De ce să folosești statistici în discursul tău?

De ce să folosești statistici în discursul tău?

Folosirea statisticilor în public speaking este o modalitate excelentă de a face mesajul tău mult mai credibil și mai puternic. Asta oferă o bază pe care poți construi un argument, dovedi o afirmație sau susține o idee. Cheia utilizării statisticilor este posibilitatea de a extrage semnificația și modelele din date într-un mod pe care publicul le poate înțelege.

🗣 De ce să folosești statisticile în discursul tău?

Găsirea datelor potrivite pentru a le include în prezentarea ta poate dura foarte mult. La aceasta se adaugă posibilitatea ca un membru al publicului să se întrebe dacă datele sunt de încredere sau nu. Cu toate acestea, statisticile pot adăuga o serie de beneficii prezentării tale:

  • Realism – numerele și datele sunt o modalitate excelentă pe care se poate baza prezentarea ta. Oamenii nu vor să audă povești tot timpul, uneori vor să vadă realitatea, iar cifrele de cele mai multe ori oglindesc realitatea. De exemplu, a afirma că „purtarea centurii de siguranță îți poate salva viața într-un accident în care mergi cu 90 km/h” nu are la fel de mare impact ca „aveți șanse de 20% să supraviețuiți unui accident cu viteza de 90km/h dacă nu purtați centura de siguranță”.
  • Credibilitate – folosirea unei statistici arată că ai făcut cercetări și că ești informat despre subiect. De asemenea, dacă utilizezi o statistică dintr-o sursă de încredere îți va spori credibilitatea.
  • Prezentare memorabilă – statisticile cu adevărat interesante sau șocante vor rămâne în mintea publicului mult timp după terminarea prezentării.
  • Impact emoțional – poți crește impactul emoțional asupra publicului incluzând statistici relevante, de obicei șocante, de exemplu, „în Africa subsahariană, aproape 60% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 15 și 17 ani nu fac școală” etc.

🗣 Cum alegi statisticile potrivite?

După ce te-ai hotărât să folosești statistici în prezentarea ta, trebuie să o găsești pe cea potrivită pentru mesajul pe care îl transmiți. Este ușor să te pierzi în numărul imens de statistici care există, nu toate sunt exacte, nu toate te vor ajuta, nu toate vor fi de impact. Cu atât de multe date, cum decizi ce statistici să utilizezi?

Iată câțiva factori de care trebuie să îi ai în vedere: 

  • Să fie surprinzătoare – scopul tău este ca membrii publicului, după prezentare, să le spună familiei și prietenilor: „Să vă spun ce am aflat…”.
  • Să aibă cel mai mare impact asupra audienței – va trebui să faci o analiză a audienței pentru asta. Odată ce ai găsit interesele publicului, vei putea găsi o statistică relevantă.
  • Validarea mesajului sau argumentului – ai grijă să nu incluzi statistici doar pentru că sunt interesante. Ele trebuie să fie strâns legate de mesajul tău sau să fie folosite ca punte de trecere între părțile discursului tău. Dacă nu este relevant pentru discurs, publicul poate îți va aminti numărul, dar nu și de tine sau de mesajul tău.

 

🗣 Transmiterea statisticilor pentru un impact maxim

Deci ai găsit datele potrivite, le-ai inserat în discursul tău într-un mod eficient, acum trebuie să livrezi datele respective pentru un impact maxim.

Iată câteva tehnici pe care le poți folosi:

  • Vorbește mai lent și coboară puțin vocea – acest lucru va semnala importanța statisticii și-ți va permite să-ți exprimi clar cuvintele. 
  • Folosește limbajul corpului – stând cu brațele larg deschise, de exemplu, creează un sentiment de mare dimensiune, ceva puternic.
  • Folosește pauze înainte și imediat după statistici – acest lucru ajută la crearea suspansului. Pauza de după oferă timp publicului să proceseze informațiile.
  • Utilizează expresiile faciale – pentru a transmite reacția adecvată (te poți arăta și tu surprins, șocat, trist etc.).
  • Indică importanța acestor date – poți face acest lucru mai devreme, în discurs, pentru a crea suspans (de exemplu, „În prima secțiune a prezentării, vă voi dezvălui o statistică care vă va schimba viața) sau poți utiliza o abordare ca în exemplul: „Dacă trebuie să vă amintiți un lucru din acest discurs, amintiți-vă asta…”)
  • Adăugă pe ecran un diapozitiv cu statistica evidențiată – dacă vorbești și folosești diapozitive, afișează un diapozitiv care face legătura cu statisticile tale.

 

🗣 Exemple

Iată câteva statistici care, dacă sunt folosite în contextul potrivit, ar avea un impact mare asupra audienței și ar face prezentarea de neuitat:

  • Google are peste 100 de miliarde de căutări pe lună [sursă]
  • Există mai mulți oameni în viață astăzi decât au murit vreodată [sursă]
  • 72% dintre utilizatorii adulți care folosesc Internetului utilizează platforma Facebook [sursă]
  • 91% dintre oameni spun că reclamele sunt mai intruzive astăzi decât acum doi ani. [sursă]
  • Într-o încăpere cu 23 de persoane există o probabilitate de 50% ca două persoane să aibă aceeași zi de naștere. [sursă]

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *