Voice-over: sfaturi pentru audiții

Voice-over: sfaturi pentru audiții
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

După finalizarea antrenamentului vocal și a înregistrării demo-ului, vei începe următoarea etapă a călătoriei unui voice-over: audițiile. Fie că este vorba de un agent, de o casă de producție sau de un site, cel mai probabil vei avea parte de niște audiții. Desigur, înainte vei afla toate informațiile despre proiect și ce calități caută clientul în voice-overul pe care îl va angaja. Asta include de obicei vârsta, genul, calitatea vocală, disponibilitatea, plata.

Trebuie să ai o idee generală (cu cât este mai specifică, cu atât este mai bine, dar experiența vine și după ce ai lucrat în industrie puțin) în ceea ce privește audiția și ceea ce se caută. Ca VO, cu toții dorim să ne etalăm versatilitatea, dar un VO inteligent știe că asta nu este de ajuns, că sunt mult lucruri pe care trebuie să le aibă în vedere. Industria are tendințe care sunt în continuă schimbare și trebuie să te afli conectat în permanență cu ceea ce se petrece și să-ți găsești locul în care tu și vocea ta se încadrează pe piața actuală.

 

↘ Expresii recente și calitate vocală

Recent, un cuvânt care a apărut în industria voice-over este: „conversațional”. Cu mulți ani în urmă, tendințele vocale au inclus un sunet foarte „lustruit”, asemănător vocii unui actor de teatru shakespearian. În timp ce aceste calități se mai păstrează și mai au încă un loc în această industrie, numeroase campanii de marketing au căutat acea calitate conversațională pentru a recomanda un produs. Se încadrează cu siguranță în cultura noastră socială actuală, unde ne străduim să găsim recomandări și comentarii reale de la oameni reali.

Ce se caută? Să fii:

◊ Prietenos

◊ Abordabil

◊ Conversațional

◊ Asertiv

◊ O voce interesantă care să nu sune nici prea rafinat, nici prea de copil.

◊ Un tip/tipă obișnuit/ă – „the next door guy”. Evită să sune prea studențesc sau de cartier.

 

Este important să faci tot timpul cercetări. Aruncă o privire la marketingul actual al mărcii: care este stilul și tonul? Apoi, utilizează tehnicile pe care le-ai învățat și lucrează pentru a-ți ajusta vocea la produs și la cei care vor asculta.

 

↘ Intervalul de vârstă

Vârsta uneori poate conta. Dar dacă ești pregătit pentru diferite situații, poți da randament și vocea ta poate fi exact de ce are nevoie angajatorul. Ca VO trebuie să fii versatil, să știi să te pliezi pe toate propunerile care se vor ivi și să dai tot ce poți, chiar dacă nu vei lua audiția. Cu siguranță vei impresiona și vei fi contactat data viitoare sau de către altcineva. În animație, totuși, este mai simplu! Poți juca copii, vârstnici, vârsta ta reală – în funcție de caracterul cerut. Dacă doresc vârsta actuală a personajului, aceștia vor specifica de obicei, adică „în căutarea unui copil”, nu a unui adult care să sune ca un copil.

 

↘ Data înregistrării

Vei vedea data înregistrării listată, care este importantă pentru a fi recunoscută, mai ales dacă este prin intermediul unui agent. Uneori, se enumeră o serie de date posibile. Fii deschis și comunicativ cu agentul sau clientul dacă ai disponibilitate câteva zile, dar nu și celelalte. Lasă să știe dacă există probleme cu data înregistrării, astfel încât dacă mergi la audiție, clientul să fie conștient de disponibilitatea ta. Comunicarea este esențială și clientul  va aprecia și te va ține pe listă. Dacă înregistrezi din studioul personal, încă o dată, comunică cu privire la disponibilitatea ta cu clientul și timpul pentru livrarea fișierelor.

 

↘ Utilizarea și rata de plată

Rata de utilizare și de plată este ceva care este de obicei precizat înainte. Să te asiguri că ai citit toate aceste informații și că ai o idee clară despre cât timp va fi difuzată vocea și în ce mediu. Este important să te simți confortabil cu plata înainte de a accepta audiția (mai ales dacă nu este negociabilă). Găsește bucurie în orice audiție, mai ales că ele fac parte din viața oricărui voice-over.

 

Desigur, pentru o audiție impecabilă, trebuie să ai o dicție perfectă și antrenată. Nu uita, dicția este cartea ta de vizită și trebuie să ai grijă în acceași măsură în care ai grijă de vocea ta. Exersează cel puțin 30 de minute în fiecare zi.

 

Pentru o dicție mai bună COMANDĂ ACUM MANUALUL DE DICȚIE „ȘASE SAȘI ÎN ȘASE SACI”

 

 

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Carmen Ivanov (Radio Gold FM) și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi.

Următorul curs se desfășoară în weekend-ul 18-19 mai 2019.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *