în timp ce ții un discurs/prezentare. Cea mai bună abordare în acest sens nu are nicio legătură cu subiectul pe care îl abordezi, ci mai degrabă cu modul în care transmiți mesajul. Asta se numește carismă.

Principalul punct de care trebuie să ții cont aici este că pentru a-ți captiva publicul, trebuie să fii încrezător, să te simți în largul tău, să fii deschis și să vorbești cu pasiune. Uneori este important să faci acest exercițiu al vorbirii cu pasiune, chiar dacă vorbești despre șurubelnițe, frigidere sau fenomene ale naturii. Menținerea contactului ocular, postura, limbajul corporal și utilizarea gesturilor adecvate (mâini și expresii faciale) sunt întotdeauna importante. Ritmul cu care vorbești poate face o diferență semnificativă, de asemenea.

 

📢 Deschidere

Vorbitorii adesea fug de întrebări deoarece nu vor să știe imediat cum percepe audiența discuția pe care o susțin. Acest lucru reduce totuși implicarea cu ascultătorii. Un punct important atunci când vorbești în public este să fii mereu deschis la întrebări, astfel încât să te poți angaja mai mult cu publicul tău. Oamenii din sală vor vedea că ești deschis și vor fi cu siguranță bucuroși că pot comunica cu tine direct. Iar dacă le răspunzi într-o manieră adecvată, i-ai câștigat.

Oamenii de succes încurajează feedback-ul. Ei acordă atenție la ceea ce li se spune și ascultă cu interes și cu o minte deschisă. Ei acționează și răspund la întrebări cu empatie. Cele mai multe lucruri le înveți din feedback-urile negative. Fii deschis la critici și nu o lua personal. Dacă vei auzi mereu că ești perfect și că totul merge exact așa cum ar trebui, în cele din urmă te vei plafona și nu vei mai exersa pentru a-ți îmbunătăți acest set de abilități.

 

📢 Împărtășire, nu vânzare/ dăruire, nu egoism

Acesta este un punct care se aplică celor care vor vorbi în public despre compania, profesia sau produsul lor. În loc să încerci să-ți vinzi produsul sau ideea, încearcă să-ți împărtășești gândurile asupra acestor lucruri. Acest lucru face ca discuția să pară mai autentică și poate duce la opțiunea publicului de a accepta/cumpăra ceea ce ai de oferit. Acest lucru ajută, de asemenea, publicul să se relaționeze mai mult cu tine sau cu compania ta.

A face orice este nevoie pentru a obține ceea ce vrei nu este abordarea succesului. O cale mai bună spre succes constă în echilibrul dintre a da și a lua. Unii dintre cei mai de succes oameni sunt aceia care dăruiesc.

 

 

👄👄👄 Dicția este foarte importantă – este cartea ta de vizită; și dacă trebuie să faci o impresie bună, cu o dicție pe măsură vei reuși acest lucru: COMANDĂ ACUM MANUALUL DE DICȚIE „ȘASE SAȘI ÎN ȘASE SACI”.

Facebooktwitterlinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *