Vocile profunde fac produsele din reclame să pară mai mari

Vocile profunde fac produsele din reclame să pară mai mari

Tonalitățile sunetelor îți pot face creierul să creadă că ceva este mare decât este în realitate

Ai observat vreodată că vocea dintr-o reclamă a unui brand fast-food (de exemplu) este de obicei a unui tip, iar respectivul are de obicei o voce destul de profundă, mai groasă? Agenții de publicitate știu de ceva vreme că oamenii au asocieri destul de previzibile când vine vorba de sunete, iar un nou studiu realizat de cercetătorii de la Institutul de Tehnologie din Georgia și de la Universitatea Vanderbilt tocmai a oferit câteva dovezi foarte concrete pentru a susține una dintre acele conexiuni mentale suspectate: voci profunde și voci joase. Tonalitățile sunetelor îți pot face creierul să creadă că ceva este mare decât este în realitate. Cu alte cuvinte, creierul tău va fi „păcălit” și vei cumpăra/plăcea un anumit produs crezând că nimeni nu te-a influențat.

Există un motiv pentru care sunetul transcende limbajul. Diferențele structurale în sunetul vocii unui voice-over, spicher sau a unei piese muzicale de fundal pot influența percepția consumatorului asupra produsului pe care dorește să-l cumpere. 

 Diferențele de ton acustic în industria marketingului influențează percepțiile consumatorilor cu privire la dimensiunea produsului

Specialiștii au descoperit că atunci când este asociat cu un produs, tonul mai scăzut al vocii sau muzicii îl determină pe consumator să perceapă o dimensiune mai mare a produsului. Mai mult, dovezile arată că acest efect de dimensiune mărită are loc printr-un proces de imagini mentale: efectul va fi mai puternic atunci când e facilitat prin indici de vizualizare furnizați prin canale auditive și mai redus atunci când dimensiunea este evaluată direct în prezența informațiilor vizuale despre produs. 

 

Astfel, spectatorii vor crede în mod inerent că ceva este mai mare dacă este asociat cu o voce profundă sau cu o muzică mai joasă. Această asociere mentală este valabilă pentru orice, de la fast-food la o reclamă pentru un laptop, și s-a dovedit a fi destul de previzibilă.


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *