Voice-over: crearea unui DEMO – ce ai voie și ce nu ai voie să faci

Voice-over: crearea unui DEMO – ce ai voie și ce nu ai voie să faci
Facebooktwitterlinkedinmail

Un DEMO, așa cum sugerează și numele, este o demonstrație a talentului și abilităților tale – o prezentare vocală. Cu alte cuvinte, un demo este CV-ul unui voice-over.

Pentru orice voice-over, cel mai important instrument de marketing este chiar vocea. Un demo de calitate, bine realizat, face diferența dintre un profesionist și un amator.

Orice artist vocal și nu numai ar trebui să aibă un „demo reel”.

Dacă te gândești să trimiți o parte din munca ta (înregistrată) la o agenție sau la o audiție, un casting, iată câteva dintre lucrurile pe care trebuie să le iei în considerare:

Verificare

Înainte de a trimite un demo, verifică cu atenție instrucțiunile de trimitere. Acestea pot oferi detalii cu privire la cerința formatului de fișier, poți afla alte informații legate de echipament sau software etc. De asemenea, ți se poate cere CV-ul, o serie de poze etc.

Personalizare

Când trimiți un fișier/un demo sau orice alt document pentru un casitng, la o agenție sau pentru o angajare, asigură-te că documentele sunt clare și conțin numele și informațiile de contact. Dacă nu există restricții în personalizarea trimiterii, fă un efort pentru a face prezentarea atrăgătoare din punct de vedere vizual.

Dacă ai deja propriul brand, îl poți folosi în prezentare. Același lucru este valabil și pentru e-mailuri – poți să-ți arăți marca personală prin semnătura de la finalul e-mailului.

Ce ai voie să faci și ce nu ai voie să faci

Există, de asemenea, câteva lucruri pe care ai voie să le faci și câteva pe care nu.

❌ Ce NU ai voie să faci

Nu utiliza materiale pentru care nu ai drepturi sau permisiuni de utilizare, fie că este vorba de scenariu, muzică etc.

Nu-ți acorda credit pentru o muncă pe care nu ai făcut-o. Nu include lucrările altor persoane, chiar dacă sună ca tine, doar pentru a participa la un casting. Riști nu numai să fii respins, ci să audă toată lumea de acest lucru și să nu mai fii chemat nicăieri.

Nu presupune că demo-ul tău de 1 minut și jumătate sau 2 va fi ascultat complet – așa că prețuiește fiecare segment din înregistrare și fă-l să conteze.

 

✅ Ce AI voie să faci

Include doar cele mai bune înregistrări. Principiul „las’ că merge și-așa” nu te va ajuta prea mult timp în această industrie în care trebuie să fii tot timpul în cea mai bună formă. Pe măsură ce câștigi mai multă experiență și lucrezi la diferite proiecte, revizuiește regulat demo-ul tău și înlocuiește segmentele mai vechi și mai slabe cu vocea ta mai nouă și mai puternică.

Personalizează-ți demo-ul atunci când este necesar. Dacă un client necesită un anumit stil sau ton, fă în așa fel încât să un conținut specific nevoilor clientului.

Zâmbește! Zâmbetul se aude și, pe lângă asta, va face ca vocea ta să fie clară și atrăgătoare.

Dicția – orice voice-over trebuie să aibă o dicție impecabilă. Este cartea ta de vizită. Așa că, asigură-te că pronunția, tonul, ritmul, respirația se efectuează corect.

 

🗣 CURS DE VOICE-OVER

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Carmen Ivanov (Radio TANĂNANA) și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi. 

Următorul curs se desfășoară în weekendul 22-23 mai 2021.

Facebooktwitterlinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *