Voice-over: ce preferă consumatorii, vocile masculine sau vocile feminine?

Voice-over: ce preferă consumatorii, vocile masculine sau vocile feminine?
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Vocea este prezentă pretutindeni. Auzim voci la radio, la televizor și în filme. Le auzim în anunțuri, în metrou, pe YouTube sau Spotify.

Cu toate acestea, câți dintre noi ne oprim să ne întrebăm dacă voice-overul este bărbat sau femeie și dacă are importanță pentru noi, în calitate consumatori?

Uneori sexul contează foarte mult și, uneori, nu. Totul depinde de ceea ce încerci să spui.

 

↘ Bărbații au fost primii

În mod tradițional, artiștii vocali erau bărbații.

  • Prima voce înregistrată a fost vocea lui Thomas Edison recitând „Mary had a little lamb” pe un fonograf în 1876.
  • Reginald Fessenden, un contribuitor vital la dezvoltarea radioului, a fost primul care a difuzat vocea sa. În 1901, mesajul său de Crăciun a fost auzit de navele din Atlanticul de Nord.
  • Walt Disney ne-a oferit un nou început în anii ’20, când și-a sincronizat vocea cu desenele animate Steamboat Willie.
  • Mel Blanc a devenit primul actor de voce proeminent. Inițial o personalitate de radio, el a devenit vocea multor personaje iubite ale lui Looney Tunes: Bugs Bunny, Tweety Bird, Porky Pig și Diavolul Tasmanian. De asemenea, el a fost responsabil pentru menționarea actorilor vocali/voice-overilor.

 

Până la mijlocul secolului, nevoia de voice-overi a crescut, nu numai pentru desene animate și radio, ci și pentru reclame și film.

Una dintre cele mai cunoscute voci este vocea lui Don LaFontaine. El făcut sute de mii de promo-uri și reclame pe parcursul carierei sale. A stabilit standardul pentru modul în care erau editate și exprimate trailerele filmelor.

Acești bărbați au jucat un rol important în dezvoltarea vocii ca artă. Cu alte cuvinte, din punct de vedere istoric, artiștii vocali erau bărbați.

 

↘ Femeile voice-over

Acum s-ar putea să te întrebi unde se plasează femeile în toată povestea asta? Pe scurt, aveau o rată în acest domeniu care nu reflecta procentul real al acestora în societate.

Pentru a îmbunătăți povestea, o mulțime de actrițe și-au gasit drumul în spatele microfoanelor în lumea publicitară, iar June Foray va fi pentru totdeauna laudată ca fiind prima femeie de animație voce-over.

În anii ’80, raportul bărbaților la femei, având în vedere acest domeniu, era de 6:1 la emisii și  5:1 la știri și emisiuni de talk-show.

Cu toate acestea, un raport recent al tendințelor din industrie a arătat o creștere cu 24% a cererilor pentru artiștii vocali de sex feminin, în timp ce cererile pentru artiștii de sex masculin au crescut doar cu 16%.

 

În timp ce acest raport descrie doar căutarea vocală, nu și comportamentele de angajare, se pare că oamenii se interesează mai mult de artiștii vocali de sex feminin decât o făceau înainte.

În publicitate, studiile din ultimele două decenii continuă să dezvăluie o preferință pentru vocea masculină (vânzările automobile sau aparate).

Cu toate acestea, aceste studii arată că vocea feminină continuă să fie apreciată din ce în ce mai mult.

 

Femeile voice-over au câștigat teren în frumusețe și sănătate și au preluat sunetul reclamelor pentru instituțiile financiare.

Desigur, lumea publicității caută în mod constant modalități de a le amesteca, de a ne atrage atenția și de a influența comportamentul nostru. În ultimul timp, de exemplu, vocile femeilor au sporit în comerțul auto.

Vocile feminine din gama inferioară, adică vocile de pitch mai joase, tind să fie percepute ca fiind puternice, și astfel sunt cele mai bune pentru a obține accesul la rolurile tradiționale de sex masculin.

În schimb, vocile de sex masculin, înalte (tenor, contratenor) sunt percepute ca fiind ne-amenințătoare și prin urmare, mai capabile să ne câștige încrederea.

 

↘ Era vocii androgine

Interesant, faptul că anul 2017 a văzut o serie de cereri pentru o voce androgină. Există și oportunități pentru acest tip de voce.

Tendințele de astăzi aduc o mulțime de oprotunități și ca voice-overi trebuie să fim pregătiți pentru orice provocare.

 

 

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Carmen Ivanov (Radio Gold FM) și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi.

 

Următorul curs se desfășoară în weekend-ul 26-27 ianuarie, la sediul Dicție.ro Tache Ionescu nr. 5, ap 01, București, durează 12 ore și costă 150 de euro.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *