Public speaking: 3 tipuri de analiză înainte de a vorbi în public

Public speaking: 3 tipuri de analiză înainte de a vorbi în public

Chiar dacă cel mai înspăimântător lucru este să te trezești în fața unei mulțimi și să trebuiască să vorbești zeci de minute, există câteva lucruri care ar trebui făcute înainte de a te înfățișa în fața unei audiențe. Și, cu siguranță, după o analiză amănunțită, nu vei mai avea atât de mari emoții. 

🔍Analiza situației🔍

Imaginează-ți că șeful tău a venit la tine și ți-a spus: „Este excelent ultimul proiect. Mi-ar plăcea foarte mult să îți prezinți concluziile…” Care ar fi primele întrebări pe care le-ai pune? Cel mai probabil, ai dori să afli mai multe despre „situația de vorbire”, adică în ce context va trebui să-ți prezinți proiectul. 

❓Care este ocazia?

❓Unde va avea loc?

❓Cine va fi în public?

❓Câți oameni vor fi acolo?

 

📝Ocazie

Înainte de a-ți pregăti discursul, ar trebui să știi cât mai multe despre ocazie. De ce vorbești? Ești singurul care o face? Există o semnificație mai importantă, cum ar fi o sărbătoare, un eveniment politic sau o comemorare? Dacă vei vorbi în cadrul unui eveniment important este înțelept să te gândești la modul în care ocazia sau evenimentul va apărea în discursul tău.

 

📍Loc

Este întotdeauna o idee bună să știi unde vei vorbi. Dacă locul este în aer liber, ce fel de spațiu este? Ce fel de clădire? Există ferestre, este o sală mică (pentru a ști cum să-ți dozezi vocea și respirația), există ieșiri de urgență?

 

🕗 Ora

Când ne gândim la ora la care vorbim, nu este suficient să știm dacă discursul este la 9 dimineața într-o zi de marți; trebuie să ne gândim și la evenimentele recente sau în curs de desfășurare din viața publicului nostru. Uneori poate fi util să analizezi evenimente notabile din istorie sau dacă există aniversări semnificative în timpul prezentării. De exemplu, dacă ai ține un discurs despre internet în jurul datei de 10 martie, ai putea spune: „Cu aproape 145 de ani în urmă, Alexander Graham Bell efectua primul apel telefonic…”.

 

🔍Analiza publicului🔍

Psihologia este definită în mod obișnuit ca știința comportamentului și a proceselor mentale. Vorbitorul poate analiza membrii audienței pentru a determina modul în care ar putea răspunde ca grup la ideile prezentate în discurs.

Cum se poziționează publicul față de subiectul și scopul discursului? Dacă vorbitorul încearcă să convingă publicul să accepte o anumită idee sau să facă o acțiune, este important să înțelegem punctul de plecare. Care sunt valorile dominante, credințele, atitudinile și nevoile publicului? Vorbitorul trebuie să știe să folosească aceste cunoștințe pentru a adapta discursul în funcție de public. Ia în considerare valorile, credințele, atitudinile și nevoile ca fiind factori importanți în componența psihologică a publicului.

Un lucru bun pentru vorbitor poate să nu fie perceput astfel de către membrii publicului. Ceva frumos pentru vorbitor s-ar putea să nu pară la fel publicului. Este important să se ia în considerare ceea ce publicul apreciază. Dar nu este o regulă. Poți avea parte de un public care nu va fi de acord cu ideile tale. Adevărata măiestrie va consta în convingerea oamenilor din sală că ideile tale ar putea funcționa cel puțin.

Convingerile sunt un alt aspect important. Membrii publicului pot crede că anumite lucruri există sau anumite idei sunt adevărate. Vorbitorul ar trebui să încerce să identifice și să se bazeze pe convingeri comune pentru a determina publicul să ia în considerare sau să accepte o anumită credință. Vorbitorul se poate baza adesea pe credințe comune pentru a stabili un teren comun cu publicul înainte de a prezenta o idee nouă.

 

🔍Analiza demografică a publicului🔍

Ultima cercetare constă în analizarea informațiilor statistice despre o anumită populație sau grup folosind criterii precum vârsta, educația, naționalitatea, religia, sexul, rasa și etnia. Este important să pui datele demografice în context și să te gândești ce înseamnă acestea pentru înțelegerea unui public.

Datele demografice sunt importante pentru verificarea ipotezelor despre public. Când cuprindem cu privirea o cameră plină de oameni (sau o serie de chenare în videoconferințe), am putea fi tentați să tragem concluzii: „Ah, este o cameră plină de adolescenți” sau „la acest webinar pare să fie înscrise doar femei peste o anumită vârstă” sau „aici nimeni nu va împărtăși aceleași idei ca ale mele”. Când gândim demografic putem descoperi alte trăsături ale publicului care s-ar putea să nu fie vizibile cu ochiul liber. Gândirea demografică ne poate ajuta, de asemenea, să privim dincolo de preconcepțiile noastre, concentrându-ne atenția asupra datelor, nu a presupunerilor.

 

Pentru mai multe informații și sfaturi, accesează secțiunea:

PUBLIC SPEAKING

 

  • Vezi ce cursuri ți se potrivesc:

ÎNSCRIERI AICI

 

Toamna anului 2021 te așteaptă cu o mulțime de cursuri și activități. Chiar dacă a fost o perioadă mai agitată, Dicție.ro revine în forță și îți pune la dispoziție o serie de cursuri și activități care cu siguranță sunt pe gustul tău și te vor ajuta să aprofundezi anumite cunoștințe, să înveți lucruri noi, să te dezvolți pe plan personal și să evoluezi.

CURS DE DICȚIE ȘI PUBLIC SPEAKING

Potrivit unui sondaj de opinie, 41% dintre persoane declară vorbitul în fața unei audiențe ca frica lor cea mai mare. Uitați de spații mici, întuneric, și păianjeni – să vorbești în picioare în fața unei mulțimi este mult mai terifiant pentru majoritatea oamenilor.

La cursul de public speaking înveți cum să îți controlezi această teamă și cum să te simți confortabil atunci când ești pus în situația de a vorbi în public.

🛒 Click AICI pentru a te înscrie și pentru mai multe detalii despre curs

☎ 0728855221

CURS DE DICȚIE DE GRUP

Cursul complet de dicție vă oferă ocazia de a diagnostica și rezolva cele mai stringente probleme de dicție cu care vă confruntați. Pe parcursul a cinci sesiuni dedicate, a câte 120 de minute, trainerii Carmen Ivanov și Mihai Crăciun vor depista particularitățile dumneavoastră de rostire și vă vor propune seturi de exerciții speciale menite să soluționeze problemele dumneavoastră de dicție.

În urma asumării noțiunilor teoretice și a aplicațiilor, participanții vor înregistra audio o reclamă comercială, un discurs și un voice-over pentru o știre de televiziune.

Perioadă de desfășurare: 14 septembrie – 12 octombrie 2021

🛒 Click AICI pentru a te înscrie și pentru mai multe detalii despre curs

☎ 0728855221

 

CURS DE ACTORIE ȘI DEZVOLTARE PERSONALĂ

Cu ajutorul cursurilor de actorie înveţi să te exprimi mai bine, mai puternic, mai nuanţat, atât verbal, cât şi corporal. La cursuri vei lucra în echipă, deci vei învăţa să colaborezi mai bine, să ai încredere în ceilalţi şi în tine. Cursul se adresează celor care vor să se dezvolte printr-o metodă amuzantă și complexă într-un timp scurt.

Vom face dicție și actorie și improvizație bazate pe tehnici preluate din arta actorului. Cursul se va încheia cu o serie de spectacole suținute chiar de către studenți.

🛒 Click AICI pentru a te înscrie și pentru mai multe detalii despre curs

☎ 0728855221

 

CURS DE DICȚIE PERSONALIZAT

Folosind metode unice de exersare a dicției, cursul se adresează celor care vor să-și îmbunătățească abilitățile de vorbire, să își corecteze pronunția sau să-și perfecționeze tehnica lecturii în fața microfonului.

Cursurile de dicție se adresează persoanelor care, prin natura muncii lor, trebuie să aibă un discurs clar, corect și cursiv.

🛒 Click AICI pentru a te înscrie și pentru mai multe detalii despre curs

☎ 0728855221

 

CURS DE DICȚIE PERSONALIZAT ONLINE

Folosind metode unice de exersare a dicției, cursul se adresează celor care vor să-și îmbunătățească abilitățile de vorbire, să își corecteze pronunția sau să-și perfecționeze tehnica lecturii în fața microfonului. Acum poți face acest lucru și online. Un trainer te va asista pe tot parcursul ședințelor și te va ajuta să depășești orice obstacole care pot apărea în vorbirea ta.

Cursurile de dicție se adresează persoanelor care, prin natura muncii lor, trebuie să aibă un discurs clar, corect și cursiv.

🛒 Click AICI pentru a te înscrie și pentru mai multe detalii despre curs

☎ 0728855221

 

CURS DE RADIO

Dacă ți se pare fascinantă o carieră în radio, Dicție.ro îți deschide calea pentru asta! Am deschis grupele pentru cursurile de radio din septembrie 2021. Fie că dorești să prezinți știri sau că dorești să fi animator (DJ de radio) trebuie să ai o pregătire în ceea ce privește modul în care vorbești și modul în care scrii știrile sau intervențiile ce urmează să fie prezentate în direct.

Pe parcursul celor 3 luni de curs vei învăța Radio de la profesioniști din cele mai bune Radiouri din România, care sunt gata să-ti spună și să-ți arate tot ce știu:

Carmen Ivanov (Radio TANĂNANA), Alex Tuhuț (Radio Kiss FM), Mihai Crăciun (Radio TANĂNANA), Petru Stratulat (Radio Europa FM), Vlad Conovaru (Radio TANĂNANA).

🛒 Click AICI pentru a te înscrie și pentru mai multe detalii despre curs

☎ 0728855221

 

CURS DE VOICE-OVER

Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Carmen Ivanov (Radio TANĂNANA) și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi.

🛒 Click AICI pentru a te înscrie și pentru mai multe detalii despre curs

☎ 0728855221

 

MEDIATRAINING

Cursul de Mediatraining se adresează persoanelor care au de susținut prezentări video sau audio și, prin natura profesiei, sunt nevoite să aibă o vorbire clară, corectă și cursivă și care doresc să își îmbunătățească abilitățile de vorbire în fața camerelor de luat vederi.

Trainingul își propune să familiarizeze participanții cu elementele teoretice și practice ale vorbirii corecte. Cursul are două componente:

  • DICȚIA ce conține multe exerciții de corectare a pronunției, exerciții pentru respirație, pentru controlul volumului vocii și exerciții care îmbunătățesc per ansamblu vorbirea;
  • FILMĂRILE în studioul virtual sau pe teren ce vizează practica citirii la prompter, atitudinea în fața camerelor, gestica și mimica prezentatorului. Trainingul este 100% practic și include foarte multe exerciții, studii de caz, jocuri de rol menite să contribuie decisiv la îmbunătățirea abilităților de prezentare.

🛒 Click AICI pentru a te înscrie și pentru mai multe detalii despre Atelierul de Storytelling

☎ 0728855221

ÎNSCRIERI AICI

 

 

Te așteptăm la cursuri!

Cursurile se desfășoară la sediul Dicție.ro din Strada Tache Ionescu nr. 05, ap 01, București.

ÎNSCRIERI AICI


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *