Mihai Crăciun lansează academia de comunicare modernă Collegio | INTERVIU

Mihai Crăciun lansează academia de comunicare modernă Collegio | INTERVIU

Mihai Crăciun, om de radio şi televiziune, comentator sportiv şi profesor de dicţie la Dicție.ro, a lansat academia de comunicare modernă Collegio.

În cadrul Collegio, alături de Carmen Ivanov (fondatoare Dicție.ro) și Ion Alexandru (redactor-șef Eurosport.ro), vor avea loc cursuri pentru dezvoltarea abilităţilor de care are nevoie un vorbitor: dicţie până la comunicare avansată în afaceri, negociere şi retorică.

Cursurile vor începe sâmbătă, 3 februarie 2024 şi se vor încheia pe 19 mai 2024. Pe parcursul a 7 weekenduri cu 12 ore interactive cu pauze, cursurile se vor desfăşura în format hibrid, online şi fizic, la Hotel Cişmigiu.

„Mentorii Collegio sunt profesioniști din mass-media, business și mediul academic cu cariere solide, naționale și internaționale, acoperind o multitudine de domenii”, spune Mihai Crăciun într-un interviu acordat Dicție.ro.

Înscrierile se fac până pe 31 ianuarie 2024, printr-un e-mail la hello@collegio.ro sau pe website-ul www.collegio.ro.

Mai multe detalii despre Collegio

Mihai Crăciun: Schimbarea este singurul lucru constant

Cum a apărut ideea Collegio.ro?

Mihai Crăciun, fondator Collegio.ro: „În epoca comunicării digitale 4.0, a conectivității permanente, comunicarea, online și offline, trebuie adaptată la noua realitate. Așa am identificat o lacună în oferta de cursuri nonformale de comunicare din piață. Pornind de la această nevoie, am dezvoltat Collegio, prima Academie de Comunicare Modernă, care să sprijine și să îmbunătățească comunicarea zilelor noastre, indiferent de canalul folosit, de tipul limbajului (verbal, nonverbal și paraverbal) sau de context”, spune Mihai Crăciun.

Ce are diferit față de alte școli de leadership și public speaking?

Mihai Crăciun: „Collegio.ro introduce un program de dezvoltare pentru competențe de comunicare modernă, structurat sub forma unei călătorii de creștere holistică, în care participanții pot dezvolta fiecare fațetă a comunicării, cu rezultate reale. Programul Collegio propune o curriculă integrată, compusă din cursuri intensive, complementare și interdependente, care dezvoltă toate abilitățile de care are nevoie un vorbitor de excepție pentru a performa în orice domeniu. 

Collegio merge dincolo de clasicele cursuri de abilități de prezentare și de Public Speaking și este conceput să îmbine teoria (30%) cu practica (70%) pentru a dota participanții cu instrumentele necesare pentru succes în afaceri și carieră printr-un program intensiv de 9 discipline: Dicție și Public Speaking, Media Intelligence, Comunicare Avansată în Afaceri, Retorică, Dezbatere și Argumentare, Design Thinking, Zona de Disconfort, Comunicare Asertivă, Negociere și Leadership.  

Collegio schimbă cadrul de gândire atunci când vine vorba de livrarea unui discurs: de la dicție la interacțiunea cu mass-media, la prezentări grafice captivante, comunicare persuasivă, asertivă, inovatoare și gândire critică, până la ieșirea din zona de (dis)confort. Collegio înzestrează cursanții cu abilitățile și cunoștințele necesare care conduc la relațiile interumane mai armonioase și de durată, cu succes în business și viața personală”, explică Mihai Crăciun.

Durata atenției unei persoane a scăzut de la 12 secunde la 8 secunde în 2023. Crezi că se poate mai rău? Cum mai pot speakerii să capteze atenția oamenilor într-o lume a Tik Tok-ului?

Mihai Crăciun: „Cred că schimbarea este singurul lucru constant, iar într-o eră caracterizată de atenția scurtă a publicului, trebuie să te adaptezi la aceste schimbări pentru a-ți maximiza impactul comunicării. Mesajele trebuie să fie clare și concise, evitând complexitatea inutilă pentru a se potrivi cu intervalul de atenție redus.

Mesajul trebuie să fie însoțit de vizualuri atrăgătoare, precum imagini și videoclipuri, care sunt esențiale pentru a sprijini și completa mesajul, având un impact puternic într-un timp limitat. Structura mesajelor s-a schimbat, trebuie să captezi atenția în primele 3 secunde.  

Interactivitatea este un alt element crucial. Încurajarea participării publicului poate transforma o experiență pasivă într-una activă, creând astfel o conexiune mai puternică între vorbitor și audiență. Adaptarea la specificul platformelor, precum TikTok, Instagram, Facebook este imperativă. Aici, limbajul și tonul trebuie să fie în armonie cu stilul specific al platformei pentru a fi receptate eficient. 

Povestirile captivante rămân, de asemenea, un instrument puternic pentru a menține audiența conectată. Emoția și autenticitatea în comunicare pot crea legături puternice și pot spori implicarea publicului.

În plus, monitorizarea constantă a performanței și ajustarea tacticilor în funcție de feedback și datele de analiză sunt importante pentru a rămâne relevant într-o lume în continuă schimbare. În esență, flexibilitatea și adaptabilitatea devin cheile unei comunicări de succes în acest mediu dinamic”, crede fondatorul Collegio.ro.

„Dezvoltarea gândirii critice necesită un efort consecvent”

Gândirea critică este una dintre cele trei abilități pe care voi, la Collegio.ro, le numiți abilități ale viitorului. Cum poate cineva să își dezvolte și să își cultive gândirea critică?

Mihai Crăciun, fondator Collegio.ro: „Dezvoltarea gândirii critice necesită un efort consecvent și o abordare practică. Pentru a cultiva această abilitate, un prim pas ar fi analiza informațiilor într-un mod critic, evaluând credibilitatea și relevanța lor. Întrebările esențiale, care explorează de ce, cum și care sunt alternativele, constituie un punct de pornire important, mai ales în era fake-news-ului. 

Pe de altă parte, gândirea critică se poate dezvolta prin explorarea a diverse perspective și evitarea prejudecăților. Construirea de argumente logice, ascultarea activă și participarea în dezbateri sunt metode practice de dezvoltare a gândirii critice. Autoevaluarea regulată este și ea importantă, prin reflecția asupra deciziilor și gândurilor. 

Există un graffiti simpatic care spune „Question everything!”, iar sub el a apărut un text „Why?”. Cam despre asta e vorba”, conchide trainerul Mihai Crăciun.

Ce trebuie să știe cei care aleg să treacă pragul Academiei de Comunicare Modernă Collegio?

Mihai Crăciun: „Programul Collegio este susținut de 7 mentori și invitații lor din diverse industrii și se desfășoară în perioada 3 februarie – 19 mai 2024, pe parcursul a 7 weekenduri cu 12 ore interactive cu pauze, în format hibrid, online și fizic, la Hotel Cișmigiu. Înscrierile se fac până pe 31 ianuarie 2024, printr-un e-mail la hello@collegio.ro sau pe website-ul www.collegio.ro.   

Mentorii Collegio sunt profesioniști din mass-media, business și mediul academic cu cariere solide, naționale și internaționale, acoperind o multitudine de domenii.  

Eu sunt om de radio și televiziune și trainer cu experiență de 10 ani în Public Speaking și dicție, Iar după programul de dicție în limba engleză – PeterPiper.ro am strâns în jurul meu profesioniști cu o vastă experiență precum: Carmen Ivanov, Fondatoare Dicție.ro și colegă veche, Ion Alexandru, Redactor-șef Eurosport.ro, Sorin Anagnoste, Conf. univ. dr. la Facultatea de Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine, fost manager în Big 4, Cătălina Chinie, Lect. univ. dr. la Facultatea de Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine, Project Manager într-una din cele mai mari companii de consultanță din România, Andreea Răceanu, Lect. univ. dr. la Facultatea de Comunicare și Relații Publice, SNSPA, și Bianca Savu, Lect. asoc. dr. la Facultatea de Filosofie, Universitatea București și profesor la Școala Europeană”, completează fondator Collegio.ro.

Foto: Mihai Crăciun

Hai la un curs de voice over

Dacă crezi că și tu ai o voce deosebită, dar nu știi exact cum să o lucrezi, te invit la un curs de voice over marca Dicție.ro.

Carmen Ivanov (Kiss FM) Mihai Crăciun și Alex Tuhuț (Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi.

Următoarele cursuri se desfășoară între 09 -10 decembrie 2023 Curs Voice Over.

 

Zece sfaturi pentru a-ți menține concentrarea în timpul lecturii

 

Hai și tu la un curs de comentator sportiv cu Ion Alexandru și Mihai Crăciun

 

Un lucru important pe care orice voice-over trebuie să-l știe!

 

Cinci cărți de dezvoltare personală pe care trebuie să le citești

 

Ajută-l pe cel mic să-și perfecționeze dicția! Fă aceste exerciții alături de copilul tău

 

Alege un curs de dicție

 

Un trainer specializat îți va explica cât de importantă este dicția, cât de mult contează ritmul în care vorbim și cât de cruciale sunt pauzele atunci când vrei să amplifici efectul unui mesaj.

Alege un curs de dicţie de grup sau un curs de dicție personalizat, cu Carmen Ivanov și Mihai Crăciun.

 

📕MANUALUL DE DICȚIE „ȘASE SAȘI ÎN ȘASE SACI” POATE FI CUMPĂRAT ACCESÂND ACEST LINK.

📕CARTEA „613 GREȘELI GRAMATICALE” POATE FI CUMPĂRATĂ ACCESÂND ACEST LINK.

Dacă vă doriți o comunicare corectă și îngrijită în limba română, încercați să țineți cont de sfaturile de mai sus.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *