Voice-over: ce abilități trebuie să ai pentru a face reclame

Voice-over: ce abilități trebuie să ai pentru a face reclame
Facebooktwitterlinkedinmail

Fiecare script/scenariu are o poveste de spus. Și dacă vrei să fii voice-over, trebuie să continui să-ți dezvolți abilitățile de povestire. Singurul lucru pe care toate scenariile îl au în comun este că spun o poveste.

 

Ar putea fi o poveste despre cum:

↘ aerul din cameră este atât de plăcut;

↘ poți cumpăra un bilet de avion către orice țară și vei economisi 30%;

↘ viața ta se va schimba dacă vei cumpăra un anumit produs.

Există o mulțime de moduri în care poți spune o poveste, un scenariu.

 

Iată câteva sfaturi și tehnici care te vor ajuta să găsești povestea în scenariile atât de felurite și foarte diferit scrise.

Atunci când un scriitor, producător sau echipă creatoare decide cu privire la modul în care se va difuza un anunț, aceștia au deja un public țintă. Ar putea fi vorba despre o problemă care trebuie rezolvată sau despre ce percep ei ca fiind nevoile sau dorințele pieței.

Dacă vrei să fii un voice-over profesionist, trebuie să analizezi foarte bine atât scenariul, cât și dorintețele regizorului și să știi ce vrea lumea să audă și desigur, să te distrezi.

Este întotdeauna o greșeală să te uiți la un scenariu și să o vezi doar o grămadă de cuvinte care trebuie citite cu o voce frumoasă. Trebuie să te uiți la limbajul scenariului și să adresezi întrebări despre cui îi vei spune toate acestea, cui îi transmiți mesajul respectiv.

 

Să ne uităm la următorul exemplu și să găsim elementele de povestire pe care trebuie să le înțelegi, pentru ca semnificația din poveste să aibă sens.

 

  • Trebuie să:

↘ Să faci ca povestea să merite să fie ascultată;

↘ Identifici limbajul care este cel mai potrivit pentru scenariu;

↘ Găsești o modalitate de difuzare a mesajului, astfel încât să îi convingi pe ascultători să facă ceea ce spune anunțul respectiv.

 

Exemplu:

„Cheeseburgerii DubleX se întorc, de data aceasta cu carne de vită dublă, brânză dublă, delicioasă, salată verde și maioneză. Deliciu dublu!

La doar 10 lei. Pur și simplu nu poți rezista dublului.

Cheeseburgerii sunt mai buni la X.”

 

Bine, primul lucru pe care îl faci este să identifici produsul și cine face reclama.

Agentul de publicitate este X și singurul lucru pe care trebuie să ți-l amintești atunci când te gândești la ce să faci cu un nume de brand: să-l „iubești”. Zâmbește! Zâmbetul te va ajuta mereu să-ți menții energia – dar menține volumul scăzut, astfel încât vocea ta va fi mult mai clară.

Adesea este posibil să existe un „mod” în care producătorii vor dori să spui textul, numele produsului. Trebuie să prezinți câteva versiuni diferite, astfel încât să poată alege una care rezonează.

 

Astfel, pentru această reclamă, produsul este „DoubleX ”și, clar, mesajul cel mai important este că „se întorc”. Și nu oricum, cu altă imagine, alt preț, de două ori mai buni. Aceasta este „povestea” – au avut acest produs înainte și, după anumite cercetări, clienții doresc din nou acest produs.

Deci, trebuie să te apropii de poveste într-un mod care ar spune că: eu am așteptat mult ziua aceasta și, ei bine, acum mă pot bucura din nou, de două ori.”

 

Trebuie să identifici ceea ce vor primi clienții atunci când cumpără produsul. În acest caz, „deliciu dublu”.

Deci, vocea ta trebuie să precizeze cât de bun va fi gustul acesta. În anunțurile în care se menționează alimentele, trebuie să faci hrana să fie absolut delicioasă.

Antrenează-te constant și vei deveni cel mai bun.

Pe lângă o respirație corespunzătoare, dicția este la fel de vitală. Mai ales atunci când avem de vorbit și trebuie să comunicăm eficient. Și de mult ori mesajul trimis poate că nu este întocmai cu ceea ce am vrut noi să spunem. Claritatea și eficiența țin foarte mult de dicție. Iar asta necesită antrenament. Dicția te va ajuta atât pe partea de vorbire, cât și la încrederea în sine. Și un mesaj transmis cu o dicție perfectă va fi de impact.

 

COMANDĂ ACUM MANUALUL DE DICȚIE „ȘASE SAȘI ÎN ȘASE SACI”

 

Te poți înscrie acum la un curs de dicție personalizat

 

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Carmen Ivanov (Radio Gold FM) și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi.

Următorul curs de voice-over se desfășoară în weekend-ul 30-31 martie.

 

 

 

Facebooktwitterlinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *