Voice-over: 3 secrete simple pe care le folosesc profesioniștii

Voice-over: 3 secrete simple pe care le folosesc profesioniștii
Facebooktwitterlinkedinmail

Voice-over: 3 secrete simple pe care le folosesc profesioniștii

Efectuarea unei înregistrări pentru un video poate fi intimidantă. Indiferent dacă te simți pierdut prin detaliile tehnice ale înregistrării sunetului sau pur și simplu îți urăști sunetul propriei voci, este suficient să te facă să te oprești. Dar nu te opri! Cel puțin, nu acum. Meseria de voice-over este una dificilă uneori, dar în cea mai mare parte a timpului este distractivă și chiar relaxantă. Sigur, există câteva videoclipuri animate, care nu folosesc un voice over, dar acestea sunt de fapt destul de greu de realizat. Cei mai mulți oameni care urmăresc un videoclip nu prea doresc să citească. Preferă să asculte. Folosește această lene a ascultătorului în avantajul tău și lasă-ți mesajul să intre prin încă o ușă deschisă: urechea. Cum te poți asigura că mesajului tău este auzit? Iată câte sfaturi pe care le poți folosi de fiecare dată când te afli în fața unui microfon și a unui scenariu.

✪ Nu citi!

Atunci când se află în fața microfonului, un voice-over se presupune că a citit înainte scenariul și este familiarizat cu cuvintele.  Desigur, dacă vorbim despre un audio-book, nu este nevoie să încerci să memorezi. Problema este că atunci când oamenii citesc, sună cam așa cum citesc. Un vânzător sau un purtător de cuvânt care ar citi dintr-un scenariu este instantaneu necredibil. Nu trebuie neapărat să memorezi scenariul, dar trebuie să îl cunoști până la cel mai mic detaliu. Bine, deci acum ești familiarizat cu ideea principală a scenariului. Nu te opri acolo! Voice-overii experimentați știu că fiecare replică, fiecare cuvânt poate fi spus în mai multe moduri și poate semnifica multe lucruri pentru ascultători. Dacă ai auzit vreodată un discurs plictisitor, probabil că vorbitorul „a estompat” textul, adică s-a concentrat doar pe mesajul general, a fost monoton, nu a dat valoare cuvintelor. Trebuie să dai viață cuvintelor și să ai mai multe inflexiuni vocale. Tonul, ritmul, accentul sunt câteva elemente pe care nu le poți neglija dacă vrei să ajungi la urechea ascultătorilor și, mai mult, să-i faci să cumpere un anumit produs. Este foarte greu să suni convingător în timp ce citești.

Când înregistrezi simte-te liber să faci o pauză între fiecare propoziție și gândește-te la ce ai de spus. Da, am spus pauză, deoarece poți să te întorci cu ușurință și să editezi pauzele folosind un software de editare digitală. Așadar, înainte de a înregistra fiecare replică, memoreaz-o  și spune-o de câteva ori ca și cum ai spune-o unui prieten. Nu încerca să repeți în minte. Atunci când facem asta totul sună perfect, vocea noatră e perfectă, dicția este impecabilă și mesajul transmis e cel mai bun cu putință. Totdeauna repetăm cu voce tare pentru a sesiza ce nu funcționează, unde ne încurcăm etc. Asigură-te că spui ce ai de spus într-un mod cât mai natural înainte de a trece la următoarea propoziție. Un ultim truc în caz de nu ai scris scenariul și este posibil să nu știi exact care este accentul într-o anumită propoziție: repetă propoziția de mai multe ori, accentuând de fiecare dată un cuvânt diferit. S-ar putea să fii surprins de câte semnificații diferite poate avea aceeași propoziție (de exemplu: Tu ai mers acolo cu ea? TU ai mers acolo cu ea? Tu ai mers ACOLO cu ea? Tu ai mers acolo cu EA?).

 

✪ Fii senzațional!

Acesta este timpul tău să strălucești! O livrare naturală este excelentă, dar nu dorești să fie și interesană? Ritmul pe care îl folosești e posibil să fie bun dacă  ai vorbi cu prietenii, dar acum încearcă să implici un spectator care nu are privilegiul să-ți vadă expresiile faciale. Vocea ta va  deveni plată dacă nu vei crește intensitatea emoției. Marii voice-over sunt minunați pentru că știu să pară firești în timp ce sunt sensibili. Când te uiți la oameni care acționează în mod natural este de fapt destul de plictisitor. Poți urmări acest lucru gratuit în orice parc sau magazin alimentar.

Chiar dacă trebuie să fii natural, trebuie să ieși din tipare, să te faci auzit, să faci ascultătorul să ciulească urechile la auzul reclamei tale, de exemplu. Trebuie să fim dispuși să dramatizăm credibil o situație. Ia emoția dorită a unei replici și dublează-o. Apoi, tripleaz-o! Încearcă în mai multe moduri diferite. Dacă replica solicită sarcasm, las-o să se scurgă cu ironie. Dacă solicită seriozitate, fii solemn și serios. Când vei edita ulterior, vei recunoaște livrarea potrivită atunci când o auzi, în cazul în care tu faci editarea. Mulți găsesc acest pas dificil, deoarece se tem că ar putea părea „nebuni”. E un lucru așa rău când vine vorba de un scenariu?

 

✪ Fii „nebun”!

Poate uneori nu ai deloc inspirație și efectiv nu mai știi ce să faci. Permite-ți să fiie nebun, să fii excentric. Poți încerca chiar să înregistrezi cum vrei tu pentru o bucată de timp. Cântă, țipă, plimbă-te prin cameră, ce te face pe tine să fii tu. Nu te judecă nimeni! Până la urmă este datoria ta să faci o înregistrare perfectă. Unul dintre cele mai mari obstacole în a deveni un voice-over bun este să ieși din propriul tău cap, adică să înveți să fii tu și să nu te judeci. În momentul în care apare judecata, te vei bloca și nu vei mai suna cum sunai înainte. Gândește-te la orice scenă emoționantă dintr-un film.

Dar, într-adevăr, produsul finit este singurul lucru care contează. Actorii și voice-overii profesioniști înțeleg că pentru a oferi o voce excelentă asupra performanței, ei trebuie să fie familiarizați cu scenariul pentru a putea suna credibil. Ei știu că pentru a-și menține publicul angajat, trebuie să fie senzaționali. Și este în regulă dacă au un aspect „nebun” în acest proces. Folosind aceste trei secrete simple încearcă să-ți creezi o voce autentică și captivantă.

 

Dicția este foarte importantă – este cartea ta de vizită; și dacă trebuie să faci o impresie bună, cu o dicție pe măsură vei reuși acest lucru: COMANDĂ ACUM MANUALUL DE DICȚIE „ȘASE SAȘI ÎN ȘASE SACI”.

 

Click AICI pentru a descoperi Beneficiile unui curs de voice-over

Facebooktwitterlinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *