De ce cei din “Generația Y” nu sunt considerați serioși la serviciu

De ce cei din “Generația Y” nu sunt considerați serioși la serviciu

Generația Y, care vine imediat după Generația X, este cunoscută ca fiind generația tinerilor născuți după anul 1980 și până în anul 2000. Este, de fapt, vorba despre oamenii născuți în această perioadă și care acum sunt nevoiți să pătrundă în câmpul forței de muncă.

Înainte de a trece la treabă, aș vrea să precizez faptul că limita intervalului din definiția Generației Y, și anume 1980, este oarecum forțată, din punctul meu de vedere. Așadar, doar pentru câteva minute vom considera că perioada în care s-au născut membrii Generației Y este 1990-2000.

Aflați în 2015, angajatorii se confruntă tot mai des cu diverse probleme din partea Generației Y, și asta pentru că nimeni nu înțelege cu adevărat nevoile lor etice. Și de aici pleacă totul: Generația Y sau Millennials, cum li se mai spune, este văzută ca un neam mai leneș și superficial. De ce? Pentru că nimeni nu îi înțelege. De ce? Iată.

#1 Nu mai pun preț pe regulile tradiționale ale locului de muncă.

Dress code? Penalizări pentru că am întârziat zece minute? Întâlniri de afaceri, doar de dragul întâlnirilor? Nu, nu. Generația Y nu va fi niciodată impresionată de o companie care face lucrurile să meargă într-un fel, doar pentru că așa au funcționat dintotdeauna. Neamul Y este cunoscut drept un neam care vrea să o ia mereu pe scurtătură și care vrea să primească recompense în mod instant.

Însă, fiindcă sunt mult mai familiari cu tehnologiile prezente, pot fi și mult mai productivi. Cei din Generația Y au tendința, neștiută de ei, de a fi mai eficienți. Poate că atunci când te uiți la el și vezi că nu face nimic, deși el are ceva de făcut, poate că a scris un cod care face toată munca în locul lui. Poate că se bucură de un prânz prelungit, tocmai pentru că programul scris de el copiază informațiile și le introduce în program.

#2 Ei nu cred în muncă.

Pentru cei din Generația Y nu totul se rezumă la muncă. Ei își doresc să aibă timp pentru prieteni, pentru familie, pentru pasiuni. Ei muncesc pentru a trăi, nu trăiesc pentru a munci. Tocmai de aceea, oamenii născuți după 1990 vor să combine pasiunile cu munca și să își dedice ore întregi unor proiecte în care ei pun suflet și care să le aducă ulterior venituri, în loc să muncească de la 9 la 5 pentru ca altcineva să-și rotunjească venitul.

#3 Nu vor să fie doar o rotiță dintr-un mecanism.

Dacă cei din această generație își caută un job, ei nu își caută pentru a plăti facturile, ci pentru își doresc să aibă un loc de muncă cu un scop bine determinat, care să le ofere posibilitatea de a realiza ceva măreț în viață.

Pe de altă parte, nici companiile mari nu oferă posibilități tinerilor. Aceștia sunt considerați „prea tineri” și sunt văzuți din start ca niște angajați lipsiți de experiență, fără pic de potențial. S-a demonstrat de atâtea ori, în diferite domenii, că un pic de încredere acordată unui tânăr îl poate face pe acesta să-și dezvolte aptitudini extraordinare și să profite la maximum de cunoștințele sale, spre binele companiei, desigur.

CURSUL DE DICȚIE COMPLET ESTE DISPONIBIL AICI

#4 Sunt flexibili și vor să facă lucrurile din mers.

Cei din Generația Y sunt învățați să răspundă la mail-uri, să dea telefoane și să rezolve problemele din mers. Tocmai de aceea, nu sunt învățați și nu se simt confortabil să stea legați la un birou cu orele.

Ei nu își doresc să repete greșelile părinților lor care își petreceau la birou 60 de ore pe săptămână. Fiind fani tehnologici, ei își pot seta biroul oriunde, oricând și în orice condiții.

#5 Vor să învețe din experiență.

Majoritatea Generației Y este ambițioasă și consideră că se poate dezvolta pe tot parcursul vieții, asta chiar dacă a terminat o școală de ceva vreme. Tinerii din ziua de azi preferă să urmeze cursuri care se bazează mai mult pe experiențe, decât pe teorie.

În concluzie, pentru ca Generația Y să se dezvolte frumos, trebuie să facem câteva eforturi. Trebuie să îi lăsăm să dezvolte noi aptitudini, să urmărească cursuri, să asculte podcast-uri, să invităm vorbitori de performanță la locul de muncă, să îi trimitem la sesiuni de training și la workshop-uri și, nu în ultimul rând, să încercăm să-i înțelegem.


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *