Viitorul este cu siguranță unul audio. Lucrurile evoluează destul de rapid, iar ramura audio se dezvoltă din ce în ce mai tare. Și remarcăm o dezvoltare frumoasă în care vocea se împletește cu tehnologia de unde rezultă o mulțime de proiecte interesante. Astăzi vorbim despre care sunt pașii de urmat pentru a crea un podcast. Dar, până la setul de instrucțiuni, trebuie să vorbim despre ce este acela un Podcast.
↘ Definiție
Podcastingul este o metodă de distribuție și amenajare pe internet a fișierelor în format audio, prin intermediul tehnologiei Web-Feed și a formatelor de conținut (RSS, ATOM). Utilizatorii unui site pot descărca fișierele în timp real și redate pe echipamente mobile sau calculatoare ce acceptă formatul în care acestea au fost create. Un autor de podcast este de obicei denumit podcaster. Termenul „podcast” este o combinație între iPod, lectorul portabil de muzică portabilă Apple Computer, și casting, transmisie.
Cu alte cuvinte, un podcast este un fel de emisiune de radio care nu se termină într-o oră, ci se întinde pe mai multe episoade. Dimensiunea acestor episoade poate fi una mică (sub 10 minute) sau mare (peste 4 ore). Lungimea medie a unui podcast este 30 de minute – 1 oră.
Principalul avantaj al unui podcast este că, spre deosebire de formatele video sau de articolele care trebuie citite, îl poți asculta în timp ce faci și alte activități. Fie că ești la birou, în mașină, în aeroport sau oriunde altundeva, un podcast îți poate umple timpul cu subiectele care te interesează.
A. Planificarea podcastului
Există două întrebări mari pe care trebuie să ți le pui când vine vorba de crearea unui podcast.
1. De ce vrei să faci un podcast?
Ești liber profesionist? Ai o afacere? Dacă da, este posibil să fi identificat podcastul ca o modalitate excelentă de a construi autoritate și de a oferi clienților și publicului țintă conținut valoros și distractiv.
Sau te uiți la acest domeniu dintr-o perspectivăa omului care își caută un hobby? Acest lucru ar putea însemna că vei crea un spectacol în timpul liber. Și subiectul va fi depsre ceva care te pasionează.
În ambele cazuri, poți identifica de ce-urile. Este important să reții acest lucru, astfel încât să poți rămâne motivat, chiar și atunci când îți va fi greu să realizezi un podcastul visat.
2. Cui se adresează podcastul tău?
Așadar, a doua mare întrebare: pentru cine faci acest podcast?
Problema este că, dacă nu știi exact pentru cine faci și de ce o faci, nu ai nicio șansă să crești o audiență.
Dacă privești problema din punct de vedere al afacerii și ești, de exemplu, un antrenor personal care dorește să facă un podcast despre sănătate și fitness, atunci publicul țintă ar putea fi format din persoane interesate de o alimentație sănătoasă, de cum să slăbești, de exerciții fizice sau culturism etc.
Dacă privești problema din perspectiva unui hobby – să presupunem că faci un podcast despre dragostea pentru zombi și ficțiunea post-apocaliptică – atunci publicul țintă ar fi format din oameni cu aceeași pasiune. Ar putea fi fani ai unor seriale TV precum „The Walking Dead”, jocuri video precum „Resident Evil”, cărți precum „World War Z” și filme precum „Night of the Living Dead”.
Deci, după ce știi la cine vrei să ajungi, cum îi poți ajunge?
Trebuie să le oferi oamenilor un motiv să asculte.Acest lucru înseamnă crearea de conținut din care vor obține ceva din momentul în care vor juca. Vom vorbi despre asta în scurt timp, dar mai întâi, iată câteva resurse pe care le puteți marca pentru lecturi viitoare.
Deci, după ce știi la cine vrei să ajungi, cum ajungi acolo?
Trebuie să le oferi oamenilor un motiv bun să asculte.
Acest lucru înseamnă creare de conținut din care vor obține ceva din momentul în care apasă „play”.
↘ Întrebări frecvente
-
Am nevoie de un public pentru a începe un podcast?
Aceasta este o întrebare frecventă și una bună de abordat înainte de a trece mai departe.
Unii oameni au deja un mic public al lor atunci când încep un podcast. Dacă ai deja un public construit atunci este o bună oportunitate pentru a pune bazele bazele unui podcast. Asta presupune, desigur, ca podcastul tău să fie relevant pentru publicul respectiv.
În etapele de planificare, poți opta pentru a-ți chestiona audiența. Poți întreba lucruri precum „ce te doare cel mai tare când vine vorba de…?” sau „cu ce te lupți acum?”, „ce ți se pare cel mai greu atunci când…?” etc. Acest lucru te poate ajuta să menții conținutul atractiv pentru public, în viitor.
S-ar putea să vrei să culegi mai multe date despre public. Acest lucru ar putea fi orice, de la date demografice și locație, la ce alte podcasturi (dacă există) le place să asculte.
-
Ce se întâmplă dacă nu am audiență?
Bine ai venit în grupul oamenilor care încep un podcast! Dintre toate lucrurile care te-ar putea opri din lansarea podcastului, sperăm să nu fie chiar acesta. Majoritatea podcasturilor încep cu tine vorbind „în gol”, dar urmând o serie de pași despre care vom vorbi în continuare vei începe să-ți construiești propriul public de la zero!
Iată o veste bună pentru tine: în sondajul Podcast Discovery din 2020, datele au arătat că noilor ascultători potențiali nu le pasă dacă nu au auzit niciodată de tine. De fapt, este cel mai puțin important factor pe care îl vor lua în considerare atunci când vine vorba de a apăsa „play” sau nu.
3. Dă-le un motiv să te asculte
Fie că furnizezi informații care vor ajuta pe cineva să slăbească, fie că faci un interviu cu unul dintre autorii tăi preferați, livrezi valoare pentru ascultătorul tău.
Nu numai că le-ai dat un motiv să asculte, ci le-ai dat un motiv să revină pentru mai multe. Poți scrie 10-15 episoade potențiale pe care crezi că publicul țintă le-ar asculta cu plăcere?
↘ Știai că…?
Descrierea podcastului tău (cunoscut și sub numele de rezumat) este cel mai important lucru pe care potențialii ascultători noi îl vor lua în calcul?
4. Denumirea podcastului
Există trei puncte principale atunci când vine vorba de numirea podcastului tău.
↘ Opțiunea 1 – Numele inteligent
S-ar putea să te gândești la un nume cu adevărat inteligent pentru podcastul tău. Nu uita însă că oamenii trebuie să îl poată găsi atunci când caută informații despre subiectul respectiv. Dacă ai în minte un nume inteligent/atrăgător, încearcă să încorporezi și o mică descriere. Nu are rost să scoți conținut excelent dacă nimeni nu îl poate găsi.
De exemplu, dacă un podcast de numește „Prețul succesului”, pentru a oferi o descriere, poți folosi și sintagma: „Ghidul liderului neobișnuit”.
↘ Opțiunea 2 – Numele descriptiv
O altă opțiune este să numești pur și simplu emisiunea după căutările publicului țintă. Dacă ai ales denumirea de „Fitness Podcast”, atunci nu există nicio îndoială cu privire la subiectul podcastului.
Evită să te îndepărtezi prea mult de subiect dacă optezi pentru aceată modalitate. Nu uita că va trebui să spui numele podcastului destul de mult atunci când înregistrezi episoadele, așa că asigură-te că nu găsești un nume care-ți va face limba să se încurce în gură.
↘ Opțiunea 3 – Folosirea propriului nume
Această opțiune NU este recomandată, cu excepția cazului în care ai deja un public. Dacă cineva ar începe cu „The Mike Smith Show” și în podcast ar fi vorba de alpinism, oamenii s-ar gândi doar „cine este Mike Smith?” și ar trece la următorul podcast. Poți încorpora acest lucru în numele emisiunii împreună cu ceva descriptiv („Alpinism, cu X-ulescu”, „Moda de azi, cu X-ulescu”, „Leul din tine, cu X-ulescu” etc.). Dar evită să numești spectacolul doar după numele tău și fără alte detalii.
B. Planificarea episoadelor
După ce stabilești ce tip de conținut dorești să difuzezi în podcast, este timpul să te gândești la episoade. Deci, când ne uităm la modul de pornire a unui podcast, care sunt unele dintre cele mai frecvente întrebări despre episoade?
5. Cât de lung ar trebui să fie un episod de podcast?
Lungimea podcastului depinde de conținut. Nu reduce din conținutul bun și nu elimina porțiuni care ar face publicul și mai atent.
Cât timp trebuie să aibp un episod pentru ca mesajul să fie clar și transmis? Dacă am întreba ascultătorii de podcasturi, un episod scurt ar avea sub 15 minute, iar un episod lung ar avea în jur de o oră.
Nu-ți face prea mult griji cu privire la aceste cifre. În cele din urmă, lungimea episodului ar trebui să fie decisă în funcție de două lucruri:
-
Conținut
-
Public
Dacă ai 50 de minute de conținut valoros și relevant, de ce să îl reduci la 20? Sau, de asemenea, dacă ai spus tot ce aveai de spus în 10 minute, de ce să-l faci de 30? În cazuri extreme, atunci când realizezi un interviu, dar durează 2 ore, poți oricând să tăi episodul în jumătate și să creezi două episoade.
Cu timpul, ascultătorii îți vor spune dacă episoadele tale sunt prea scurte sau prea lungi. Încearcă să-ți chestionezi audiența o dată pe an pentru a culege date de acest gen și pentru a putea ajusta lucrurile în consecință.
Când obții aceste date, desigur, nu este nevoie să respecți aceeași lungime de fiecare dată, dar este bine să ai o medie, astfel încât ascultătorii să știe la ce să se aștepte.
În cele din urmă, lungimea poate fi de fapt un factor unic: episoadele scurte de 4 minute s-ar putea potrivi unui anumit tip de ascultător sau interviurile uriașe de 3 ore ar putea să se potrivească altora.
6. Cât de des ar trebui lansate episoadele noi?
Aceasta este una dintre cele mai mari întrebări de început. Iată și răspunsul:
Cel mai bun program este, în mod normal, cel mai frecvent pe care îl poți respecta în mod regulat.
Deci, dacă poți doar o dată pe lună, este în regulă. Dacă poți la fiecare 2 săptămâni, chiar mai bine. Dacă poți gestiona lansarea săptămânal, atunci este minunat.
Poți avea în continuare un impact mare cu un episod săptămânal sau lunar, dar oamenii își planifică viața în funcție de zile și săptămâni, nu luni.
Vei avea un impact mai mare dacă scoți un episod excelent pe lună în loc de un episod mediocru/forțat în fiecare săptămână.
7. Alegerea titlului unui episod
La fel ca alegerea unui nume pentru podcastul tău, este important să alegi titluri bune, „căutabile” și descriptive pentru episoadele tale.
Cea mai mare greșeală atunci când vine vorba de a denumi episoadele este să le numești „Episodul 1”, „Episodul 2” etc. Nimeni nu va ști la ce să se aștepte. Scopul unui podcast este să fie ascultat, așa că dă oamenilor un motiv pentru a da click pe unul dintre episoadele tale.
Spune-le clar oamenilor ce vor obține din ascultarea emisiunii tale. Dacă te uiți la orice director de podcasturi, vei vedea emisiuni cu titluri precum „Cum să…”, „Cinci sfaturi pentru…” etc. Acestea sunt populare deoarece funcționează. Trebuie doar să te asiguri că transmiți în episod ceea ce ai promis în titlu.
8. Alegerea formatului
Formatul pe care îl alegi este cu adevărat personal și depinde de cine este implicat.
Punctul acesta este similar cu durata podcastului: deși este bine să ai un format „mediu”, astfel încât ascultătorii să știe la ce să se aștepte, nu trebuie să te ții de el de fiecare dată.
S-ar putea să te simțiți confortabil cu un anumit format sau ai putea prefera o abordare mixtă. Depinde doar de tine.
Deci, care sunt tipurile comune de formate pentru podcasturi?
↘ Solo show
Cunoscut și sub numele de monolog.
- Avantaje: nu trebuie să te bazezi pe nimeni altcineva pentru a înregistra episoadele și a-ți construi o reputație în domeniul acesta. Podcastul este, de asemenea, exclusiv al tău, deci nu trebuie să împarți profiturile cu nimeni.
- Provocări: Poate cel mai intimidant stil pentru un podcaster începător. Una dintre cele mai mari provocări ale show-ului solo este să treci peste sentimentul că „vorbești cu tine însuți” și să-ți dai seama că de fapt vorbești cu ascultătorul.
↘ Co-Hosted Show
Prezentarea alături de un prieten sau coleg.
- Avantaje: o modalitate excelentă împotriva fricii de a înregistra de unul singur este de a conversa în cadrul emisiunii cu altcineva. Dacă găsești persoana potrivită cu siguranță vei găsi și un subiect care merită dezbătut. Unele podcasturi de acest gen prezintă o chimie extraordinară între prezentatori.
- Provocări: nu numai că trebuie să aloci timp pentru înregistrare, dar acel timp trebuie să fie potrivit și pentru invitatul tău. Există, de asemenea, problema proprietății: cine este podcastul? Împărțiți un venit viitor 50/50? Și ce se întâmplă dacă co-prezentatorul își pierde interesul sau devine indisponibil în viitor?
↘ Interview Show
- Avantaje: Vorbești cu eroii tăi. Realizarea unei emisiuni de tip interviu îți oferă posibilitatea de a discuta cu cineva pe care l-ai căutat întotdeauna. În plus, oaspeții tăi vor avea propriul public, care ar putea asculta interviul și vor ajunge să se aboneze la emisiunea ta. Dacă realizezi bine podcastul, poți crește într-adevăr audiența în acest fel.
- Provocări: Intervievarea este o abilitate pe care va trebui să o perfecționezi prin practică. Va trebui să găsești și să abordezi în permanență potențiali invitați, să programezi interviuri și să te bazezi pe cealaltă persoană. Dacă vorbim despre persoane celebre, cu notorietate, atunci este posibil să trebuiască să accepți anumite condiții pentru a-i avea în emisiune. De asemenea, trebuie să te bazezi pe tehnologie pentru ca orice conexiune/apel etc. să funcționeze perfect.
↘ Alte formate
În cele din urmă, există o grămadă de alte formate care nu sunt atât de frecvent utilizate, dar s-ar putea să ți se potrivească.
De exemplu:
- Masa rotundă – O gazdă obișnuită și un număr de invitați, vorbind despre un subiect specific;
- Documentar și Docu-Drama – Un amestec între dramă și documentar.
C: Înregistrarea podcastului
Așadar, după ce ai planificat show-ul, este timpul să începi să lucrezi la înregistrarea primului episod.
9. Echipamente de înregistrare
Un minimum necesar pentru a înregistra un podcast este un computer cu microfon USB și acces la internet. Ca regulă generală, cu toate acestea, cu cât este mai limitat și mai scăzut costul instalării echipamentului, cu atât de limitată va fi și calitatea sunetului emisiunii tale.
Setările simple de microfon USB pot da rezultate bune dacă alegi microfonul potrivit. În plus, este mult mai bine să începi și să vezi dacă te bucuri de ceea ce faci înainte de a cheltui sume mari de bani pe echipamente audio.
10. Înregistrare și software de editare
Când îți conectezi microfonul la computer, vei avea nevoie de software pentru a înregistra și edita sunetul. Vestea bună este că există câteva opțiuni pentru acest lucru și una dintre ele nu te costă nimic.
- Audacity: o aplicație de editare audio gratuită de bună calitate. Pentru majoritatea oamenilor, satisface toate nevoile de podcasting.
- Adobe Audition: instrumentul de producție de nivelul Pro – flux de lucru excelent și bogat în funcții.
- Alitu: Podcast Maker: cea mai ușoară experiență posibilă. Aceasta este o aplicație web care poate automatiza sunetul, adăugând muzică plus multe alte funcții și efecte. De asemenea, oferă instrumente excelente de editare și construire de episoade.
11. Construirea scenariului
După ce ai configurat microfonul și software-ul de editare, ești gata să apeși „Înregistrează/Record” – dar ce vei spune? Aici intervine scenariul.
Când vorbim despre scenariu, este ușor să ne imaginăm un eseu aprofundat care va fi citit cuvânt cu cuvânt și care va deveni ulterior episodul tău de podcast. Această abordare poate funcționa, dar este recomandat pentru orice tip de podcast.
De ce?
Pentru început, este nevoie de ani buni pentru a învăța să scrii extrem de bine, texte care să capteze auzul ascultătorilor încă din primele clipe. A scrie de fiecare dată, mai ales dacă lucrezi singur, poate fi obositor și este posibil să nu poți gestiona acest lucru în fiecare săptămână.
Apoi, cu excepția cazului în care ai practicat foarte mult acest lucru, așa cum au făcut-o prezentatorii foarte cunoscuți, este foarte greu să eviți să suni ca și cum ai citi. Și a asculta pe cineva citind un scenariu este foarte, foarte plictisitor…
Podcastul este o conversație, nu o predică. Așadar, încercați să-ți impui să urmezi doar un scenariu. Riști să-ți pierzi ascultătorii. Acest lucru va deveni din ce în ce mai ușor odată cu practica. Vei ajunge să citești un scenariu și nimeni nu-și va da seama. Vom vorbi săptămâna viitoare despre tipurile de scenarii pentru podcasturi.
De asemenea, felul în care deschizi și închizi un episod este foarte important! Asemenea discursurilor, oamenii vor pleca din sală cu câteva cuvinte esențiale. Deci, dacă ai un început sau un final de neuitat, oamenii își vor aminti și vor reveni cu siguranță pe canalul tău.
12. Cum vorbim la microfon
Acesta este probabil cel mai dificil lucru de cucerit atunci când înveți cum să începi un podcast. Poți face acest lucru să fie dificil, imaginându-ți că fie „vorbești cu tine însuți” sau fie „vorbești cu un microfon”.
De asemenea, fie că vorbești cu un microfon, cu o persoană sau cu o mie, dicția este vitală. Ascultătorii vor sesiza imediat dacă ai anumite probleme de vorbire. Acestea pot fi fie defecte de dicție, fie accentuarea necorespunzătoare a cuvintelor, grăbirea frazelor, repsirație incorectă etc. De asemenea, nu uita să zâmbeți. Zâmbetul se aude!
❗❗❗Dacă vrei să afli cum să devii un vorbitor mai bun, să-ți găsești vocea, de la încălzirea vocală, la tehnica microfonului, vezi ce cursuri am pregătit pentru tine:
CURS DE DICȚIE DE GRUP
Cursul complet de dicție vă oferă ocazia de a diagnostica și rezolva cele mai stringente probleme de dicție cu care vă confruntați. Pe parcursul a cinci sesiuni dedicate, a câte 120 de minute, trainerii Carmen Ivanov și Mihai Crăciun vor depista particularitățile dumneavoastră de rostire și vă vor propune seturi de exerciții speciale menite să soluționeze problemele dumneavoastră de dicție.
În urma asumării noțiunilor teoretice și a aplicațiilor, participanții vor înregistra audio o reclamă comercială, un discurs și un voice-over pentru o știre de televiziune.
Perioadă de desfășurare: 14 septembrie – 12 octombrie 2020
🛒 Click AICI pentru a te înscrie și pentru mai multe detalii despre curs
☎ 0728855221
CURS DE DICȚIE PERSONALIZAT
Folosind metode unice de exersare a dicției, cursul se adresează celor care vor să-și îmbunătățească abilitățile de vorbire, să își corecteze pronunția sau să-și perfecționeze tehnica lecturii în fața microfonului.
Cursurile de dicție se adresează persoanelor care, prin natura muncii lor, trebuie să aibă un discurs clar, corect și cursiv.
🛒 Click AICI pentru a te înscrie și pentru mai multe detalii despre curs
☎ 0728855221
CURS DE RADIO
Dacă ți se pare fascinantă o carieră în radio, Dicție.ro îți deschide calea pentru asta! Am deschis grupele pentru cursurile de radio din septembrie 2020. Fie că dorești să prezinți știri sau că dorești să fi animator (DJ de radio) trebuie să ai o pregătire în ceea ce privește modul în care vorbești și modul în care scrii știrile sau intervențiile ce urmează să fie prezentate în direct.
Pe parcursul celor 3 luni de curs vei învăța Radio de la profesioniști din cele mai bune Radiouri din România, care sunt gata să-ti spună și să-ți arate tot ce știu:
Carmen Ivanov (Radio TANĂNANA), Alex Tuhuț (Radio Kiss FM), Mihai Crăciun (Radio TANĂNANA), Petru Stratulat (Radio Europa FM), Vlad Conovaru (Radio TANĂNANA).
🛒 Click AICI pentru a te înscrie și pentru mai multe detalii despre curs
☎ 0728855221
CURS DE VOICE-OVER
Fii tu vocea reclamelor radio-TV! Carmen Ivanov (Radio TANĂNANA) și Alex Tuhuț (Radio Kiss FM) te introduc în lumea voice-acting-ului. Dacă ai voce, ți-o modelăm și o vom face numai bună de livrat, dacă nu ai, sau crezi tu că nu ai, o vom desface în mii de bucăți și o vom asambla pentru vocea perfectă de reclame radio și TV. Cursul este unul intensiv și este compus din 75% practică și 25% teorie, durează două zile a câte 6 ore pe zi.
🛒 Click AICI pentru a te înscrie și pentru mai multe detalii despre curs
☎ 0728855221
CURS DE DICȚIE ȘI PUBLIC SPEAKING
Potrivit unui sondaj de opinie, 41% dintre persoane declară vorbitul în fața unei audiențe ca frica lor cea mai mare. Uitați de spații mici, întuneric, și păianjeni – să vorbești în picioare în fața unei mulțimi este mult mai terifiant pentru majoritatea oamenilor.
La cursul de public speaking înveți cum să îți controlezi această teamă și cum să te simți confortabil atunci când ești pus în situația de a vorbi în public.
🛒 Click AICI pentru a te înscrie și pentru mai multe detalii despre curs
☎ 0728855221
13. Invitați la distanță
Indiferent dacă ai un co-prezentator dintr-o altă țară sau intervievezi oameni obișnuiți din întreaga lume, nu este dificil să înregistrezi conversația. A face acest lucru live este destul de riscant, nu știi când se poate întrerupe conexiunea. Plus că trebuie să editezi sunetul, să elimini zgomotele de fundal etc.
O opțiune populară este Zoom.us, care este un instrument de conferință video care poate fi utilizat gratuit pentru 2 persoane și gratuit până la 40 de minute pentru un grup de persoane.
D: Editarea și producerea podcastului
Următoarea oprire, producția! Aici editezi greșelile, îmbini diferite clipuri audio, adaugi muzică și te asiguri că totul sună excelent.
14. Editarea Podcastului
Așadar, s-ar putea să înregistrezi deja cu Audacity.
Dacă da, aceasta este, de asemenea, o platformă bună pentru producție.
Dacă ești pregătit să cheltui niște bani pentru a economisi timp, poți oricând să angajezi pe altcineva să facă această treabă pentru tine. De asemenea, poți apela la producătorul de podcasturi – Alitu: Podcast Maker
Ce se întâmplă dacă nu ai folosit niciodată software de editare? Poate te îngrijorează faptul că nu ai bugetul necesar pentru a realiza producția sau nu ai timp să înveți totul. În cazul acesta poți apela la Alitu, instrumentul de realizare a podcasturilor, care practic îți va construi episodul.
Alitu este foarte simplu de utilizat. Poți înregistra episoadele direct în el și acesta se va ocupa de procesarea, editarea și publicarea podcastului, fără a fi nevoie de niciun software de editare propriu-zis. De asemenea, are o bibliotecă de muzică și jingle-uri pentru a-ți găsi propriul brand audio.
Deci, indiferent dacă ești începător sau un podcaster cu experiență care dorește să reducă drastic timpul de producție, Alitu: Podcast Maker ar putea fi răspunsul pe care îl căutai!
15. Muzică pentru podcastul tău
Nu există nicio regulă care să spună că podcastul tău trebuie să aibă muzică, dar mulți aleg să adauge sunet la început și la sfârșit pentru a adăuga acel strat suplimentar de profesionalism.
Deși este posibil să fi văzut filme sau emisiuni cu muzică introductivă de 1 minut, nu copia acest lucru în podcastul tău. Ar trebui să ai o piesă muzicală singură pentru nu mai mult de 15 secunde.
Ce muzică poți folosi?
Există multe site-uri web care au muzică pe care o poți folosi legal pe podcast. Sau poți obține abonamente care îți oferă acces la biblioteci uriașe și licențe pe viață la orice utilizezi în timpul abonamentului respectiv.
- Shutterstock – de la 19 USD / 14 GBP pe lună
- Epidemie – de la 13 USD / 10 GBP pe lună
- Storyblocks – de la 19 USD / 14 GBP pe lună
E: Lansarea podcastului
În cele din urmă, iată cum să lansezi podcastul online și în lume!
16. Coperta
La fel ca titlurile episodului, primele impresii sunt totul. A avea o copertă atractivă care iese în evidență este vitală atunci când podcastul tău se aliniază cu alte mii din magazinul Apple/iTunes.
De asemenea, poți avea lucrări de artă complet personalizate de un freelancer sau poți aborda un prieten artist sau iubitor de fotografie pentru a te ajuta.
În mod ideal, coperta ar trebui să aibă 1400 x 1400 pixeli, în formă JPG sau PNG și să fie sub 500 KB. Respectă aceste specificații și vei evita să ai probleme ulterioare. Creația ta va fi adesea vizionată de potențialii ascultători într-un format mult mai mic, așa că evită să o aglomerezi, să fie plină de detalii care ar putea să obosească ochiul privitorului.
17. Alegerea gazdei pentru podcastul tău
Când vine vorba de difuzarea podcastului tău pentru ca toată lumea să îl audă, vei avea nevoie de un cont de găzduire a podcasturilor, numit uneori „gazdă media”(media host). Gazdele media sunt servicii care stochează sunetul tău și le permit ascultătorilor să asculte, să descarce și să se aboneze la canalul tău.
O concepție greșită atunci când înveți cum să creezi un podcast este să-l încarci în locuri precum iTunes. De fapt, nu este cazul. Pe scurt, trebuie să te înscrii pe un domeniu de găzduire media pentru a stoca fișierele audio și poți fie să configurezi un site web, fie să le plasezi pe propriul tău web site existent.
Cele mai bune servicii de găzduire a podcasturilor
- Buzzsprout: este cea mai ieftină opțiune de top și cea mai populară (12 USD / lună)
- Captivate: are o creștere excelentă și funcții de podcast private (19 USD / lună)
- Transistor: oferă, de asemenea, fluxuri de podcast private și este foarte simplu de utilizat (19 USD / lună)
18. Lansarea
Odată ce ai creat emisiunea, poți să o trimiți în diferite directoare, unde ascultătorii o pot descoperi, se pot abona și pot descărca conținutul.
Orice gazdă/host din cele menționate mai sus va avea un set de instrumente de trimitere automată. Așadar, îți facilitează accesul la emisiuni în Apple Podcasts, Spotify, Google Podcasts și altele.
19. Pe ce site web vă puneți spectacolele și jucătorii?
Când te înscrii pentru găzduirea media, obții adesea și un site web gratuit. Buzzsprout, Captivate și Transistor îți oferă un site simplu și decent, pentru podcastul tău.
Dar, dacă dorești mai mult control, mai multe instrumente, propriul branding atunci vei dori să-ți creezi propriul site web. Dacă ai deja un site web pentru afacerea ta, atunci nu ai nevoie de găzduire web suplimentară – poți configura podcastul pe site-ul principal.
- Alternativ, poți configura un nou site web WordPress pentru podcast – este surprinzător de ușor!
20. Pașii de după lansare
Odată ce podcastul este lansat, atunci vei trece la strategiile de promovare și la construirea bazei de ascultători.
Dacă pui lucrarea în funcțiune, rămâi concentrat și furnizezi în mod constant conținut excelent pentru publicul tău, atunci vei fi în măsură să te gândești și la generarea de bani pentru podcastul tău.
Spor la lucru!
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor și aparține Dictie.ro și Paginarium Publishing SRL. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.
Adaugă comentariu