6 sfaturi pentru gestionarea unui feedback negativ

6 sfaturi pentru gestionarea unui feedback negativ

Gestionarea feedback-ului negativ este întotdeauna dificilă, fie că este vorba despre o prezentare, o evaluare a performanței sau o părere a unui coleg sau prieten. Uneori un singur cuvânt este suficient pentru a te face să-ți pui la îndoială valoarea sau chiar identitatea: „Așa mă văd oamenii?”, „Sunt o persoană rea?”, „Chiar nu am făcut nimic bun?” etc.

În calitate de vorbitor, desigur, evaluările publicului se potrivesc zicalei:  „După soare, vine ploaie”. Iată câteva abordări pentru a gestiona feedback-ul negativ într-un mod constructiv și care să-ți păstreze sănătatea mintală. 

 

1. Ia în considerare SURSA

De exemplu, dacă ești în căutarea copertei perfecte și decizi să-ți întrebi prietenii cu privire la potențialele modele de copertă pentru o carte s-ar putea să faci este o mare greșeală, spun specialiștii. Multe opinii și păreri generale.

Cel mai util feedback cu privire la orice problemă nu vine de la un public general, ci de la un grup selectat de oameni cunoscători. În acest caz, cumpărătorii țintă sau oamenii care lucrează în industrie, designeri etc.

Deci, atunci când primești sau cauți feedback, gândește-te bine la sursă. Opinia lor este pe bază de expertiză și experiență sau pur și simplu depinde de gustul personal?

 

2. Obține o a doua opinie

Pe de altă parte, poate fi util să verifici cu un apropiat când un anumit feedback pare personal. Găsește pe cineva care te cunoaște bine și în care poți avea încredere pentru a-ți oferi un punct de vedere clar.

 

3. Ignoră extremele

În lumea vorbitorilor profesioniști, se spune să nu iei în considerare cele mai bune recenzii ale publicului și cele mai proaste, ci să privești mijlocul – aici este adevărul.

Este o regulă de bază destul de bună pentru orice feedback de grup pe care îl primești. Dar, ca toate regulile, există și excepții. Ceea ce ne duce la următorul punct.

 

4. Învață din negativ

Oricât de dureros poate fi, uneori există adevăr în negativ. Când unui membru al publicului nu-i place o anumită parte sau secțiune, întreabă-te dacă nu cumva lipsește ceva. Dacă ei contestă un punct de vedere, poate că nu l-ai exprimat atât de clar pe cât ai fi putut. Sau poate nu ai reușit să oferi suficiente dovezi, argumente etc.. Poate că ai greșit pur și simplu.

Încearcă tot posibilul să privești în mod obiectiv un feedback negativ.

 

5. Transformă negativul în pozitiv

Uneori, un comentariu negativ îți va întări de fapt gândirea. Este important să înțelegi că tu și munca ta nu este pentru toată lumea. Și asta e în regulă.

 

6. Nimic nu este este personal

Există nenumărați factori pe care nu îi poți controla. Învață să înțelegi că respingerea – feedback-ul negativ – poate să nu fie deloc despre tine. Să spunem, de exemplu, că mergi la un casting/interviu. Poate ai făcut o treabă bună în ceea ce privește discursul/probele etc., dar poate nu ești tu ce caută compania respectivă. Iar cea mai bună abordare este să lași totul în urmă și să mergi mai departe.


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *