Public speaking: cum să-ți ascunzi emoțiile negative

Public speaking: cum să-ți ascunzi emoțiile negative
Facebooktwitterlinkedinmail

De ce ar trebui să-ți ascunzi emoțiile negative? Ei bine, acestea te pot sabota atunci când ții o prezentare/un discurs. Există situații în care preferi să-ți păstrezi ascunse gândurile și sentimentele, decât să le afișezi în fața unor persoane care ar putea ridiculiza, batjocori, amuza sau chiar profita de sentimentele tale. Într-adevăr, pe unele le putem folosi în favoarea noastră, dar în alte cazuri trebuie să le conștientizăm, să le acceptăm și să le punem pe „hold” o perioadă.

 

Iată câteva sfaturi pentru a putea face față emoțiilor negative în situații de stres:

⚠️ Este important să înțelegem că nu toate sentimentele trebuie să fie conținute. În unele situații, este mult mai sănătos să-ți exprimi emoțiile și să le faci față, mai degrabă decât să le reprimi.

 

#1 Respiră adânc

Pe lângă avantajul evident al amplificării aprovizionării cu oxigen, respirația profundă îți va permite să acționezi cu calm. Respirația profundă stimulează sistemul nervos parasimpatic, care declanșează un răspuns de relaxare. Respirația profundă va oferi mai mult control asupra corpului și reacțiilor.

 

#2 Nu mișca sprâncenele

Indiferent că îți place sau nu, ochii tăi sunt prima cale de evadare pentru emoțiile tale. Ochii tăi s-ar putea să nu fie verbali, dar spun multe. Situațiile care te fac să te simți supărat, trist, emoționat sau nervos sunt adesea însoțite de mișcări și poziții specifice ale sprâncenelor. Dacă vrei să ascunzi ceea ce simți și gândești, oprește-ți mișcarea sprâncenelor și ușurează tensiunea din frunte.

 

#3  Nu zâmbi fals

Un zâmbet te poate salva, dar nu este întotdeauna benefic. În timp ce un aspect fericit îți poate câștiga inima publicului și afecțiune, s-ar putea să nu fie cel mai bun lucru de făcut. Poate crezi că, cu un zâmbet fals, vei putea ascunde sentimente precum tristețe sau furie. Cu toții știm că un zâmbet fals este mai ușor de realizat. Așadar, dacă vrei să îți ascunzi cu adevărat emoțiile, ține gura într-o poziție normală, nu te forța să creezi alte expresii faciale deoarece vor fi tensionate și nu se vor realiza spontan.

 

#4  Relaxează-ți fața

Expresiile tale faciale constau în mai multe lucruri decât mișcarea ochilor sau a buzelor. Relaxează-ți fața, nu sta încruntat și nu afișa alte expresii tipice. Nu este vorba de a avea întotdeauna o conduită constantă și de a acționa ca o persoană dură, dar, totuși, păstrarea unei fețe „drepte” atunci când ai nevoie reprezintă cel mai bun truc pentru a păstra emoțiile în arsenalul tău.

 

#5  Nu-ți sprijini capul

Dacă ții capul înclinat sau în mâini poate fi un semnal al unei stări de spirit nu tocmai bune. Expresia „ține capul sus” nu este niciodată mai bine pusă în aplicare decât într-o situație în care încerci să-ți ascunzi sentimentele. Atingerea feței poate fi, de asemenea, un indicator de anxietate și neliniște. Cel mai bine este să-ții ții mâinile departe de cap pentru a menține o conduită puternică, compusă.

 

#6 Nu te fâstâci

Mișcările bruște ale corpului și semnele constante de disconfort fizic sunt semne clare de nervozitate sau anxietate. Ușurează-te și fii confortabil. Emoțiile și sentimentele sunt greu de descifrat atunci când menții un limbaj corporal calm și relaxat.

Semne de disconfort fizic:

  • lovirea picioarelor;
  • roaderea unghiilor;
  • trosnirea oaselor mâinilor;
  • atingerea feței.

Evitarea acestor semne de disconfort va duce la o conduită calmă, care nu numai că-ți va oferi aspectul de relaxare, dar îți va impune, de asemenea, să te concentrezi, te face mai calm și mai conectat.

 

#7 Vorbește pe un ton echilibrat

Tonul vocii tale poate oferi imediat informații despre ce gândești. Schimbările frecvente de ton, vorbirea prea rapidă, bâlbâiala sunt semnale către persoana care te ascultă indicând ce se întâmplă în mintea ta. Nu lăsa să se întâmple asta; vorbește cum trebuie. Un ritm lent de vorbire oferă, de asemenea, minții tale acele câteva microsecunde critice să se gândească înainte de a rosti următoarea propoziție.

Concentrează-te ca totul să fie logic. Logica este esențială pentru îndepărtarea emoției din orice situație.

 

#8  Vorbește cu tine

„Calmează-te, poți face asta!” este o replică pe care chiar și cei mai cunoscuți sportivi și celebrități trebuie să și-o spună în timpul momentelor stresante. Ar trebui să faci și asta! Stai de vorbă cu mintea ta și cere-i să gândească așa cum dorești. Nu trebuie decât să întrebi!

 

Pune-ți următoarele întrebări:

  • Sunt gândurile și sentimentele pe care le experimentez raționale?
  • Care este cel mai rău care s-ar putea întâmpla chiar acum?
  • Cât de probabil este să se întâmple cel mai rău scenariu?

 

 

### Când ar trebui să-ți ascunzi sentimentele

Există anumite situații în care ascunderea emoțiilor tale poate fi avantajoasă. Poate că ai avut o zi cu adevărat proastă, dar ai un interviu de angajare mai târziu și trebuie să pari vesel și prietenos.

Motive posibile pentru care ar putea fi nevoie să-ți ascunzi sentimentele:

  • Trebuie să-ți gestionezi furia;
  • Trebuie să rămâi calm într-o situație periculoasă sau supărătoare;
  • Trebuie să-ți ascunzi sentimentele pentru cineva;
  • Trebuie să pari mai puțin deprimat;

Reglarea emoțiilor modifică percepțiile altora despre tine și, indiferent de motive, vrei să înveți cum să-ți controlezi răspunsurile emoționale.

 

Așadar, ia totul cu calm, repetă și exersează discursul și cu siguranță vei avea foarte puține de ascuns. Emoțiile sunt inevitabile și de multe ori ne ajută să fim vii și concentrați. Dacă ne scapă de sub control des, trebuie să învățăm să le gestionăm mai bine.

 

Potrivit unui sondaj de opinie, 41% dintre persoane declară vorbitul în fața unei audiențe ca frica lor cea mai mare. Uitați de spații mici, întuneric, și păianjeni – să vorbești în picioare în fața unei mulțimi este mult mai terifiant pentru majoritatea oamenilor.

La cursul de public speaking înveți cum să îți controlezi această teamă și cum să te simți confortabil atunci când ești pus în situația de a vorbi în public.

Următorul curs începe pe 19-20 septembrie 2020.

Click AICI pentru a te înscrie la CURS DE PUBLIC SPEAKING

Facebooktwitterlinkedinmail

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *