Public speaking: 6 moduri de a păstra atenția publicului

Public speaking: 6 moduri de a păstra atenția publicului

🔍🔍🔍 Pentru mai multe capcane lingvistice, accesează categoria:

PUBLIC SPEAKING

 

Conform cercetărilor efectuate oamenii au o durată medie de atenție de 8 secunde (o secundă mai puțin decât un peștișor de aur!).
În calitate de vorbitori, acest lucru ar trebui să fie foarte îngrijorător. Știm de ceva vreme că trebuie să captăm rapid atenția publicului nostru și să muncim din greu pentru a o păstra prezentând informațiile într-o manieră captivantă. Acum se pare că acest lucru este mai important ca niciodată.
  • Iată câteva tehnici pentru extinderea intervalului de timp de 8 secunde:

🗣 Pune o mulțime de întrebări 🗣

Creierul nostru procesează o întrebare diferit față de o afirmație directă declarativă. Când cineva aude o întrebare, începe automat să formuleze un răspuns, chiar dacă nu îl verbalizează. Folosește întrebări retorice frecvente pentru a crea o pauză în narațiune și pentru a-i implica pe ascultători. Utilizează, de asemenea, întrebări închise și deschise pentru a genera o participare reală.

 

🗣 Nu ține un diapozitiv pe ecran foarte mult timp 🗣

În primul rând vei plictisi ținând același diapozitiv jumătate de prezentare. În al doilea rând asigură-te că slide-ul respectiv conține mai multe elemente vizuale decât text. Schimbă frecvent indiciile vizuale pentru a menține atenția ascultătorilor.

 

🗣 Protejează-te împotriva supraîncărcării de informații 🗣

Fii destul de nemilos în ceea ce privește editarea conținutului tău. Întreabă-te: „Ce trebuie să știe publicul cu adevărat despre subiectul meu?” Și apoi găsește cele mai bune și eficiente modalități care vor atrage publicul de partea ta. Da, poate putem scrie o carte întreagă cu informațiile pe care le avem în cap, dar trebuie să facem sintetizarea conținutului pentru public, să luăm exact ceea ce este necesar, cu ce va pleca publicul acasă, ce va rămâne publicului în minte etc.

 

🗣 Scurtează-ți prezentările 🗣

Doar pentru că ai o oră, nu înseamnă că trebuie să vorbești timp de o oră. Consultă sfatul 3 de mai sus și planifică-ți să folosești cel puțin o treime din timpul alocat pentru a intra în dialog cu publicul. Lasă-i să pună întrebări, pune-le tu întrebări, cere-le să-și împărtășească experiențele, întreabă-i cum cred că îi vor ajuta informațiile tale sau cum le vor folosi etc.

 

🗣 Folosește aplicații interactive 🗣

Pe lângă participarea publicului, poți utiliza chestionare pentru a testa cunoștințele sau pentru a prezenta scenarii care necesită o soluție. Adaugă fragmente video pentru a demonstra cum ar trebui sau nu ar trebui făcut un anumit lucru. Folosește tehnologia pentru a sonda opiniile publicului, pentru a solicita răspunsuri la întrebări sau pentru a aduna feedbackul publicului printr-un Tweetstream.
Indiferent de tehnica pe care o folosești – ideal ar fi să folosești cât mai multe – vei avea o șansă de a extinde această atenție, astfel încât publicul să poată triumfa și să depășească timpul alocat atenției al unui peștișor de aur.

 

🔍🔍🔍 Pentru mai multe capcane lingvistice, accesează categoria:

PUBLIC SPEAKING


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *