Public speaking: top 5 cele mai frecvente greșeli

Public speaking: top 5 cele mai frecvente greșeli
Facebooktwitterlinkedinmail

Dacă există o regulă atunci când vine vorba de a vorbi în public, aceasta este cu siguranță: „fii amabil cu publicul tău!”

Tratează-i cu grijă și respect. Poate dorești să inspiri publicul sau să îl distrezi/amuzi, oricare ar fi scopul, dacă faci oricare dintre aceste greșeli, poți spune la revedere unui feed-back pozitiv. Scopul tău de a transmite ce anume voiai să transmiți nu se va mai îndeplini.

În acest articol, vei descoperi 5 dintre cele mai frecvente greșeli de vorbire în public pe care ar trebui să le eviți cu orice preț. Aceste greșeli sunt făcute de vorbitorii din întreaga lume, de la începători până la profesioniști experimentați. Elimină aceste greșeli și mulți dintre ascultătorii tău te vor iubi pentru asta.

Iată top 5 cele mai frecvente greșeli de vorbit în public care va face publicul să iasă din sală:

 

📣 A începe cu o scuză

Știu că ești nervos. Toată lumea devine nervoasă – chiar și cei mai experimentați.

Dar nu trebuie să lași acest lucru să-ți saboteze discursul de la bun început. Până nu atragi atenția asupra acestui lucru, publicul nu va ști dacă te simți sau nu emoționat sau încrezător, pregătit sau nepregătit. Publicul vrea doar să audă ce ai de spus.

Așadar, începe în forță! Nu te lăsa controlat de emoții. Folosește-te în avantajul tău.

 

 

📣  A imita (fie pe Obama, Thatcher, Churchill sau un alt cunoscut vorbitor)

Este tentant să copiezi somitățile acestui domeniu.

Nu ar fi fantastic să poți inspira audiența ca Steve Jobs sau să vorbești la fel de empatic ca Oprah? A imita pe oricine nu funcționează. Poate fi flatant pentru persoana pe care o imiți, dar este și cea mai sigură modalitate de a-ți înstrăina audiența. Oamenii mereu sunt în căutare de nou. Vor să vadă și să audă ceva nou, poate neobișnuit. Da, este foarte bine să te inspiri. Poți nota atuurile acestor celebrități și să vezi cum aplică tehnicile în fața unui public, dar este important să îți pui amprenta personală.

Cele mai bune discursuri sunt autentice. Cei mai buni vorbitori sunt reali și firești în livrarea mesajului lor.

 

 

📣 A te ascunde în spatele pupitrului

Pupitrele și podiumurile creează distanță între vorbitor și public, ceea ce duce la o deconectare. Ajungi să sacrifici legătura cu publicul în favoarea esteticii, lucru care îți subminează întregul discurs.

Dacă trebuie să folosești un pupitru, vezi dacă poți ieși din spatele lui de fiecare dată când este nevoie, astfel încât publicul să-ți poată vedea întregul corp.

 

📣 A nu arăta pasiune

Dacă nu intenționezi să ții o prezentare într-un mod captivant și convingător pentru publicului tău, trimite discursul pe e-mail și stai liniștit acasă, cu o cană de ceai în mână.

Motivul pentru care vorbirea în public este încă cea mai eficientă metodă de convingere din lume este faptul că nu există o modalitate mai bună de a obține un sentiment deplin al autenticității decât acela de a auzi persoana din față pledând pentru cauza ei.

Pasiunea este molipsitoare, impresionantă.

Nu trebuie să fii o fire vulcanică pentru a fi pasionat. Fii pasionat de subiectul tău și de conținutul discursului tău. Acea pasiune va fi percepută și apreciată de publicul tău.

Și dacă îți lipsește pasiunea, îți vei lăsa publicul rece.

 

 

📣  A vorbi mult și a nu trasmite nimic

Majoritatea discursurilor și prezentărilor sunt realizate doar pentru că sunt așteptate sau solicitate. Vorbitorii se ridică în picioare și vorbesc aproximativ 20 de minute, apoi se așază la loc după șirul de aplauze.

Există mii de discursuri susținute în fiecare săptămână care nu spun absolut nimic. Mesajele sunt neplăcute; opiniile sunt la mijlocul drumului. O mulțime de cuvinte rostite cu puține sau fără semnificații.

Gândește-te la numărul de persoane din încăpere, apoi înmulțește-l cu valoarea medie, cât valoarează tot timpul lor și vei realiza în curând că, dacă discursul tău nu oferă câteva mii de euro, pierzi timpul tuturor, metaforic vorbind.

Nu face o prezentare corectă și atât. Nu-ți va spune niciodată, dar publicul urăște acest lucru. Mai degrabă ar auzi o viziune extremă cu care nu sunt de acord decât o afirmație plictisitoare care nu oferă nicio perspectivă. Nu fi blând. Evită ceea ce este evident. Spune-ți părerea și stai în față. Fii original, fă ceva diferit, spune lucrurilor pe nume și publicul tău te va iubi pentru asta.

Facebooktwitterlinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *