Public speaking: cum să-ți faci discursul memorabil

Public speaking: cum să-ți faci discursul memorabil

CURS DE PUBLIC SPEAKING

Potrivit unui sondaj de opinie, 41% dintre persoane declară vorbitul în fața unei audiențe ca frica lor cea mai mare. Uitați de spații mici, întuneric, și paianjeni – să vorbești în picioare în fața unei mulțimi este mult mai terifiant pentru majoritatea oamenilor.

La cursul de public speaking înveți cum să îți controlezi această teamă și cum să te simți confortabil atunci când ești pus în situația de a vorbi în public. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie.


 

Câte discursuri cu adevărat memorabile ai livrat până acum? Arta de a crea un discurs memorabil este un obiectiv des căutat, dar rar atins. În mod frustrant, mulți oameni presupun că discursurile cu adevărat memorabile sunt rezervate doar celor cu un set de abilități înnăscute, ceea ce este total FALS.

În realitate, nimeni nu se naște cu abilități de a vorbi în public, dar le poți dezvolta cu multă muncă și dedicare. 

Având în vedere acest lucru, hai să vezi ce poți face unui discurs pentru publicul tău:

Organizează-ți discursul în segmente

Consideră-ți discursul ca o carte pentru un moment. O carte normală este împărțită în capitole și părți care creează un întreg. Aplicând aceeași logică discursului tău, îți va fi mai ușor să oferi concluzii importante și să menții audiența concentrată pe ceea ce spui.

Discursurile segmentate sunt mult mai ușor de reținut după ce au fost rostite. Motivul este că fiecare segment poate fi reamintit independent și se interconectează cu celelalte pentru a forma mesajul general. Un discurs neorganizat, fără ritm sau secțiuni perceptibile, va fi uitat.

  • Pentru a fi uitat: rostește un discurs despre o afecțiune medicală și efectele acesteia asupra corpului uman, cu toate punctele tale amestecate.
  • Pentru a fi memorabil: rostește un discurs despre o afecțiune medicală și efectele acesteia asupra corpului uman, cu segmente distincte pentru fiecare efect, care se sprijină reciproc.

 

Oferă detalii concrete

Oamenii vor să audă informații concrete, cum ar fi fapte, cifre, statistici și fotografii. Fără detalii concrete, discursurile devin prea abstracte și greu de conectat. Informațiile concrete din discurs te ajută să te asiguri că ideile tale sunt amintite pe termen lung.

  • Pentru a fi uitat: prezintă o companie fără a folosi fotografii cu produsele pe care le oferă, fără a folosi cifre etc.
  • Pentru a fi memorabil: prezintă o companie evidențiind gama de produse noi cu date relevante de piață.

 

Interacționează cu publicul

Oamenii stau rar și ascultă monologuri fără să le uite, mai ales dacă subiectul nu este interesant. În loc să te aștepți ca publicul să absoarbă pasiv informații, pune-le întrebări despre ideile pe care le discuți și invită-i la interacțiune oferind mici recompense sau stimulente. Activează-ți publicul cât mai mult posibil dacă vrei ca acesta să-și amintească mesajul pentru o lungă perioadă de timp.

  • Pentru a fi uitat: rostește un discurs motivațional despre autodisciplină ținând un monolog.
  • Pentru a fi memorabil: rostește un discurs motivațional despre autodisciplină, urmărind fiecare punct cu declanșatoare interactive pentru ca publicul să împărtășească idei și povești personale conexe.

 

Include povești personale

Unii oameni nu vor să împărtășească poveștile și experiențele lor personale cu străinii. Cu toate acestea, o poveste bine concepută este unul dintre cei mai buni catalizatori pentru memorarea unui discurs. Găsește momente care pot fi identificate, pline de învățături sau amuzante, care sunt relevante pentru punctul pe care îl susții. Poveștile personale face publicul să empatizeze și să se plaseze în discursul și situația ta. Oamenii sunt mult mai probabil să-și amintească mica ta poveste personală și să o urmărească până la final.

  • Pentru a fi uitat: vorbește despre cariera ta fără să povestești nimic.
  • Pentru a fi memorabil: vorbește despre cariera ta și spune-ți povestea despre cum ai crescut într-o familie disfuncțională.

CURS DE DICȚIE

Cursul complet de dicție îți oferă ocazia de a diagnostica și de a rezolva cele mai stringente probleme de dicție cu care te confrunți. Pe parcursul a șase sesiuni dedicate, personalizate, a câte 60 de minute, trainerii Dicție.ro vor depista particularitățile tale de rostire și-ți vor propune seturi de exerciții speciale menite să soluționeze problemele de dicție.

VINO LA CURS

 

CURS DE VOICE-OVER

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Înscrie-te la un curs de Voice Over! Carmen Ivanov (Radio KISS FM), Mihai Crăciun (PRIMA SPORT) și Alex Tuhuț (Radio MAGIC FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie.

 

foto: pexels


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *