Cum să-ți pregătești notițele pentru discurs

Cum să-ți pregătești notițele pentru discurs

Foarte multă lume preferă să își scrie o mare parte din discursul pe care îl au de ținut.

Alții sunt de părere că ar trebui să folosească cât mai multe pagini în prezentarea de PowerPoint, în vreme ce adevărul nici măcar nu e undeva la mijloc. În loc să scrii 63 de pagini de PowerPoint, cel mai bine ar fi să încerci să găsești care sunt ideile de bază ale discursului tău. Acestea pot fi 10 sau 20 sau chiar 30, dar de fapt tu trebuie să îți dai seama care sunt cele mai importante idei principale și să te rezumi la 5 dintre acestea. Scapă de celelalte. Tot ce trebuie să apară pe notița ta sunt 5 alineaturi. Sub fiecare dintre acestea ar fi bine să îți treci câte o poveste sau o întâmplare din propria experiență care să întărească ceea ce spui. Nu îți scrie toată povestea, ci doar ideea de bază. Mai mult decât atât, dacă vrei să ai și slide-uri de PowerPoint, ideal ar fi să îți treci sub fiecare povestioară semnul de slide. Astfel, tu conduci slide-ul și nu PowerPoint-ul te conduce pe tine.

MANUALUL DE DICȚIE ȘASE SAȘI ÎN ȘASE SACI POATE FI CUMPĂRAT ACCESÂND ACEST LINK.

Deci ce a rămas? O notiță cu 5 idei de bază, sub fiecare idee, o frază pentru a-ți reaminti despre fiecare poveste sau exemplu în parte și elementul visual al prezentării. Dacă vei respecta aceste reguli, cu siguranță prezentarea ta va fi una simplă, eficientă și nu vei avea probleme pe durata discursului.


Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Adaugă comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *