Întrebări de bază în construcția unui discurs

Întrebări de bază în construcția unui discurs
Modul în care este structurat orice tip de comunicare verbală este cu adevărat important. Prezentând informații într-o structură ușor de înțeles te va face să ai mai mult succes. Cu tot mai multe prezentări care au loc în mediul virtual, o structură bună este mai importantă ca niciodată.

🗣 De unde începi?

Presupunând că deja cunoști subiectul, trebuie să găsești o structură cât mai ușor de înțeles:
 Ascultătorul trebuie să:
  • Urmărească ceea ce spui fără probleme, informația să fie ușor de digerat.
  • Înțeleagă importanța și aplicabilitatea informațiilor acum și în viitor.
  • Simtă că discursul este personalizat și că tu ești implicat, că te „costă” ceea ce spui.

 

 În calitate de comunicator, te vei simți încrezător pentru că:
  • Îți vei aminti cu ușurință punctele cheie
  • Vei menține cu ușurință fluxul vorbirii și al ideilor.
  • Vei ști că ai acoperit toate planurile.
  • Vei fi gata pentru orice întrebări și feedback.

🗣 Prezentări axate pe public

Implicarea este esențială în prezentările față în față, iar în prezentările virtuale este de obicei și mai greu de realizat, așa că trebuie să fie proiectată, nu lăsată la voia întâmplării! Este important să realizezi că trebuie să te gândești la ascultător și nu la tine. 

 

🗣 Structură creată dintr-o colecție de întrebări de bază

  • Ce se comunică? Care este/cum arată imaginea de ansamblu?
  • De ce vreau să ascult asta?
  • Ce fapte, informații și date trebuie să știu?
  • Cum este acest lucru relevant și semnificativ pentru mine, acum?
  • Ce se întâmplă dacă vreau să construiesc o afacere folosind ideea prezentată?

 

🗣 Elementele structurii

Ca orice prezentare (discurs) bine realizată trebuie să ai un ÎNCEPUT, un CUPRINS și o ÎNCHEIERE.
ÎNCEPUT: o scurtă introducere – nu mai mult de câteva propoziții.
DE CE? – oferă ascultătorului tău trei motive pentru care ar dori să asculte.
CUPRINS
CE? – partajează conținut real, fapte și informații. 
CUM? – explică publicului cum poate folosi informațiile pe care le-ai partajat sau cum pot acționa în acea direcție.
FINAL
DACĂ…? – aici publicul poate pune întrebări, iar tu poți reflecta și concluziona. Poți să te gândești dinainte ce fel de întrebări ai putea primi și să te pregătești corespunzător pentru ele.

 

 

🗣 Sfaturi

  • Crearea prezentării folosind o metodă SAUDI (Structura adaptată ușor de înțeles) reprezintă un proces iterativ, ceea ce înseamnă că vei construi pas cu pas, vei merge înainte și înapoi până când totul este corect și ușor de înțeles.
  • Nu te aștepta la perfecțiune de prima dată – dacă faci asta nu vei face decât să te împiedici. Doar începe și apoi îmbunătățește-te pe măsură ce avansezi.
  • Cu cât îți planifici mai mult comunicarea în avans și petreci timp luând în considerare modul în care ascultătorul va digera informațiile, cu atât vei avea mai mult succes.
  • Nu uita: procesul, nu succesul! Poți să vorbești 5 minute pentru un Zoom informal sau să petreci ore întregi pentru o prezentare mai complexă.

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *