Public speaking: cum să-ți captezi publicul de la început

Public speaking: cum să-ți captezi publicul de la început

Public speaking: cum să-ți captezi publicul de la început

Având în vedere că niciun public nu intră într-o prezentare cu mintea limpede, lăsând deoparte preocupările din exterior, este responsabilitatea ta ca prezentator să-i captezi atenția. Cel mai eficient mod de a face acest lucru este cu un „cârlig” – evident că prin cârlig ne referim la diferite tehnici de prezentare.

Dacă tot am pomenit de „cârlig” hai să facem un exercițiu de imaginație: atunci când urci pe scenă și ții o prezentare, tu ești pescarul care încearcă să atragă și să prindă cât mai mulți pești. Captându-le atenția cu ceva înseamnă că „i-ai agățat în cârlig”. Cele 10 secunde introductive sunt esențiale.

Tipuri de „cârlig” – modalități de a capta publicul

Abordare personală

Ceva personal care vine adesea sub forma unei anecdote sau a unei povești din trecutul tău funcționează destul de bine. Avantajul acestui lucru este că, oferind audienței tale o perspectivă asupra vieții tale, poți forma o conexiune cu ei mult mai rapid. Nu uita că, deși chestiunile prea intime (de exemplu, dacă vorbești despre faptul că ai divorțat recent) pot fi extrem de puternice, ele pot, de asemenea, să facă publicul să se simtă inconfortabil. Iar un public inconfortabil nu este unul receptiv.

 

Interacțiune

Acest tip de cârlig poate fi extrem de eficient, deoarece „forțează” publicul să interacționeze direct cu problema sau subiectul tău. Acest lucru ar putea fi la fel de simplu ca a-ți face publicul să ridice o mână în semn de acord („A mai a încercat cine asta?”). Sau ai putea cere publicului să facă un exercițiu de imaginație și apoi să întrebi anumiți participanți cum se simt, ce și-au imaginat etc.

 

Componenta audio și vizuală

Gândește-te la ultima dată când ai fost la cinema și cât de concentrat ai fost la ceea ce aveai în față (filmul era mai important decât floricelele sau sucul). A te cufunda într-un film este unul dintre cele mai puternice moduri prin care ne putem uita de preocupările zilnice și ne putem concentra asupra prezentului. Acest lucru poate funcționa la fel de bine pentru un scurt videoclip sau o piesă muzicală la începutul unei prezentări. O precizare importantă este că ar trebui să verifici dacă tehnologia funcționează cu ceva timp înainte de începerea prezentării.

 

Încheierea prezentării

În încheiere ar trebui să faci o scurtă recapitulare sau să repeți cel mai important mesaj, îndemnul, sfatul tău. Așadar, indiferent de publicul pe care îl ai în sală, acordă câteva secunde pentru a atrage atenția înainte de a-ți începe prezentarea propriu-zisă.

 

CURS DE PUBLIC SPEAKING

Potrivit unui sondaj de opinie, 41% dintre persoane declară vorbitul în fața unei audiențe ca frica lor cea mai mare. Uitați de spații mici, întuneric, și paianjeni – să vorbești în picioare în fața unei mulțimi este mult mai terifiant pentru majoritatea oamenilor.

La cursul de public speaking înveți cum să îți controlezi această teamă și cum să te simți confortabil atunci când ești pus în situația de a vorbi în public.

Carmen Ivanov (Radio Gold FM) și Mihai Crăciun (Radio Gold FM) îți arată calea către arta vorbirii în public.

Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie.

 

CURS DE DICȚIE

Cursul complet de dicție îți oferă ocazia de a diagnostica și de a rezolva cele mai stringente probleme de dicție cu care te confrunți. Pe parcursul a șase sesiuni dedicate, personalizate, a câte 60 de minute, trainerii Dicție.ro vor depista particularitățile tale de rostire și-ți vor propune seturi de exerciții speciale menite să soluționeze problemele de dicție.

VINO LA CURS

 

foto: Pixels


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *