Public speaking: ce face un discurs TED să fie de succes?

Public speaking: ce face un discurs TED să fie de succes?

TED Talks au devenit un fel de standard de aur atunci când vine vorba de a oferi prezentări de impact, dar nu toate discursurile TED sunt la fel. Unele TED Talks au milioane de vizualizări și sunt distribuite extrem de rapid, în timp ce altele nu par să atragă atenția spectatorilor în același mod.

Este de vină subiectul? Poate vorbitorul? Ce anume face un TED Talk de succes?

1. Nu este despre ceea CE spui, ci despre CUM spui

Mulți vorbitori pierd timp prețios pentru cuvinte, scenariu, elemente vizuale etc. Dar felul în care se spun acele informații este mult mai important.

 

2. Mai multe gesturi ale mâinilor, mai mari șanse de reușită

„The Science of People”, un laborator de cercetare a comportamentului uman, a cercetat de ce anume unele discursuri TED atrag atenția și altele nu. Au fost 760 de voluntari care au evaluat sute de ore de TED Talks;

În topul TED Talks, într-un discurs de 18 minute, cu aproximativ 124.000 de vizualizări, s-a folosit o medie de 272 de gesturi ale mâinilor. Un discurs cu 7.360.000 de vizualizări a folosit o medie de 465 de gesturi ale mâinilor – aproape dublu!

 

3. Scenariile eclipsează carisma

Cu cât un vorbitor are o varietate vocală mai mare, cu atât are parte de mai multe vizualizări. Cu alte cuvinte, varietatea vocală te face mult mai carismatic și îți crește rata de credibilitate. Cu alte cuvinte, vorbitorii care au spus povești, au improvizat sau chiar au țipat la public (precum Jamie Oliver), au stimulat imaginația și au captat atenția publicului.

 

4. Zâmbetul te face să arăți mai inteligent

Specialiștii împreună cu voluntarii care au analizat sutele de discursuri au ajuns la concluzia următoare: cu cât un vorbitor TED zâmbea mai mult, cu atât evaluările percepute legate de inteligență erau mai mari. Cei care au zâmbit cel puțin 14 secunde au fost evaluați ca fiind mult mai inteligenți decât cei care au zâmbit mai puțin.

 

5. Ai doar 7 secunde la dispoziție

Conform evaluărilor specialiștilor, oamenii își fac deja o primă impresie și decizie cu privire la întreaga discuție ce va urma în primele 7 secunde.

 

CURS DE PUBLIC SPEAKING

Potrivit unui sondaj de opinie, 41% dintre persoane declară vorbitul în fața unei audiențe ca frica lor cea mai mare. Uitați de spații mici, întuneric, și paianjeni – să vorbești în picioare în fața unei mulțimi este mult mai terifiant pentru majoritatea oamenilor.

La cursul de public speaking înveți cum să îți controlezi această teamă și cum să te simți confortabil atunci când ești pus în situația de a vorbi în public.

Carmen Ivanov (Radio Gold FM) și Mihai Crăciun (Radio Gold FM) îți arată calea către arta vorbirii în public.

Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie.

 

CURS DE DICȚIE

Cursul complet de dicție îți oferă ocazia de a diagnostica și de a rezolva cele mai stringente probleme de dicție cu care te confrunți. Pe parcursul a șase sesiuni dedicate, personalizate, a câte 60 de minute, trainerii Dicție.ro vor depista particularitățile tale de rostire și-ți vor propune seturi de exerciții speciale menite să soluționeze problemele de dicție.

VINO LA CURS

 

CURS DE VOICE-OVER

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Înscrie-te la un curs de Voice Over! Carmen Ivanov (Radio KISS FM), Mihai Crăciun (PRIMA SPORT) și Alex Tuhuț (Radio MAGIC FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie.

 

foto: Pexels


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Vizualizari : 318

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *